Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp !! Northmil har tagit en kreditupplysning

Hej hoppas på att kunna få bästa hjälp som möjligt..

Behövde ta ett litet lån utanför UC då jag håller på och förbättra mitt score inför samlingslån nu i mars.. jag gjorde en ansökan via Northmill blev beviljad 30 000 men tog aldrig erbjudandet för läste i sista stunden att dom tar även en UC fast det står klart och tydligt att ingen UC tas på deras hemsida !!

Men nu har dom tagit en UC och undrar vad jag har för möjligheter att ringa in och säga för att få bort den.. snälla hjälp mig.. vill verkligen få bort den ska man ljuga att någon har försökt göra bedrägeri bryr mig inte om jag blir spärrad där eller ska man helt enkelt vara ärlig och säga som det är snälla HJÄLP

Vart står det att UC inte tas? De har gjort precis det som står på deras hemsida:

”När du ansöker om kredit eller lån hos oss tar vi i första hand en kreditupplysning via Creditsafe. Om du klarar denna kontroll tar vi även en kreditupplysning via UC. Bevis på samtliga upplysningar som har tagits på ditt personnummer måste därefter skickas ut till dig.”

Hej hoppas på att kunna få bästa hjälp som möjligt..

Behövde ta ett litet lån utanför UC då jag håller på och förbättra mitt score inför samlingslån nu i mars.. jag gjorde en ansökan via Northmill blev beviljad 30 000 men tog aldrig erbjudandet för läste i sista stunden att dom tar även en UC fast det står klart och tydligt att ingen UC tas på deras hemsida !!

Men nu har dom tagit en UC och undrar vad jag har för möjligheter att ringa in och säga för att få bort den.. snälla hjälp mig.. vill verkligen få bort den ska man ljuga att någon har försökt göra bedrägeri bryr mig inte om jag blir spärrad där eller ska man helt enkelt vara ärlig och säga som det är snälla HJÄLP
Ja tyvärr du kommer inte att kunna bli av med den, står klart och tydligt hur det funkar på sidan dessvärre

Vart står det att UC inte tas? De har gjort precis det som står på deras hemsida:

”När du ansöker om kredit eller lån hos oss tar vi i första hand en kreditupplysning via Creditsafe. Om du klarar denna kontroll tar vi även en kreditupplysning via UC. Bevis på samtliga upplysningar som har tagits på ditt personnummer måste därefter skickas ut till dig.”

Jag vet att det står så.. dum som man var läste jag bara hastigt och läste bara dom första raderna.. eller rättare sagt så läste jag att ingen uc tas om man vill göra uttag eller höja sin kreditgräns, det var sent igår på kvällen och jag var inte så noga som jag borde men finns det något man skulle kunna göra för att få bort den eller är det helt kört ? Jag gör vad som helst..

Nej tyvärr är det enkla svaret. Finns inget att göra här då allt gått rätt till och informationen är tydlig

Ja tyvärr du kommer inte att kunna bli av med den, står klart och tydligt hur det funkar på sidan dessvärre

Tänkte mer på att kanske ringa in och säga att det inte var jag som gjorde ansökan och även polisanmäla om det behövs men vet inte riktigt vilka konsekvenser det kan bli.. blir jag bara spärrad där bryr jag mig inte alls bara jag får bort den..

Har 4 förfrågningar nu..
Min uc gick upp från 0,9 till 1,3
Blanco lån 490 000
Överskott av tjänst 283 500 kr
Underskott av kapital 60 600 kr

Datum Kreditgivare Lånebelopp
21-02-04 Northmill Bank AB -
20-12-16 Lendo AB/Compricer AB -
20-06-15 Lendo AB/Compricer AB -
20-05-13 Sambla AB

har jag forfarande bra chans ? Och hur länge bör jag vänta innan jag tar ett samlingslån för att kunna få något erbjudande ? Tänkte ta 190 000 för att samla ihop 3 av mina lån..

Sorry för besväret men är så arg på mig själv att jag inte kollade bättre och behöver verkligen få ner mina månadskostnader vill samla advida lånet som har en hög ränta på 16% samt även 2 andra på 20 000 och 50 000..

Jag får nog bara ta smällen och skylla mig själv men jag tackar er ändå för hjälpen jag kan få !

Jag tror inte påverkan blir särskilt stor alls, en förfrågan till gör varken mer eller mindre om du söker från 15e juni. Då ser man även att Northmill förfrågan ej genererat nytt lån

Jag tror inte påverkan blir särskilt stor alls, en förfrågan till gör varken mer eller mindre om du söker från 15e juni. Då ser man även att Northmill förfrågan ej genererat nytt lån

Jag vill helst inte vänta så länge utan tänkte ta ett nu slutet på februari så fort Kreddy appen uppdateras och mina lån sänks lite så dom ser att jag betalar av om du förstår hur jag menar.. och har läst mig fram att man bör vänta 45 dagar innan man gör en ny ansökan..

Jag hade lätt kunna vänta ut tills 15 juni men mina inkomstuppgifter 2020 kommer vara jätte dåliga knappt jobbar och kommer nog inte över 130-140 tusen...

Jag tror du isådanafall gör bäst att vänta tills nästa månads uc-uppdatering, dvs mitten av mars då ser man definitivt att denna förfrågan inte lett till höjt kreditengagemang. Vad det får för reel påverkan går nog inte svara på, ucbetyget lär inte ändras men den stora massan banker/finansinstitut kollar på fler saker än endast ucbetyget så att säga.

Appropå inkomståret 2020 så vet jag inte om pappersdeklaration gör att uc för 2020 syns senare än juni, men låter annan svara på detta då jag saknar erfarenhet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp