- Meddelanden
- 996
- Mottagna reaktioner
- 638
- Poäng
- 617
Utmätning av lön pågår tills skulderna är betalda eller dras tillbaka av annat skäl, finns ingen gräns hur länge det kan pågå.Att acceptera att jag är på väg till Kronofogden är svårt. Att acceptera att det nog inte finns någon annan väg än att släppa ALLA skulder är ännu svårare. Närmre 600000:- kommer det då att handla om. Och ett 20tal aktörer. Hur länge kommer jag att behöva leva på läneutmätning? Kommer jag att vara aktuell för skuldsanering? Många av lånen har hög ränta.
Jag är rädd. Rädd för att jag nu har förlorat kontrollen och ekonomiskt blir jag inte fri på många år. Hur många år?
Det kommer välla in papper. Det kommer jag inte ifrån. Och jag kommer troligen göra ett försök att gå upp i arbetstid framöver då jag idag bara jobbar 80%, för att öka chansen att betala av mina skulder alternativt beviljas skuldsanering längre fram.
Hur lång tid bör jag vänta från den dag jag slutat låna och spela problematiskt, innan jag ansöker om skuldsanering? Jag vet att man kan ansöka närsom, men för att ha en rimlig chans?
Som jag säkert nämnt innan så har jag varken hus, bil eller annat av direkt värld, men jag har en fast lön så att det blir löneutmätning är liksom helt säkert.
Om du kommer vara aktuell för skuldsanering är svårt att svara på men du behöver se till att sluta med spelandet och även kunna påvisa att du gjort vad du kan för att lösa situationen.
Finns inga fasta tider på x antal månader eller år sen man slutade låna eller spela utan det är bedömningsfråga.