Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp mig att förstå

Nja..det där stämmer inte heller. Om man får ut extra någon månad pga att man jobbat extra under inledande så behåller man det. Man betalar enbart in den summan man fått vid inledandet.
Nu säger ni olika saker så blir tveksam till vad som gäller. Jag kommer få ut cirka 700 kronor i övertid i april och cirka 2500 kronor i maj. Ska betala in dem som @Lock säger eller jag kan behålla dem som @annlo säger? Precis som du skriver @annlo. Jag kan ju bli sjuk under inledande och då är det en bra buffert att ha tänker jag.

Ovan scenario är ju under inledande. Under inledande får du inte behålla något extra utan allt extra du tjänar ska betalas in.

när du har en fullfjädrad skuldsanering så är inte situationen densamma.

Nu säger ni olika saker så blir tveksam till vad som gäller. Jag kommer få ut cirka 700 kronor i övertid i april och cirka 2500 kronor i maj. Ska betala in dem som @Lock säger eller jag kan behålla dem som @annlo säger? Precis som du skriver @annlo. Jag kan ju bli sjuk under inledande och då är det en bra buffert att ha tänker jag.
Du ska behålla dom. Punkt.

Du ska behålla! Man betalar enl det beslut man fått i samband m inledande och inget annat!

Jag hade låtsas att det regnar.

Jag hade låtsas att det regnar.
Finns inget att låtsas om. Det är en annan sak om det är varje månad det blir 2000-3000 extra men det är fortf inget som ska betalas in utöver den summan man fått vid inledande. Det kan däremot bli så att vid slutgiltigt beslut om sanering att KFM kommer att utgå från att lönen är högre än den som angetts i ansökan o som ligger till grund för inledandebeslutet.

Du betalar enligt det som står i ditt inledande! Varken mer eller mindre, oavsett om du tjänar mer eller mindre. Så absolut om du tjänar mer nån månad, spara så du klarar en sämre månad. Jag hade dock försökt att inte lägga mig högre i inkomst under inledande än vad som motsvarar en heltidstjänst. Borgenärer kan ha åsikter om att du tjänar mer än angett och vilja ha mer, och vid en slutgiltigt godkänd sanering vill man kanske inte ha ett belopp att betala som kräver att man jobbar extra för att gå runt. Så hade jag resonerat iaf.

När jag hade inledande, hade jag två månader som jag tjänat lite extra. Kommer inte ihåg beloppet men det var runt 2-3000. Jag ringde då in, och frågade om jag skulle behålla dom pengarna, eller om dom skulle betalas in då jag hade lagt undan dom pengarna i väntan på besked då jag ville ha ryggen fri. Jag fick då besked om att behålla pengarna. Nu har jag snart bara ett år kvar av min 5 års långa resa.
MEN jag har alltid, under min tid med skuldsanering omprövat mina förändringar i ekonomin, dels för att ha ryggen fri, och för att det känts bäst så. Att alltid vara ärlig.
Har jag undrat något så har jag frågat KFM.
Jag kan bara tala för hur jag hade gjort, men jag hade inte handlat för pengarna, utan stoppat undan dom tills du ringt in/mejlat och fått ett besked gällande pengarna, då eftersom du har inledande och jag kan tycka det är viktigt att visa att man vill göra rätt för sig.

Finns inget att låtsas om. Det är en annan sak om det är varje månad det blir 2000-3000 extra men det är fortf inget som ska betalas in utöver den summan man fått vid inledande. Det kan däremot bli så att vid slutgiltigt beslut om sanering att KFM kommer att utgå från att lönen är högre än den som angetts i ansökan o som ligger till grund för inledandebeslutet.
Ja lite det jag är rädd för…

Ja lite det jag är rädd för…
Det enkla svaret..Ligg lågt på att jobba extra fram till ett ev beslut. Nån gång är ju ingen fara bara det inte blir varje månad för då anses du tjäna mer än grundlönen du angett.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp