Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur får ni det att gå ihop ekonomiskt

Ja suck! Han hoppade av en utbildning och är sjukskriven pga depression. Har hamnat emellan stolarna. Är arbetslös men har ingen ersättning och är inte i skick att stå till arbetsmarknadens förfogande och kan inte få sjukpenning för han har ingen SGI.
Usch så ledsamt att höra. Inget gör mer ont än när ens barn inte mår bra! hur gammal är han? Får han ngn hjälp, samtal t ex? Hur ser planen ut att han ska komma tillbaka och hitta livsglädjen igen? Styrkekram till er!

Är så länge sedan så jag kommer inte riktigt ihåg. Ett var att min man var arbetslös utan ersättning. Ett var att jag hade sålt ett hus och köpt ett nytt för överskottet. Jag redogjorde för varför han inte hade någon ersättning eller inte var berättigad till försörjningsstöd samt varför jag hade sålt hus och köpt ny bostad.

Usch så ledsamt att höra. Inget gör mer ont än när ens barn inte mår bra! hur gammal är han? Får han ngn hjälp, samtal t ex? Hur ser planen ut att han ska komma tillbaka och hitta livsglädjen igen? Styrkekram till er!
Jag fick iväg honom på ett samtal och en läkartid, men sen orkade han inte mer. Jag vet inte hur planen ser ut eller vad man kan göra. Han fyller 22.

Jag fick iväg honom på ett samtal och en läkartid, men sen orkade han inte mer. Jag vet inte hur planen ser ut eller vad man kan göra. Han fyller 22.
Det är inte lätt att veta vad man själv kan göra, man går ju sönder själv men du kan vara lite lyhörd för när han kan orka med ett nytt besök, sen är ju väldigt viktigt vem man pratar med och hur man blir bemött. Så bytt om inte första samtalet kändes bra. Tar han antidepressiva? jag är stor motståndare av piller eftersom jag tycker att mediciner inte kan ta bort den egentliga orsaken till måendet men har förstått att nu finns många olika och inte lika beroendeframkallande som det var förr och att man kan ta små doser för att komma upp i en bättre sinnesstämning. Tyvärr blir det ni föräldrar som för kämpa för honom och ligga på vården. Sen ska ju han vara mottaglig för hjälp. Tuff situation!

Någon som vet, när jag va hos min skuldrådgivare så skulle jag ta fram till nästa gång när lånen uppkom, men vissa lån ha man ju höjt men är den från första startdatum man anser att skulden uppkom eller ska man ta de senaste? Jag skulle fan behöva nån som hjälpte mig i detta men har ingen!
Du ska ta fram när lånet togs.
Har du kvar papper, mejl eller logga in på sidan tillhörande dina långivare.

Det är inte lätt att veta vad man själv kan göra, man går ju sönder själv men du kan vara lite lyhörd för när han kan orka med ett nytt besök, sen är ju väldigt viktigt vem man pratar med och hur man blir bemött. Så bytt om inte första samtalet kändes bra. Tar han antidepressiva? jag är stor motståndare av piller eftersom jag tycker att mediciner inte kan ta bort den egentliga orsaken till måendet men har förstått att nu finns många olika och inte lika beroendeframkallande som det var förr och att man kan ta små doser för att komma upp i en bättre sinnesstämning. Tyvärr blir det ni föräldrar som för kämpa för honom och ligga på vården. Sen ska ju han vara mottaglig för hjälp. Tuff situation!
Ja han tar antidepressiva. Vi föräldrar kan inte göra så mycket mer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp