Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp mig med stora skulder att lägga upp en plan.

Med den inkomsten och lite fokus på olika metoder så bör det inte va några problem att beta av lånen och komma ner i månadskostnad…
Det stod inget om inkomst i inlägget från TS eller hur? Det kom senare, plus vad vet du om deras utgifter? Kanske flera barn, sambon arbetslös eller sjuk, bor i dyr hyreslägenhet mm lek inte som att du vet bättre än andra när även du bara gissar som oss andra

Med den inkomsten och lite fokus på olika metoder så bör det inte va några problem att beta av lånen och komma ner i månadskostnad…
Håller med. Lös dina problem, sluta spela, sök hjälp, konsumera mindre i kombination med snöbollsmetoden.

kommer vara tufft även med din inkomst men borde kunna gå med disciplin. Givet att boendekostnad osv inte är helt galna.

Det stod inget om inkomst i inlägget från TS eller hur? Det kom senare, plus vad vet du om deras utgifter? Kanske flera barn, sambon arbetslös eller sjuk, bor i dyr hyreslägenhet mm lek inte som att du vet bättre än andra när även du bara gissar som oss andra
Vi vet inget om utgifter, TS får gärna dela med sig

Vi vet inget om utgifter, TS får gärna dela med sig
Tycker jag också. 2.4mil är mycket pengar även med hög inkomst. Man kan bli sjuk, man kan bli deprimerad, man kan avsluta relationer, JAG tror slutdestinationen är skuldsanering. Hellre förr än senare. Kolla bara vår kära Terry. Hög inkomst, alltid emot släppa allt, klara planer för att bli skuldfri mm och bad resulterade det i?

Hej!
Jag har harvat med mina skulder i många år.
Jag försöker och försöker men känns som om dom inte minskar på något sätt.
Dom har uppkommit av olika anledningar, spel konsumtion osv.
Det här är ”våra” skulder men allt står på mig då sambon fått anmärkning (2st).
Sambon kan förmodligen ansöka om ca ett år igen.
Finns det något jag kan göra?

Collector 279.000 7,70% 4500/mån

Dnb 335.490 6,55% 3650/mån

Ica banken 154.900 6,65% 2400/mån

Wasa kredit 169.600 5,15% 1780/mån

Remember 491.000 7,04% 4200/mån

Nordax 375,000 6,99% 3800/mån

Ikano. 345,100 8,44% 4,600/mån

Marginalen 296.000 5,52% 3300/mån

Fairlo. 100.000 16% 1800/mån

Uc betyg 3,2
5FF varav senaste för 1 mån sedan.
Tack för tips!
Är det något lån här som är på nån bil tex? Tänker på dnb. Isf sälj bilen och skaffa billigare

Tycker jag också. 2.4mil är mycket pengar även med hög inkomst. Man kan bli sjuk, man kan bli deprimerad, man kan avsluta relationer, JAG tror slutdestinationen är skuldsanering. Hellre förr än senare. Kolla bara vår kära Terry. Hög inkomst, alltid emot släppa allt, klara planer för att bli skuldfri mm och bad resulterade det i?
2.4 millar är sjukt mycket pengar, förminskar det inte på något sätt och du har rätt i att allt kan hända. Även att man löser det utan skuldsanering.

Terry har gjort en jävla positiv resa oavsett hur utfallet blivit. Fått stor ansvarskänsla och haft en can-do attityd vilket har fått honom att minska sina skulder rejält jämfört med när det var som värst, samlat allt hos Nordea osv. Ingenting negativt kom av att han velat lösa sin situation (rätta mig @Terry_ om du ej håller med). Sen att saker händer längs vägen kan man aldrig förutse men man fortsätter vara lösningsorienterad.

För många är det rätt väg att gå med skuldsanering men om TS ekonomi går ihop så varför inte kriga?

Tack för alla svar och tankar.
Glömt att nämna att sambon har en årsinkomst på 400.000.
Bor i bostadsrätt där vi har lån på 2,6M och enligt booli och diverse sidor där man se en uppskattning av värdet är va 3,5-3,6M
Har pratat med nuvarande bank ang att utöka lägenhetslånet men det går inte enligt dom.
Har tyvärr en kostnad nu med rörlig ränta på lägenheten på 15/mån.
Runt 34/mån på blanco lån.

Håller med. Lös dina problem, sluta spela, sök hjälp, konsumera mindre i kombination med snöbollsmetoden.

kommer vara tufft även med din inkomst men borde kunna gå med disciplin. Givet att boendekostnad osv inte är helt galna.
Skall tilläggas att jag inte spelat på ca 2 år eller mer och känner inget sug alls. Det som varit den stora boven är att sambon får inkasso inbetalningar lite då och då som vi inte har koll på. Vi har mailat varenda en och så dyker det upp en skuld från tex 2018 som vi varit helt ovetandes av. Vi lever redan nu ganska ”snålt” men vi klarar skulderna om inget oväntat dyker upp. Men som sagt det har varit att man tagit ett samlingslån för att lösa dom här ”mindre” skulderna på 30-50k.

lite slarvigt skrivit men jag hoppas ni förstår.

Tack för alla svar och tankar.
Glömt att nämna att sambon har en årsinkomst på 400.000.
Bor i bostadsrätt där vi har lån på 2,6M och enligt booli och diverse sidor där man se en uppskattning av värdet är va 3,5-3,6M
Har pratat med nuvarande bank ang att utöka lägenhetslånet men det går inte enligt dom.
Har tyvärr en kostnad nu med rörlig ränta på lägenheten på 15/mån.
Runt 34/mån på blanco lån.
Om ni säljer den och lever bara på din frus lån(snålar)är ni skuldfria på två år och sedan kan ni köpa något nytt utan problem

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp