Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur fungerar person-till-person lån?

I den här tråden kan vi prata om hur det funkar med person-till-person-lån. Det kan även kallas för P2P-lån eller peer-to-peer lending. Jag heter Jonatan och arbetar på Lendify som är Sveriges första marknadsplats där privata långivare och låntagare kan mötas.

Person-till-person lån är precis vad det låter som: privatpersoner som lånar pengar av andra privatpersoner.

Så här fungerar det:
1. Låntagare ansöker om lån
2. Långivare investerar i låneansökningar
3. Utbetalning och återbetalning av lån

Vi sköter hela den administrativa processen, från granskning av låneansökningar till utbetalning av avkastning, samt eventuell inkasso.
Vill du veta mer? Kika på www.lendify.se eller ring 020-20 30 40. Du får gärna kommentera i den här tråden så kan jag hjälpa dig.

/Jonatan

Hur stor är chansen att få närmare maxsumman ni listar? Har ni långivare nog för att det ska vara värt att prova med ett samlingslån?

Hej! Tack för din fråga. Just nu kan jag rekommendera att göra ett samlingslån om ett par veckor. Vi fokuserar på att driva fler långivare till sajten och därmed ökar det chansen att få ditt lån fullfinansierat.

Har du några fler funderingar som jag kan hjälpa till med?

/Jonatan

Jsg undrar om ni godkänner anmärkningar

Jag tycker tanken är bra med er sida men när man på 14dagar inte ens får ett lån på 5000:- uppfyllt till mer än 17% undrar man lite vad vitsen med er sida ligger i

Om ett par veckor säger du Jonathan! Varför har ni då maxbelopp redan nu om nu inte har någon som kan finansiera det fullt ut?? Jag har ansökt full belopp och då är det ju en väldigt dum och onödig uc ni tar om ni vet att den inte kommer bli finansierad?? Och hur långt är ett par veckor? Det är ju inte så att man vill testa om och om igen när ni tar UC för varje gång man ansöker!?

Om ett par veckor säger du Jonathan! Varför har ni då maxbelopp redan nu om nu inte har någon som kan finansiera det fullt ut?? Jag har ansökt full belopp och då är det ju en väldigt dum och onödig uc ni tar om ni vet att den inte kommer bli finansierad?? Och hur långt är ett par veckor? Det är ju inte så att man vill testa om och om igen när ni tar UC för varje gång man ansöker!?

Så här skrev han i ett annat inlägg:

Om du inte fått ditt lån fullfinansierat har du möjlighet att förlänga den med 14 dagar. Inom en 6 månaders-period, från din första ansökan, kan du ansöka om fler lån utan att vi tar en UC. Här kan du läsa mer http://lendify.se/Loan/Faq.

Skapade idag ett investeringskonto, för att ev investera lite i framtiden. Men det ser verkligen ut att vara brister på folk som lånar ut.

Totalt kunde jag se 75 st aktiva låneansökningar där de flesta bara är fyllda till enstaka procentenheter, så bristen på långivare verkar stor i dagsläget

Jsg undrar om ni godkänner anmärkningar

Hej!
Vi gör alltid en kreditbedömning för att utvärdera personens betalningsförmåga, vi baserar vår bedömning på uppgifter från kreditupplysningsföretaget UC och banken. För att en låneansökan ska bli godkänd och publicerad krävs det att man klarar vår kreditbedömning. Har man en betalningsanmärkning blir inte ansökan godkänd. Om man inte är nöjd med vår bedömning är man alltid välkommen att kontakta oss och komplettera med uppgifter som styrker betalningsförmågan.

/Jonatan

Jag tycker tanken är bra med er sida men när man på 14dagar inte ens får ett lån på 5000:- uppfyllt till mer än 17% undrar man lite vad vitsen med er sida ligger i

Hej Kvisten85! Vår plattform är till för privatpersoner som lånar pengar av andra privatpersoner. Vi gör att privata långivare och låntagare på den svenska marknader kan mötas. Just nu fokuserar vi på att driva fler långivare till sajten och det ökar för varje dag. Vår plattform lanserades för ungefär en månad sedan och flertalet lån har blivit fullfinansierade och då syns de inte i listan längre. Visste du att i din ansökan kan du välja att ta ut ditt lån när det blivit uppfyllt redan från 50% och uppåt?

/Jonatan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp