Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur är det att leva med löneutmätning?

Snor tråden…

Fick ett nytt beslut om löneutmätning då jag börjat arbeta igen efter att ha varit föräldraledig. Då varken jag eller min sambo ämnar ha våra barn längre än nödvändigt på förskolan har vi båda gått ned i arbetstid. För min del handlar det om jag arbetar ca 88 %. I min inskickade redogörelse av inkomst nämnde jag därför min lön utifrån min tjänstgöringsgrad.

I beslutet om löneutmätning har däremot handläggare räknat utifrån min grundlön, trots att jag med allt tydlighet uppgav att min lön påverkas av minskad tjänstgöringsgrad. Förbehållsbeloppet är ungefär vad jag själv räknat fram. Däremot kommer KFM aldrig kunna gör det avdrag som framgår i beslutet om löneutmätning -eftersom man utgår ifrån min grundlön.

Vad jag gör jag? Kontaktar KFM? Kan det bli ”konsekvenser” av att inte KFM kan dra den summa som är beslutad om?

Snor tråden…

Fick ett nytt beslut om löneutmätning då jag börjat arbeta igen efter att ha varit föräldraledig. Då varken jag eller min sambo ämnar ha våra barn längre än nödvändigt på förskolan har vi båda gått ned i arbetstid. För min del handlar det om jag arbetar ca 88 %. I min inskickade redogörelse av inkomst nämnde jag därför min lön utifrån min tjänstgöringsgrad.

I beslutet om löneutmätning har däremot handläggare räknat utifrån min grundlön, trots att jag med allt tydlighet uppgav att min lön påverkas av minskad tjänstgöringsgrad. Förbehållsbeloppet är ungefär vad jag själv räknat fram. Däremot kommer KFM aldrig kunna gör det avdrag som framgår i beslutet om löneutmätning -eftersom man utgår ifrån min grundlön.

Vad jag gör jag? Kontaktar KFM? Kan det bli ”konsekvenser” av att inte KFM kan dra den summa som är beslutad om?
Inte mer än att du får betala längre på dina skulder.

Ok. Kan det inverka negativt på mina chanser att få inledande skusan? Ämnar ansöka om skusan inom kort.

Ok. Kan det inverka negativt på mina chanser att få inledande skusan? Ämnar ansöka om skusan inom kort.
Finns ju en risk förstås att det faktum att du medvetet gått ner i tid påverkar. Att jobba heltid brukar vara en så sak som ses positivt. Med det sagt, jag jobbade inte heltid under min sanering och angav varför (kropp o knopp helt slut efter många års jobb med mer än heltid..) Tänker att du oxå anger varför sif om det blir ett problem. Nu för min del las det ändå på i lönen i ansökan några tusen extra för utrymme at ta något extrapass då o då.

Ngn som vet varför kf plötsligt lägger på extra på skulden?
Jag har checkat i stort sett varje dag hur mycket som läggs på ( ränte skuld?)
Har alltid varit nu mellan 215-209 kr per dag, plötsligt idag blev det 812???
Det kändes, jag har betalt in på visa skulder för att få ner skulden, men denna ökning så blev jag orolig.
Jag har mailat kf och min ek skuldrådgivare.

Jag har inte fått ngn info om ngn räntehöjning fr mina olika företag jag är skyldig.
Kan tycka de kunde sänka istället.
I förgår hade jag 537278
Igår hade jag 537487
Och idag lördag 12 okt 538299

Varflr.
Vet ngn?

Ngn som vet varför kf plötsligt lägger på extra på skulden?
Jag har checkat i stort sett varje dag hur mycket som läggs på ( ränte skuld?)
Har alltid varit nu mellan 215-209 kr per dag, plötsligt idag blev det 812???
Det kändes, jag har betalt in på visa skulder för att få ner skulden, men denna ökning så blev jag orolig.
Jag har mailat kf och min ek skuldrådgivare.

Jag har inte fått ngn info om ngn räntehöjning fr mina olika företag jag är skyldig.
Kan tycka de kunde sänka istället.
I förgår hade jag 537278
Igår hade jag 537487
Och idag lördag 12 okt 538299

Varflr.
Vet ngn?
Grundavgift om 600 kr per skuld årligen.

Kommer den i okt?
Har man ngn koll på när eg?
Tack för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp