Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur få Avida att samarbeta?

Jag har väldigt höga avbetalningsplaner hos Avida inkasso. Har cirka sju olika med varierande belopp per månad på 700-3000 kr per skuld så att säga. Blir jättehöga belopp. De påstår att jag betalar det lägsta på varje skuld men någonting måste ju gå att göra? Har ni lyckats samla alla skulderna hos Avida till en och kanske betala in ett högre belopp varje månad? Hur ska jag göra? Ger snart upp för jag har massa andra skulder också som jag funderar på att släppa till olika inkassobolag. Men om alla ska motarbeta en på detta sättet så känns det inte så lätt

Jag har väldigt höga avbetalningsplaner hos Avida inkasso. Har cirka sju olika med varierande belopp per månad på 700-3000 kr per skuld så att säga. Blir jättehöga belopp. De påstår att jag betalar det lägsta på varje skuld men någonting måste ju gå att göra? Har ni lyckats samla alla skulderna hos Avida till en och kanske betala in ett högre belopp varje månad? Hur ska jag göra? Ger snart upp för jag har massa andra skulder också som jag funderar på att släppa till olika inkassobolag. Men om alla ska motarbeta en på detta sättet så känns det inte så lätt
Ja.. avida är ett av de svinigaste bolagen. Faktum är att jag lyckades få avbetalning på 9 månader en gång istället för bara 3 mån. Men det gick åt tid och energi och ringa och tjata. Faktum är att jag berättade att jag pratat med kommunens skuldrådgivare och att denna sagt att det finns nåt som heter god inkasso sed som de bör följa. Vilket inkluderar en avbetalningsplan som är fungerade!! Så hota med det.

Har aldrig lyckats få mer än 3 månader trots mail och telefonbombning från min sida. Att slå ihop verkar de heller inte pigga på. Det man kan hoppas på är att de säljer vidare till Gothia om du skiter i och betala vilket hänt mig vid 2 tillfällen. Där kan man fortfarande stöta på nån vettig människa att förhandla med.

Ja gothia vill jag ska betala 4780 kr i månaden i 8 månader...Efter massa tjat gick de med på halva summan nu i mars månad..Riktiga svin!

På Gothias sida står det Om man fått inkasso så kan man ringa dem så kan man få en avbetalningsplan som passar en
Bättre de skriver :att ring så lägger vi upp en plan som skickar dig rakt ner i skiten direkt

Hej så här några månader senare. Hur har det gått med Avida och Gothia. Fick du någon bra avbetalningsplaner? Lite nyfiken eftersom jag kämpar med dem själv?

Jag undrar detsamma då jag inte kunde betala avida förra månaden. Inte fått ngt från KF ännu å när jag loggar in ser de Ut som om ärendena ligger kvar hos avida. Kan det verkligen stämma ??

Jag undrar detsamma då jag inte kunde betala avida förra månaden. Inte fått ngt från KF ännu å när jag loggar in ser de Ut som om ärendena ligger kvar hos avida. Kan det verkligen stämma ??
Kan nog stämma. Men har du inte fått några påminnelser på dem? Eller att du ser om det är någon avgift till KF på dem? De ligger ju kvar så man kan se dem under tiden. Men är väl sommar hos dem oxå

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp