- Meddelanden
- 20
- Mottagna reaktioner
- 1
- Poäng
- 7
I den här tråden kan vi prata om hur det funkar med person-till-person-lån. Det kan även kallas för P2P-lån eller peer-to-peer lending. Jag heter Jonatan och arbetar på Lendify som är Sveriges första marknadsplats där privata långivare och låntagare kan mötas.
Person-till-person lån är precis vad det låter som: privatpersoner som lånar pengar av andra privatpersoner.
Så här fungerar det:
1. Låntagare ansöker om lån
2. Långivare investerar i låneansökningar
3. Utbetalning och återbetalning av lån
Vi sköter hela den administrativa processen, från granskning av låneansökningar till utbetalning av avkastning, samt eventuell inkasso.
Vill du veta mer? Kika på www.lendify.se eller ring 020-20 30 40. Du får gärna kommentera i den här tråden så kan jag hjälpa dig.
/Jonatan
Person-till-person lån är precis vad det låter som: privatpersoner som lånar pengar av andra privatpersoner.
Så här fungerar det:
1. Låntagare ansöker om lån
2. Långivare investerar i låneansökningar
3. Utbetalning och återbetalning av lån
Vi sköter hela den administrativa processen, från granskning av låneansökningar till utbetalning av avkastning, samt eventuell inkasso.
Vill du veta mer? Kika på www.lendify.se eller ring 020-20 30 40. Du får gärna kommentera i den här tråden så kan jag hjälpa dig.
/Jonatan