Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp mig att förstå

Tänker också det är bra att tjäna extra. Det var bara min undran om KF eller borgenärerna ser annorlunda på om det plötsligt dyker upp en arbetsgivare till strax efter beslut.
KFM bryr sej inte så länge du sköter din betalplan. Det är isf borgenärerna som kan opponera sej o lämna in en omprövning.

Undrar också hur det blir om jag arbetar på ett extrajobb nu under inledande. Enstaka pass, kanske 2 per månad som genererar max 2500 kronor utbetalt.

KFM bryr sej inte så länge du sköter din betalplan. Det är isf borgenärerna som kan opponera sej o lämna in en omprövning.
Men under inledande. Hur viktigt är det då? Kan man ha ett extraarbete och tjäna 2000-2500 kronor någon månad?
Mvh
Miranda

Men under inledande. Hur viktigt är det då? Kan man ha ett extraarbete och tjäna 2000-2500 kronor någon månad?
Mvh
Miranda
Jag skulle säga att det är ännu viktigare under inledande. Ok att vid enstaka tillfälle då tjäna extra men blir det varje månad 2000-2500kr (som jag uppfattar dej) extra så ser ju KFM det när de ska utreda din ekonomiska situation. Då kan de ju antingen tycka att du inte varit sanningsenlig o du får avslag el så kommer de beräkna din inkomst högre o m det får du betala ett högre belopp sen i din betalplan.

Jag skulle säga att det är ännu viktigare under inledande. Ok att vid enstaka tillfälle då tjäna extra men blir det varje månad 2000-2500kr (som jag uppfattar dej) extra så ser ju KFM det när de ska utreda din ekonomiska situation. Då kan de ju antingen tycka att du inte varit sanningsenlig o du får avslag el så kommer de beräkna din inkomst högre o m det får du betala ett högre belopp sen i din betalplan.
Okej. Ja det är ju dumt. Men om det händer en månad kan det vara okej?

Hej!
Jag har följt och letat i massor av trådar gällande extrainkomst vid skuldsanering. En del skriver att jag tjäna upp till 3000 kronor utan att det händer något, det vill säga att jag får behålla de pengarna.
Någon annan, till exempel @Lasseman skriver att jag inte får behålla något mer än till resor till och från extrajobbet.

Kanske missförstår jag det men skulle verkligen behöva veta så att det blir rätt.

När ska man ompröva beslutet? Vid löneökning? Extrajobb? Arv?

Och under inledande, vad händer om jag har ett extrajobb då? Eller har arbetat övertid på mitt ordinarie jobb?

Tacksam för hjälp att reda ut detta. Ju fler trådar jag läser i ämnet desto mer förvirrad blir jag.

Ha en fin onsdag!
Miranda
Jag har aldrig sett lasseman påstå det du säger kring skuldsanering. Löneutmätning stämmer det dock att du bara får behålla för eventuell resa till/från.

Ovan scenario är ju under inledande. Under inledande får du inte behålla något extra utan allt extra du tjänar ska betalas in.

när du har en fullfjädrad skuldsanering så är inte situationen densamma.
Nja..det där stämmer inte heller. Om man får ut extra någon månad pga att man jobbat extra under inledande så behåller man det. Man betalar enbart in den summan man fått vid inledandet.

Okej. Ja det är ju dumt. Men om det händer en månad kan det vara okej?
Ja det skulle ju lika gärna kunna bli åt andra hållet att man nån månad får lägre inkomst om man tex varit sjuk.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp