Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur får ni det att gå ihop ekonomiskt

Bara känns liten konstigt å visa sin anställningsbevis å lön å sen ett tag efter är man skuldsatt... men men... så är det... känns långt ifrån vad jag egentligen är.

Man ska vara om sig och kring sig, så du gör helt rätt nu... Jag gjorde precis som Du, dvs när jag visste vart det barkade hän ekonomiskt, så gjorde jag mitt sista ryck gällande boendet för jag visste att jag skulle sitta ”låst” sen för flera år framåt i tiden, dvs jag flyttade bara månader innan jag åkte på löneutmätning. Hittade en underbar, mindre lgh i mycket bra område och till lägre hyra, vilket sedan även gynnade mig när jag sedan sökte skuldsanering.

Det är inget hyresvärden får veta om du sköter din hyra.

Jodå...när KF eller inkassoföretag som bedriver egen delgivning (Intrum t.ex) ringer till mig och vill veta koden in i fastigheten & dom då ofta säger vem dom ska till... :)

Jodå...när KF eller inkassoföretag som bedriver egen delgivning (Intrum t.ex) ringer till mig och vill veta koden in i fastigheten & dom då ofta säger vem dom ska till... :)
Just det, fast inget som genererar en vräkning.

Man ska vara om sig och kring sig, så du gör helt rätt nu... Jag gjorde precis som Du, dvs när jag visste vart det barkade hän ekonomiskt, så gjorde jag mitt sista ryck gällande boendet för jag visste att jag skulle sitta ”låst” sen för flera år framåt i tiden, dvs jag flyttade bara månader innan jag åkte på löneutmätning. Hittade en underbar, mindre lgh i mycket bra område och till lägre hyra, vilket sedan även gynnade mig när jag sedan sökte skuldsanering.

okej vad hade du för hyra då? för jag hade först hittat en liten 1a på 3999kr men då sa min skuld å rådgivare att det kommer va för liten hyra för att söka skuldsanering. Men det är en 2a nu på 5400kr ungefär som jag ska kolla på..

vad menas med delgivning? Alltså jag kan fan ingenting om allt detta! Åh jag vill hellre bara hoppa framför tåget! Jag orkar inte med detta...

okej vad hade du för hyra då? för jag hade först hittat en liten 1a på 3999kr men då sa min skuld å rådgivare att det kommer va för liten hyra för att söka skuldsanering. Men det är en 2a nu på 5400kr ungefär som jag ska kolla på..
För liten hyra? :eek:

Jag har flyttat ett x antal ggr de senaste åren från 15.000kr i hyra till 11.700kr i hyra till 9700kr i hyra och nu slutligen landade jag på 6500kr i hyra... :)

Jag har flyttat ett x antal ggr de senaste åren från 15.000kr i hyra till 11.700kr i hyra till 9700kr i hyra och nu slutligen landade jag på 6500kr i hyra... :)

okej men då är de mer privata hyresvärdar du hyrt av då? För det är ju svårt å hyra av de Större om man har anmärkning.

okej men då är de mer privata hyresvärdar du hyrt av då? För det är ju svårt å hyra av de Större om man har anmärkning.

Förvisso alltid privata hyresvärdar - de stora, men icke hade jag betalningsanmärkningar när jag flyttade. Det finns nästan inga fastighetsägare här som accepterar anmärkningar...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp