Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hon vill köpa lägenhet snart

Banken bryr sig ju inte om det är hon eller du eller faster Olga som hostar upp insatsen, de tittar på din inkomst, hennes inkomst, om ni har barn, hur stora övriga lån och krediter ni har och hur mycket de kostar och så gör de sin kalkyl och ser om den går runt för er gemensamt.

Om vi har ut ca minst 40-45 k i månaden. Mitt lån ligger på 2800 kr i månaden. Tror du det blir tufft då?

Får väl försöka amortera så mycket det går nu o spara max 500 kr i månaden

Om hon går in med 300 000 kr i insats och jag kryssade i att jag mina lån ej skall lösas in så får vi 1.7-2 milj i lån.

Vill behålla mina lån för mig själv o inte blanda in henne
Menar du inte maxlån på 1,7 och pris på bostaden 2 miljoner (inklusive 300000 i insats)? Då är det kontantinsatsen som är begränsande, måste vara minst 15%. Vad säger SBABs kalkyl?

Menar du inte maxlån på 1,7 och pris på bostaden 2 miljoner (inklusive 300000 i insats)? Då är det kontantinsatsen som är begränsande, måste vara minst 15%. Vad säger SBABs kalkyl?

Kanske ser så ut. Men 15% är ju 255000 kr där på 1700 000 kr

Kanske ser så ut. Men 15% är ju 255000 kr där på 1700 000 kr
Vad kostar bostäderna ni isåfall är intresserade av? Ju högre insats ni har, desto dyrare bostad kan ni köpa upp till en maxgräns när er kalkyl inte längre går ihop. Ditt blanco drar ju ned utrymmet i kalkylen, men samtidigt ökar ju max köpeskilling om ni har högre kontantinsats.

Hon vill köpa bostad nu o min uc är 2,1 o utökat lån sen en månad tillbaka. Kommer skämmas o må dåligt nu....

6 förfrågningar o kass ekonomi:(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp