Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp och tips för att rädda ekonomin.

Nu hoppar jag bara in sådär men av erfarenhet så tar detta med att ”lösa själv” för mycket kraft och energi. Visst, tjänar du uppemot 800-1 mille om året löser man det nog men med en vanlig knegarlön vill jag påstå att det blir för tufft. Stor risk för väggen. Så blev det för mig. Första vändan gick, men efter ett återfall och ännu värre skuldsituation gick jag i delar. Råder dig att släppa allt. Precis allt.

Tack för era svar. Jag läser bara på deltid och på distans, så några år till är fullt troligt att jag kommer fortsätta plugga och ha CSN, ja.

Förstår er som rekommenderar mig att släppa allt. Fortfarande är det mycket som avgörs på om Gothia går med på en hållbar avbetalningsplan eller inte. Sen är det väl så att lite medvind, små lån som blir slutbetalning, några tusen i skatteåterbäring osv kan ge ringar på vattnet. Men lika väl skulle ett par karensdagar samma månad kunna skapa ringar på vattnet åt det negativa hållet.
Att släppa allt är en stor risk. Jag förlorar makten över mitt eget liv lite. Svårt att få lägenhet och svårt att sia om ifall man nånsin får skuldsanering. Släpper jag ALLT är det ca 600000:- och ca hälften är högkostnadskrediter.

Jag förstår helt hur du tänker, men som övriga säger så tänker jag att har man tänkt släppa till kfm så är det allt eller inget lixom. Låt såg att du släpper allt du tänkt släppa, du får utmätning och utslag som bet.anm. 2,5 år senare är skulden betald och du närmar dig att bli av med anmärkningen, vips, så kunde du inte betala de sista som du inte släppte och de skickar till kronofogden och du får ny anmärkning och ny löneutmätning. Är de inte bättre och ta allt i samma veva? <3

Jag förstår helt hur du tänker, men som övriga säger så tänker jag att har man tänkt släppa till kfm så är det allt eller inget lixom. Låt såg att du släpper allt du tänkt släppa, du får utmätning och utslag som bet.anm. 2,5 år senare är skulden betald och du närmar dig att bli av med anmärkningen, vips, så kunde du inte betala de sista som du inte släppte och de skickar till kronofogden och du får ny anmärkning och ny löneutmätning. Är de inte bättre och ta allt i samma veva? <3
Tack för det perspektivet. Det är förstås värt att beakta och fundera på.

Tack för det perspektivet. Det är förstås värt att beakta och fundera på.
Lite i samma sits som dig & typ samma belopp, men jag har en ok lön ca 450 000 om året.
Har några tuffa månader framöver med att betala av småkrediter(som kostar mest), men det skall gå.

Sedan har jag 3 större blancolån, men som jag redan har normal ränta på. Så när jag blivit av med dom små krediterna(4 st), så kommer jag inte ha problem längre att beta av dom andra större i rätt snabb takt. Samt kunna leva gott. Räknar med att bli av med samtliga småkrediter under detta år.

Därefter kan jag andas ut och leva mer normalt!

Fick intrycket att du endast pluggar?
Eller jobbar du med? Vad är din inkomst respektive utgifter?

Lite i samma sits som dig & typ samma belopp, men jag har en ok lön ca 450 000 om året.
Har några tuffa månader framöver med att betala av småkrediter(som kostar mest), men det skall gå.

Sedan har jag 3 större blancolån, men som jag redan har normal ränta på. Så när jag blivit av med dom små krediterna(4 st), så kommer jag inte ha problem längre att beta av dom andra större i rätt snabb takt. Samt kunna leva gott. Räknar med att bli av med samtliga småkrediter under detta år.

Därefter kan jag andas ut och leva mer normalt!

Fick intrycket att du endast pluggar?
Eller jobbar du med? Vad är din inkomst respektive utgifter?
Kämpa på isåfall, du kommer tacka dig själv senare!

Nu och framöver kommer jag jobba deltid och plugga deltid. Jag jämkar också då jag betalar över 100000:- i räntor per år. Så allt medräknat så kanske jag landar på 29000:- ut, ibland något mer ibland något mindre. Utgifterna ligger på ca 25000:- men då väntar jag på att flera ska hamna hos inkasso och får se vad Gothia går med på. Har lite extra marginaler med, jobbar lite storhelger, får semesterersättning och skatteåterbäring och kan ta ut det jag betalar in på ett par krediter så det drygar ut lite grann. Ett tufft år och få bort alla mina förfrågningar så tror jag att jag kan få samlingslån som gör situationen bättre sen. Men som sagt, det står och faller med vilket krav på betalplan gothia ställer. Ställer dom 6000:- exempelvis så är det helt omöjligt och då får jag se mig besegrad och låta det gå till KFM.

Håll koll på fribeloppet annars kommer CSN och knackar på dörren och vill ha tillbaka sina pengar.

Håll koll på fribeloppet annars kommer CSN och knackar på dörren och vill ha tillbaka sina pengar.
Tack för tipset, har koll på det. Därav att jag bara jobbar deltid samt pluggar deltid. Det är mycket tack vare jämkning jag får ut det jag får ut, och CSN räknar inkomst före skatt.

Nu kommet jag in å frågar med, om man släpper allt till kfm, och det är kanske på 90000. Jag kunde räkna ut på kfm sida att dom skulle dra 5000 kr i månaden . Kan det stämma? Men inkomst innan skatt på 27500 t ex? Det är ju mindre å bättre kostnad en va det blir på alla lånen i månaden. De negativa är ju allt man ej kan göra pga kfm

Står jag ska ha 14300 kvar å dom drar 4800 typ

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp