Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp! Vad tror ni? Beviljat lån med min UC?

Grattis, det är alltid skönt när det går åt rätt håll! Sökte själv via Lendo idag och hittills 3 erbjudanden. Så frågan är om fler kommer in då det är många som nekat. Avida har lägst ränta just nu med 8% men har lösenkrav på 48.000 så får se vad jag väljer i slutändan och hur kinkiga de är med lösenkrav av de 60.000 som jag sökte.

Grattis, det är alltid skönt när det går åt rätt håll! Sökte själv via Lendo idag och hittills 3 erbjudanden. Så frågan är om fler kommer in då det är många som nekat. Avida har lägst ränta just nu med 8% men har lösenkrav på 48.000 så får se vad jag väljer i slutändan och hur kinkiga de är med lösenkrav av de 60.000 som jag sökte.
Tack :)
För mig kom det upp ett erbjudande direkt, sen 1 efter typ 15 minuter, sedan dök 2 upp efter 1-2 timmar! :)

Jag vet att det egentligen är ett skitlån men jag är i en situation där allt är så himla utspritt och min ekonomi så ansträngd på grund av min totala månadskostnad för alla smålån. Så illa att jag bara har några hundralappar kvar för en månad efter mina betalningar.
Med detta lån kan jag spara mig upp mot 8000-9000 kr månadsvis, det är som Maki säger. Vilket är väldigt skönt!
Planen är sen när UCn ser bättre ut så söker jag igen till en förhoppningsvis bättre ränta och sparade pengar på kontot.
Nu har jag 4 erbjudanden med 16% ränta på hela summan. Det blir att ta den. Santander
Helt rätt väg att gå. Viktigt är ju att man vet vad man gör och har kontroll. Så ta MissGrace råd och sammanställ alla långivare, lånebelopp, månadskostnad, ränta och löptid i en excel. Då har du mycket bättre koll.
Du kan sedan även lägga alla andra utgifter så du verkligen kan rensa och budgetera din ekonomi.

Helt rätt väg att gå. Viktigt är ju att man vet vad man gör och har kontroll. Så ta MissGrace råd och sammanställ alla långivare, lånebelopp, månadskostnad, ränta och löptid i en excel. Då har du mycket bättre koll.
Du kan sedan även lägga alla andra utgifter så du verkligen kan rensa och budgetera din ekonomi.
Ja, det är precis det jag tänkte göra :) tack! Tills dess att jag faktiskt ser pengarna på bankkontot först. Vågar inte fira i förväg haha :)

Ja, det är precis det jag tänkte göra :) tack! Tills dess att jag faktiskt ser pengarna på bankkontot först. Vågar inte fira i förväg haha :)
Ville de ha kompletteringar eller kolla på konto?

Ville de ha kompletteringar eller kolla på konto?
Nej, ingenting alls faktiskt. Det var bara att skriva under skuldebrevet. Ingen av mina 4 erbjudanden krävde något.
Börjar nu bli lite orolig även fast jag kanske inte bör vara det. Stod att signeringen är slutförd och betalningen skulle sättas in på mitt bankkonto inom 1-2 dagar. Betyder väl att betalningen är skickad men bör då isåfall få ett bekräftelsemail på det?

Nej, ingenting alls faktiskt. Det var bara att skriva under skuldebrevet. Ingen av mina 4 erbjudanden krävde något.
Börjar nu bli lite orolig även fast jag kanske inte bör vara det. Stod att signeringen är slutförd och betalningen skulle sättas in på mitt bankkonto inom 1-2 dagar. Betyder väl att betalningen är skickad men bör då isåfall få ett bekräftelsemail på det?
Nej, du behöver inte vara oroligt. Om de inte krävde att kolla på konto och inte krävde några kompletteringar så är det klart.

Hej ni som ser detta! jag är helt ny härinne och hoppas kunna få lite hjälp då jag tänker på alldeles för mycket.. :(
Jag är i behov av ett samlingslån. Jag har nog alla möjliga sms-lån just nu och det håller inte, jag har inte råd med dessa och vissa är påväg till inkasso och 2 förelägganden.

Min uc har alltid sett bra ut, förutom min taskiga inkomst från 2020 som ligger på 100 000 kr.
Kreditrisken höjdes till hela 26% efter att jag sökte efter samlingslån på flera ställen i ren panik på kort tid och nu har jag 7 ff som gett mig en risk från 1% till 26%.

När uc uppdateras i April så har jag en inkomst som går från 100k till 280k.
Underskott 11k
Northmill 10k
Ferratum 35k
Qliro avbetalning.
inga anmärkningar.

Idag har jag ett deltidsjobb som ger mig 25k i månaden.

Min fråga är, vad tror ni om mina chanser till lån i April? Jag har en risk på 26%, kan den sätta stopp för mig? Sjunker den mycket med min nya inkomst?

Förlåt för ett långt inlägg, hoppas ni orkat läsa!
Inte en chans med 26% i betyg tyvärr. Möjligtvis endast nystart finans med en ränta på typ 20%...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp