Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp mig - ekonomin körd i botten

Tack för alla era svar ,jag ska sätta mig i morgon och skriva ner alla mina skulder och se vart jag ska börja i denna röra. För det är vad det är, en röra.
Angående ångesten jag försöker bota då beror den på många olika saker. Men det som triggade i gång det hela för några år sedan var att vi förlorade ett barn. Efter det gick allt liksom utför .. svårt att förklara exakt varför man gjort som man gjort och visste man det kanske man inte skulle vara i denna situationen idag? Vem vet.
Även om det är ångestladdat kommer det att kännas bättre. Du får en totalkoll och framförallt amorteringen
Min enkla tabell består av följande kolumner: Långivare, ränta, skuld, tot inbetalning,amortering och slutligen åtsbelopp. Personligen jobbar jag alltid på att få väck den högsta räntan men det är en smaksak

Hur går det för dig?

Har fortfarande inte vågat berätta. Vet helt ärligt inte hur jag ska lägga fram det. Och nej huset ligger inte Ute till försäljning. Vi båda står ju som ägare på det? ‍♀️ Nej men jag måste hitta tillfälle att berätta och gärna att barnen inte är hemma vilket ju är svårt nu när vi inte kan ha barnvakt pga rådande Omständigheter.. men måste berätta . Nu!

Har fortfarande inte vågat berätta. Vet helt ärligt inte hur jag ska lägga fram det. Och nej huset ligger inte Ute till försäljning. Vi båda står ju som ägare på det? ‍♀️ Nej men jag måste hitta tillfälle att berätta och gärna att barnen inte är hemma vilket ju är svårt nu när vi inte kan ha barnvakt pga rådande Omständigheter.. men måste berätta . Nu!

Att ni är 2 ägare är inget hinder för utmätning och försäljning så du vet:)

Nej det vet jag. Men jag har aldrig fått så mycket som ett inkasso krav i hela mitt liv så jag tänker inte låta det gå så långt. Ville mest ha stöd och pepp till att våga berätta, inte hånfulla kommentarer ;-( vet mycket väl vad som kan hända och vilken enormt dålig sits jag själv har satt mig i.

Nej det vet jag. Men jag har aldrig fått så mycket som ett inkasso krav i hela mitt liv så jag tänker inte låta det gå så långt. Ville mest ha stöd och pepp till att våga berätta, inte hånfulla kommentarer ;-( vet mycket väl vad som kan hända och vilken enormt dålig sits jag själv har satt mig i.

Var inget hånfullt i det jag skrev. Brukar få kritik för att jag aldrig använder smileys, nu fick jag kritik för att använda smileys. Inte lätt detta.

Förstår dig fullkomligt <3
Vi är många här i som är eller varit i din sits
Det blir bättre jag lovar och du måste berätta vet skitjobbigt men känns bättre när det är gjort:face3hearts:

Jag är i exakt samma situation som dig, shopping och kreditkort var det som gjorde att jag hamnade där jag är nu.
Jag borde också berätta för min sambo men troligen skulle han nog inte stanna kvar så jag drar mig ganska hårt för att berätta.

Jag är dock helt enig med övriga att du ska berätta, ärlighet varar längst!

Hur ser belåningen ut på erat hus? Kan ni belåna upp det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp