Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälpa varandra - Köp och sälj Telia Finance

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En del som köper saker via Telia Finance och säljer vidare kommer säkert inte att betala, och då drabbar det till till exempel mig, eftersom jag i likhet med alla andra svenskar är med och äger Telia. Jag är dessutom kund hos Telia, så jag blir dubbelt drabbad, för jag får ju betala mer om andra kunder missköter sig.

Då får man tycka saker. Till exempel får man tycka att det är rätt dumt att köpa saker på avbetalning om man har svårt att få ekonomin att gå ihop redan innan.

Även du får tydligen tycka saker, eftersom du vågar posta här. Att du törs, eller bad du om lov innan?
En översittare till som ska läxa upp folk vad dem ska göra?!Vill du att dem ska redovisa till dig med vart pengarna ska gå till?"Får man tycka att det är rätt dumt att köpa saker på avbetalning om man har svårt med ekonomi"?Fan vad klokt du är!!!Nu förväntar jag mig att du ska läxa upp var och en som tar sms lån,var och en som tar lån att betala andra lån,var och en som har hög belöning(bättre spara än låna),var och en som har begått brott för att finansiera spelande...Ska jag fortsätta eller ska vi sätta gränser att det handlar om vuxna människor som gör sina val.Att ta ett lån på tex 5000 kr och betala 6400 kr efter en månad är det en klokt affärs ide?Jag personligen har aldrig köpt eller sålt en sådant vara men reagerar när en skribent andra gånger undrar "vart pengarna ska gå till"?Vi är vuxna människor som tar sina beslut och jag tänker inte ifrågasätta deras val vad dem ska göra eller inte göra,vart pengarna ska gå till...Du har fel att visa som beställer varor ska inte betala.Alla ska betala för eller senare och det har jag bevisat många gånger för mig själv.Om du inte äger aktie i Telia och om du är icke dubbel drabbat skulle du reagera på ett sådant inlägg?!Om det är svar JA då förväntar mig att du skulle reagera på varje inlägg om sms lån,dyra lån eller åtminstone varna folk att det är väldigt dum ide att ta ett nytt lån för att finansiera gamla lån.Du måste jobba ihjäl dig och det kommer att bli heltids jobb för dig på det här sajten!!!

Jag tycker det är väldigt fördelaktigt att handla via Telia och att finansiera köpet genom Telia Finance. Att de tar upplysningen via Sergel och att ”krediten” inte sunkar ner UC är klockrent och jag hoppas verkligen att de inte kommer ändra på den saken. Tyvärr lär den saken ändras om fler och fler missbrukar systemet. Så jävla störigt när några rövhattar sabbar för andra! För att replikera till Jappp som gått bananas för att några tyckt annorlunda än han/hon... Nej, det är inte bara de personernas ensak om deras handlingar drabbar andra personer och fuckar upp något som fungerar bra. Frågor på det Jappp? Eller du kanske ska kalla mig för översittare också?

Jag tycker det är väldigt fördelaktigt att handla via Telia och att finansiera köpet genom Telia Finance. Att de tar upplysningen via Sergel och att ”krediten” inte sunkar ner UC är klockrent och jag hoppas verkligen att de inte kommer ändra på den saken. Tyvärr lär den saken ändras om fler och fler missbrukar systemet. Så jävla störigt när några rövhattar sabbar för andra! För att replikera till Jappp som gått bananas för att några tyckt annorlunda än han/hon... Nej, det är inte bara de personernas ensak om deras handlingar drabbar andra personer och fuckar upp något som fungerar bra. Frågor på det Jappp? Eller du kanske ska kalla mig för översittare också?
Jag har inga frågor till dig när du kallar folk rövhattar,folk som du inte känner och vet ingenting om deras situation.Att fördöma nån och kallar dem som rövhattar talar mer om dig än om dem. Har inga problem alls att folk inte samtycker med mig men har problem att folk frågar andra "vad ska ni göra med pengarna"?Det är deras beslut och deras pengar.Om det är fel på system då borde dem inse själva(Telia) och ändrar på detta men dem gör inte detta pga att dem tjänar stora pengar.Så ta det lugnt,det kommer inte att påverka din möjlighet att köpa varor via Telia finans.Om det händer eller när det händer påminn mig så jag ska personligen be dig om ursäkt och erkänna att jag hade fel.Så sköt dig och det kommer inte att påverka dig. Vad andra gör och hur andra sköter detta det är upp till dem.Man ska inte kalla dem rövhattar ,min åsikt.

Varför tjafsa, så onödigt...

Återigen... Det är inte bara de personernas ensak om deras handlingar drabbar andra! Fast du kanske tillhör den där fina skaran i samhället som bara har rättigheter och inte skyldigheter? De som bara blir fler och fler och gör samhället sämre och sämre.

Jag har inga frågor till dig när du kallar folk rövhattar,folk som du inte känner och vet ingenting om deras situation.Att fördöma nån och kallar dem som rövhattar talar mer om dig än om dem. Har inga problem alls att folk inte samtycker med mig men har problem att folk frågar andra "vad ska ni göra med pengarna"?Det är deras beslut och deras pengar.Om det är fel på system då borde dem inse själva(Telia) och ändrar på detta men dem gör inte detta pga att dem tjänar stora pengar.Så ta det lugnt,det kommer inte att påverka din möjlighet att köpa varor via Telia finans.Om det händer eller när det händer påminn mig så jag ska personligen be dig om ursäkt och erkänna att jag hade fel.Så sköt dig och det kommer inte att påverka dig. Vad andra gör och hur andra sköter detta det är upp till dem.Man ska inte kalla dem rövhattar ,min åsikt.

Edit: knappast deras pengar.

Edit: knappast deras pengar.
Jaså?!Så när man beställer 3 st Airpods från Telia och när man får leverans och faktura från dem,dem är inte dina?Du får inte göra med dem vad du vill?Då ber jag om ursäkt.Visste inte att man måste ringa till Telia och fråga om tillåtelse vad ska man göra med dem.Kan nån från panelen övertyga mig att jag har fel?Har beställt en surfplatta från comhem för några år sedan,räntefri i 24 månader och trodde det var min när jag fick leveransen.Ingen påpekade till mig att jag inte kunde göra med den vad jag vill,väldigt konstigt. Man lärt sig nåt nytt varje dag på det här sajten och det är jag tacksam för!!!

Jaså?!Så när man beställer 3 st Airpods från Telia och när man får leverans och faktura från dem,dem är inte dina?Du får inte göra med dem vad du vill?Då ber jag om ursäkt.Visste inte att man måste ringa till Telia och fråga om tillåtelse vad ska man göra med dem.Kan nån från panelen övertyga mig att jag har fel?Har beställt en surfplatta från comhem för några år sedan,räntefri i 24 månader och trodde det var min när jag fick leveransen.Ingen påpekade till mig att jag inte kunde göra med den vad jag vill,väldigt konstigt. Man lärt sig nåt nytt varje dag på det här sajten och det är jag tacksam för!!!

Tekniskt sett är ingenting man beställer på avbetalning ditt förrän du har betalat av det, samma sak som med lån. Ganska enkel matematik. :rolleyes:

Teknisk?...Så roligt du är.När dem begär att du ska skicka tillbaks Airpods då hör du av dig.Kommer att be om ursäkt,både teknisk och praktisk!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp