Hur gå tillväga? köpa en bostad för ca 4.5-5.5m med misskött kredit

Rekommenderar dig starkt att vänta. För att ansöka med felaktiga uppgifter är på gränsen till brottslighet och kommer garanterat brännmärka dig hos bankerna. Får jag fråga varför det verkar vara så bråttom med att köpa?

Rekommenderar dig starkt att vänta. För att ansöka med felaktiga uppgifter är på gränsen till brottslighet och kommer garanterat brännmärka dig hos bankerna. Får jag fråga varför det verkar vara så bråttom med att köpa?
Jag har inte bråttom. Men vill gärna köpa något inom kort. Därför vill jag gärna veta om det finns någon möjlighet att göra det eller om man bara ska glömma det och vänta

Du får med all sannolikhet bolånet trots missbrukad kredit.
Banken kommer förmodligen se kontantinsatsen i första hand och en potentiell ny kund, billånet har ju egen säkerhet.
Stämpelskatten blir ca 100000:- för en fastighet värd 5 miljoner och därtill utgifter för flytt och dubbla boendekostnader en period. I denna prisklass finns det förmodligen inget större renoveringsbehov däremot behövs det en rejäl buffert.
Framtida risker såsom sjukdom, arbetslöshet och kraftigt höjda räntor finns ju alltid i beräkningen.
Lämna du osanna uppgifter eller icke fullständiga uppgifter i låneansökan är det lättuträknat vilka konsekvenser kan blir.
För min det valde jag ett billigare boendet just för trygghetens skull och då har jag något högre lön och inga lån/krediter.
Antagligen är du mycket yngre och det är förståeligt att man vill ha ett bra boende men ibland bör man ha lite is i magen.
Mitt råd är att välja bort bilen eller låta spardjävuln ta över ett par år.
Lycka till!

allstå jag har anställning. Företaget jag jobbar åt vill ha mig tillbaks. Har bara varit med om lite saker som gjort att jag tagit lite paus från jobbet.
Men jag ska tillbaks. Jag behöver liksom bara lite råd om vad som är bäst att göra.. om jag kanske ska vänta 1 år tills misskötta krediten och kanske återgå till jobbet för att få vanligt lön i kontot.

mina fråga är hur noga är dom med lönespec? Vill dom gå in i min bank? eller ska jag endast visa dom senaste 6 månaders lönespec (jag kan ju fejka datumet) ja ni fattar. vill bara veta ......
”Fejka datumet” ahh bedrägeri. Hur lyckades du lura till dig billånet?

Hela den här tråden skriker fuffens jag vet inte varför men den bara gör det.

& jag vidhåller att du inte kommer att få något bolån - vilket du inte heller borde uppenbarligen.

Ni som pratar att man som sjukskriven med missbrukade krediter och lån på 600.000 vips kan få bolån på 5 miljoner undrar jag lite vilken verklighet ni lever i.

Finns det nån sanningshalt i årsinkomst och kontantinsatsen borde det inte egentligen inte vara något hinder med bolånet.
Möjligen skulle en missbrukad kredit ställa till det.
Att spara ihop till en miljon är en bedrift för sig men att behålla en bil med tillhörande kredit och samtidigt låna ett så stort belopp är en gåta för mig.

& hur ser det ut på lönespecifikationen som en bank vid 5 miljoner ofta begär in när man är ensam sökande?

TS har inkomst ifrån Försäkringkassan just nu.

Med en påstådd månadslön på 62500:- lär man får en hög ersättning.
Skulle vilja påstå att de flesta men årsinkomster i spannet 750 till miljonen betalar en saftig privat sjukförsäkring som täcker upp vid sjukdom.
Men visst, hela frågeställningen klingar lite ogenomtänkt och märklig.

För mig känns det som att gräva en djup grop.
Sanningsenligheten känns också sådär.

Förstår inte riktigt varför folk ska leka detektiver och prata så nedlåtande. Jag har sagt att jag har GOD ekonomi med bra årsinkomst senaste 10 åren , INGA SKULDER. Endast ett billån med säkerhet.

Jag skriver här endast för att få INFORMATION om hur ni kanske skulle gå tillväga! INTE för att skryta eller något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp