- Meddelanden
- 591
- Mottagna reaktioner
- 309
- Poäng
- 447
En översittare till som ska läxa upp folk vad dem ska göra?!Vill du att dem ska redovisa till dig med vart pengarna ska gå till?"Får man tycka att det är rätt dumt att köpa saker på avbetalning om man har svårt med ekonomi"?Fan vad klokt du är!!!Nu förväntar jag mig att du ska läxa upp var och en som tar sms lån,var och en som tar lån att betala andra lån,var och en som har hög belöning(bättre spara än låna),var och en som har begått brott för att finansiera spelande...Ska jag fortsätta eller ska vi sätta gränser att det handlar om vuxna människor som gör sina val.Att ta ett lån på tex 5000 kr och betala 6400 kr efter en månad är det en klokt affärs ide?Jag personligen har aldrig köpt eller sålt en sådant vara men reagerar när en skribent andra gånger undrar "vart pengarna ska gå till"?Vi är vuxna människor som tar sina beslut och jag tänker inte ifrågasätta deras val vad dem ska göra eller inte göra,vart pengarna ska gå till...Du har fel att visa som beställer varor ska inte betala.Alla ska betala för eller senare och det har jag bevisat många gånger för mig själv.Om du inte äger aktie i Telia och om du är icke dubbel drabbat skulle du reagera på ett sådant inlägg?!Om det är svar JA då förväntar mig att du skulle reagera på varje inlägg om sms lån,dyra lån eller åtminstone varna folk att det är väldigt dum ide att ta ett nytt lån för att finansiera gamla lån.Du måste jobba ihjäl dig och det kommer att bli heltids jobb för dig på det här sajten!!!En del som köper saker via Telia Finance och säljer vidare kommer säkert inte att betala, och då drabbar det till till exempel mig, eftersom jag i likhet med alla andra svenskar är med och äger Telia. Jag är dessutom kund hos Telia, så jag blir dubbelt drabbad, för jag får ju betala mer om andra kunder missköter sig.
Då får man tycka saker. Till exempel får man tycka att det är rätt dumt att köpa saker på avbetalning om man har svårt att få ekonomin att gå ihop redan innan.
Även du får tydligen tycka saker, eftersom du vågar posta här. Att du törs, eller bad du om lov innan?