- Meddelanden
- 2 514
- Mottagna reaktioner
- 1 236
- Poäng
- 927
Jo så är det såklart, men se det som att det är sämre att ha 260k lån och 0 på banken än 260k och 40 på banken som du har. Du har kommit en bra bit på vägen så bara att kämpa på. Kan du förhala detta i 6mån - 1 år så borde du få ihop en slant till samtidigt som du hunnit amortera av lite? Förutsatt att du har en regelbunden inkomst. I vilka prisklasser ungefär ligger bostäderna som kan bli aktuellt? Vi ska kolla på en bostadsrätt , alltså lägenhet och isåfall ha lånet tillsammans, men just nu är båda inne på hyresrätt så lån till bostad är inte aktuellt i dagsläget som tur är![]()
Lån ser jag alltid sämre på. Speciellt jag som har haft lån på mitt tidigare spelmissbruk så har inget av värde.
Tur för dig! Då hinner du amortera av mycket av lånen då? Du har faktiskt inte så stora lån med tanke på att du har 60 k vid sidan av. Hur såg din situation ut förut då?
Sambon siktar på 800-1 miljonklassen. Hon har en lägenhet som är värd ca 700 k. Har enbart lån till sina föräldrar på ca 300 k så insats har vi fast vi får skriva olika avtal om hon går in med insatsen.
Borde inte vara några problem egentligen om jag o sambon delar på lånen bara