Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp! Vad tror ni? Beviljat lån med min UC?

Hej ni som ser detta! jag är helt ny härinne och hoppas kunna få lite hjälp då jag tänker på alldeles för mycket.. :(
Jag är i behov av ett samlingslån. Jag har nog alla möjliga sms-lån just nu och det håller inte, jag har inte råd med dessa och vissa är påväg till inkasso och 2 förelägganden.

Min uc har alltid sett bra ut, förutom min taskiga inkomst från 2020 som ligger på 100 000 kr.
Kreditrisken höjdes till hela 26% efter att jag sökte efter samlingslån på flera ställen i ren panik på kort tid och nu har jag 7 ff som gett mig en risk från 1% till 26%.

När uc uppdateras i April så har jag en inkomst som går från 100k till 280k.
Underskott 11k
Northmill 10k
Ferratum 35k
Qliro avbetalning.
inga anmärkningar.

Idag har jag ett deltidsjobb som ger mig 25k i månaden.

Min fråga är, vad tror ni om mina chanser till lån i April? Jag har en risk på 26%, kan den sätta stopp för mig? Sjunker den mycket med min nya inkomst?

Förlåt för ett långt inlägg, hoppas ni orkat läsa!

Hej ni som ser detta! jag är helt ny härinne och hoppas kunna få lite hjälp då jag tänker på alldeles för mycket.. :(
Jag är i behov av ett samlingslån. Jag har nog alla möjliga sms-lån just nu och det håller inte, jag har inte råd med dessa och vissa är påväg till inkasso och 2 förelägganden.

Min uc har alltid sett bra ut, förutom min taskiga inkomst från 2020 som ligger på 100 000 kr.
Kreditrisken höjdes till hela 26% efter att jag sökte efter samlingslån på flera ställen i ren panik på kort tid och nu har jag 7 ff som gett mig en risk från 1% till 26%.

När uc uppdateras i April så har jag en inkomst som går från 100k till 280k.
Underskott 11k
Northmill 10k
Ferratum 35k
Qliro avbetalning.
inga anmärkningar.

Idag har jag ett deltidsjobb som ger mig 25k i månaden.

Min fråga är, vad tror ni om mina chanser till lån i April? Jag har en risk på 26%, kan den sätta stopp för mig? Sjunker den mycket med min nya inkomst?

Förlåt för ett långt inlägg, hoppas ni orkat läsa!
Glömde nämna att det jag söker helst är ett lån på 150-200k..

Du måste nog ner i risk... 26% kanske Remember eller BN nappar på till en skyhög ränta.

Du måste nog ner i risk... 26% kanske Remember eller BN nappar på till en skyhög ränta.
Tack för svar Terry :)
Ångrade så mycket att jag i panik sökte lån när jag ändå inte nådde grundkraven för dem med min inkomst. Ändras inte UCn när den uppdateras med en högre inkomst?

När jag sökte via lendo i Januari så fick jag ett erbjudande från just BN som kom med en skyhög ränta. Desperat som jag var så ville jag ta det men blev nekad efter mina inskickade lönespecar.

Risk i kombination med låg deklarerad inkomst tror jag inte kommer att funka. Vänta till inkomst är uppdaterad.
Du kan ansöka om jämkning så du får ut mer av lönen. Kanske räcker det för att kunna komma ner i %. Betala av UC krediter och ta inga nya UC lån. Då kan UC sjunka snabbt.
kommer du en bra bit under 10 ökar chansen för ett samlingslån.
Är det panik, jämka och kolla med Nordax. De kan bevilja lån med hög UC. Mén, kalkylen måste gå ihop och inga synliga inkasso eller KF ärenden.

Jag har varit i samma situation 2021. Inkomst 130k, 5 ff, 38 u-skott men 12% UC.
Då fick jag bara erbjudande av Remember på 45 000kr och de krävde 3 lönespec.

En liten uppdatering! Så sjukt glad även om risken fortfarande är hög, men min risk sköts ner från 26% till 7% nu när min inkomst uppdaterades. Nu bör väl ändå mina chanser se mycket bättre ut för ett lån?
jag kan se inkomsten på minUC men inte när man ser hela UC där allting står, utan enbart när man klickar på årsinkomst.
om jag söker på lendo nu, ser dem det nya då?

En liten uppdatering! Så sjukt glad även om risken fortfarande är hög, men min risk sköts ner från 26% till 7% nu när min inkomst uppdaterades. Nu bör väl ändå mina chanser se mycket bättre ut för ett lån?
jag kan se inkomsten på minUC men inte när man ser hela UC där allting står, utan enbart när man klickar på årsinkomst.
om jag söker på lendo nu, ser dem det nya då?
När går dina nästa FF ut? Dina chanser är Ok men inte hundra. UC uppdateras en gång till under april som vanligt. Kan du vänta? Du har fortfarande mindre bra i betyg.

När går dina nästa FF ut? Dina chanser är Ok men inte hundra. UC uppdateras en gång till under april som vanligt. Kan du vänta? Du har fortfarande mindre bra i betyg.
Vet inte riktigt om jag kan vänta, jag vill det, men samtidigt så riskerar jag fler ärenden hos inkasso då jag är sen med vissa 2-3 månader. Har dessutom några där just nu med och ett föreläggande. Känns som att allt är så splittrat med mina lån att jag snart inte har koll på dem.
Vad tycker du?
nu kan jag även se inkomsten uppdaterad i det stora hela med! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp