Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp! Vad tror ni? Beviljat lån med min UC?

Tack hörni!! :)
Jag skippar Advisa då. Bör man vänta in besked från resterande banker? Vet inte hur sånt fungerar, kan det trilla in nya erbjudanden med tiden?
Känns som att de som inte svarat ännu kommer alla att neka?
Du ska vänta tills ansökan är helt behandlad. Du kommer få meddelande om det.

Sedan borde du bokföra alla dina skulder med räntor , total och -månadskostnad. Du skrev tidigare att du inte hade koll helt. Och det är gult guld värt att nörda ner sig i detta.

Jag måste göra det. Hade koll i början, har väl koll nu med, men allt är bara så splittrat överallt att man blir smått galen. Kan dessa förresten neka i efterhand när man väl signerar skuldebrevet?

Jag måste göra det. Hade koll i början, har väl koll nu med, men allt är bara så splittrat överallt att man blir smått galen. Kan dessa förresten neka i efterhand när man väl signerar skuldebrevet?
Det KAN de, men det är väldigt ovanligt.

Väldigt skönt att ha koll. Ang neka, så är inget jag kan svara på. Signering är sista anhalt efter att dom fått allt dom eventuellt begärt. Men allt är så individuellt så det är omöjligt för mig att svara på.

Skulle rekommendera att se till att lösa det så fort som möjligt. Så fort du har kommit ner i UC risk att byta lån till en med RAK amortering. De där 22% kommer att kosta dig mycket. Hela månadsbeloppen du betalar tills du byter kommer bara att vara ränta med tanke på att det är ett annuitetlån. Dvs när du söker ett nytt lån med bättre ränta om (förhoppningsvis) 3 månader har du inte amorterat någonting och måste söka samma lånebelopp igen.
Så gott folk tänk på det när ni tackar 'ja' till tillfälliga lån med hög ränta.

Skulle rekommendera att se till att lösa det så fort som möjligt. Så fort du har kommit ner i UC risk att byta lån till en med RAK amortering. De där 22% kommer att kosta dig mycket. Hela månadsbeloppen du betalar tills du byter kommer bara att vara ränta med tanke på att det är ett annuitetlån. Dvs när du söker ett nytt lån med bättre ränta om (förhoppningsvis) 3 månader har du inte amorterat någonting och måste söka samma lånebelopp igen.
Så gott folk tänk på det när ni tackar 'ja' till tillfälliga lån med hög ränta.
Håller med dig helt! Men samtidigt är de 22% bättre än massa sms lån som kostar ännu mer. Om man samlar allt under ett lån så minskar man månadskostnaden väldigt mycket. Bättre att ha mycket mindre månadskostnad och betala de 22% tillfälligt än att betala massa dyra sms lån med 40% ränta och gå back varje månad. När betyget blir bättre då kan man ansöka om nytt lån med mycket bättre ränta.

Jag vet att det egentligen är ett skitlån men jag är i en situation där allt är så himla utspritt och min ekonomi så ansträngd på grund av min totala månadskostnad för alla smålån. Så illa att jag bara har några hundralappar kvar för en månad efter mina betalningar.
Med detta lån kan jag spara mig upp mot 8000-9000 kr månadsvis, det är som Maki säger. Vilket är väldigt skönt!
Planen är sen när UCn ser bättre ut så söker jag igen till en förhoppningsvis bättre ränta och sparade pengar på kontot.
Nu har jag 4 erbjudanden med 16% ränta på hela summan. Det blir att ta den. Santander

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp