Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp !! Northmil har tagit en kreditupplysning

Du får absolut tycka jag är ”fin i kanten” - helt okej :). Du frågade om tips - mitt tips var att inte göra en falsk polisanmälan. Inget påhopp. :)

Jag förstår dig helt när det gäller det första att det inte är okej att göra så.

Men att skriva att inte göra det för polisen ehh det var där jag blev lite så..

Inget illa menat mot dig heller jag respekterar din åsikt.

Jag förstår dig helt när det gäller det första att det inte är okej att göra så.

Men att skriva att inte göra det för polisen ehh det var där jag blev lite så..

Inget illa menat mot dig heller jag respekterar din åsikt.
Lugnt ;) No hard feelings :)

Jag tycker att du ska göra en ansökan som du tänkt i slutet på februari och hoppas på det bästa. Och sen i värsta fall vänta till i juni. En fördel med att godkänna deklarationen digitalt så fort den skickas ut är ju att du får tillbaka drygt 20 lax i april. Det hade du ju kunnat släcka ena lånet med.

Jenka en absolut sista fråga bara.. hade du bara kunnat hjälpa mig med en till grej för du verkar ändå ha koll på detta här.

Om jag godkänner som sagt i maj senast den 3/5 och får mitt slutskattebesked den 10/6 när tror du mina inkomstuppgifter från 2020 börjar visas på UC ? Tänkte mer om
Jag hinner få bort 2 av mina förfrågningar i alla fall eller det blir för stor risk och bättre bara få bort den i maj ?

DatumKreditgivareLånebelopp
21-02-04 Northmill Bank AB -
20-12-16 Lendo AB/Compricer AB -
20-06-15 Lendo AB/Compricer AB -
20-05-13 Sambla AB

Jag skulle tippa på augusti men är inte helt säker, ring skatteverket och fråga det är ju därifrån UC får sina uppgifter

Jenka en absolut sista fråga bara.. hade du bara kunnat hjälpa mig med en till grej för du verkar ändå ha koll på detta här.

Om jag godkänner som sagt i maj senast den 3/5 och får mitt slutskattebesked den 10/6 när tror du mina inkomstuppgifter från 2020 börjar visas på UC ? Tänkte mer om
Jag hinner få bort 2 av mina förfrågningar i alla fall eller det blir för stor risk och bättre bara få bort den i maj ?

DatumKreditgivareLånebelopp
21-02-04 Northmill Bank AB -
20-12-16 Lendo AB/Compricer AB -
20-06-15 Lendo AB/Compricer AB -
20-05-13 Sambla AB
Koll vet jag inte, men vill du inte att din inkomst för 2020 ska synas på UC så bör du söka efter att din äldsta ff försvinner. Jag skulle inte vänta till den 15/6 för då kan den redan vara registrerad på UC. Det är inte som med lån och krediter som uppdateras en gång per månad, utan när du får din utbetalning/slutskattebesked så går det direkt till UC. (Vilket i år blir någonstans mellan 8-11/6). Blir du utsatt för granskning o s v så kan det ju dröja ytterligare månader, men det är nog inte troligt om du inte har gort några vidlyftiga avdrag. Det är naturligtvis ditt eget val, men jag skulle vänta med att deklarera för att ev. få ett lite bättre betyg. Vill du ha återbäringen i april så ska du givetvis göra det senast den 30/3.

Bifogar en länk där du har alla datum ;): https://www.skatteverket.se/privat/deklaration.4.2b543913a42158acf800013508.html

Lycka till! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp