- Meddelanden
- 129
- Mottagna reaktioner
- 164
- Poäng
- 337
Tekniskt sett är ingenting man beställer på avbetalning ditt förrän du har betalat av det, samma sak som med lån. Ganska enkel matematik.![]()
Visste inte att det fanns något som hette ”tekniskt sett” när det kommer till äganderätt. Mig veterligen så är jag ägare utan någon inskränkning i förfoganderätten (fri att sälja vidare eller vad jag nu vill) till det jag köper på avbetalning direkt när jag får det i min hand så länge saken jag köper inte är säkerhet för lånet/avbetalningen.
Låter som många av er här inte tror på fria marknaden. Telia får väl bedöma risken i de affärer företaget gör och sälja bäst de vill. Marknaden bestämmer om det är en bra affärsidé eller inte. Det här agerandet är inte samma sak som att utnyttja allmänna välfärden eller andra enskilda individer.
Sandlåndenivå på diskussionen här när massa besserwissers ska läxa upp svårt skuldsatta som griper efter halmstrån för sin överlevnad. Och nej jag talar inte i egen sak, jag har som tur är mycket drägliga villkor på mina lån och behöver inte mer pengar.