Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

hjälp, olika påminnelser via mail och brev

Hej, jag hamnade lite dumt till igen... tog en massa lån som jag inte riktigt når ända fram med den här månaden. Men vissa bolag har varit väldigt tillmötesgående och jag har flyttat fram de flesta betaldagarna till lönen kommer. Phu. Har som tur är sköt mig tills nu.
MEN... och det här ger mig ångest. Jag får bara inte få hem något i brevlådan, inget alls, vilket gjort att jag är orolig över att vissa skickar på posten ändå. Får inga klara svar av deras kundtjänster så jag hoppas någon här kan hjälpa mig.

Vivus, har fått en påminnelsefaktura på mailen (efter att ha pratat med inkasso som lugnat sig). Kommer det en per post med?

Viaconto har inte hört av sig, 3 dagar sen, kommer de maila/smsa eller kommer de skicka per post?

Snabbfinans, skickade en påminnelsefaktura per mail men kommer det något per post också? (har aldrig haft dem förut så jag var ju glad att bara få påminnelse och inte inkasso).

Blir oerhört tacksam om någon kan upplysa mig. Jag är alltså sen och har fått via mail för 2 av dessa, har inte hört något från vv. Står just nu och funderar på om jag ska sjukskriva mig imorgon för att vakta brevbäraren utanför porten.. :/

Tack usch då känns det som att det kommer gå åt skogen.
Hade hoppats att mail räkt

Får man fråga vad som är faran med om det kommer hem med posten? Oftast, om det inte är helt omöjligt, så är det bäst att säga som det är. Av flera anledningar. Dels för att slippa oroa sig som du gör över posten, dels för att kunna vara ärlig, dels för att kunna ha någon att prata med om att man har det jobbigt med något osv.

Ser det här hela tiden i forumet och i normalfallet bör det inte behöva vara så att man ska vara livrädd för sin familj, sin partner osv för deras reaktion, oavsett vad.

Får man fråga vad som är faran med om det kommer hem med posten? Oftast, om det inte är helt omöjligt, så är det bäst att säga som det är. Av flera anledningar. Dels för att slippa oroa sig som du gör över posten, dels för att kunna vara ärlig, dels för att kunna ha någon att prata med om att man har det jobbigt med något osv.

Ser det här hela tiden i forumet och i normalfallet bör det inte behöva vara så att man ska vara livrädd för sin familj, sin partner osv för deras reaktion, oavsett vad.
Självklart är det du beskriver det bästa men det funkar inte för alla, inte för mig! Låg i natt och tänkte hur otroligt skönt det skulle vara att kunna dela detta elände med min sambo men det går tyvärr inte och det finns olika anledningar till det. Men visst förstår jag hur du menar och skriver under på det med 100% men som sagt det är inte alltid det går.

Tack usch då känns det som att det kommer gå åt skogen.
Hade hoppats att mail räkt
Kanske tillfällig eftersändning av din post kan hjälpa? Till en annan adress till ngn du litar på t ex? Tills det har lugnat ner sig?
I alla fall vet jag att Via Conto skickar brev där det står Sista påminnelsen! Vivus brukar smsa hela tiden och skicka mejl, osäker om de skickar brev.

Lycka till!

viaconto är värst av alla, har du betalt och de inte sett det (har ju långsammast system av alla med...) så skickar de på lördagen...

men snabbfinans är bra, om du har betalt eller betalar direkt när påminnelsen kommer på epost så skickar de inte ut något i posten. Jag fick bara påminnelse på mail iaf.

Har varit sen med vivus några dagar och det har gått bra men inte kommit så långt som till påminnelse iaf.

vet precis hur det är det där med brevlådan, fy fanken för nyfikna skvallriga brevbärare säger jag bara :/

hej
nån som vet hur snabba smspengar är att skicka påminnelse? ser att jag kommer bli några dagar sen med min första betalning.
skickar de via mail eller skickar de brev direkt?

tack på förhand

(har ingen sambo att akta mig för däremot lantbrevbärare som inte gör annat än att ha koll på exakt vilken post som kommer och skvallrar/frågar)

hej
nån som vet hur snabba smspengar är att skicka påminnelse? ser att jag kommer bli några dagar sen med min första betalning.
skickar de via mail eller skickar de brev direkt?

tack på förhand

(har ingen sambo att akta mig för däremot lantbrevbärare som inte gör annat än att ha koll på exakt vilken post som kommer och skvallrar/frågar)
Men fy vad trist! Brevbäraren ska inte lägga näsan i blöt, hälsa honom det !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp