Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp med skuldsanering

...men man måste nog vara lite självkritisk också och ha förståelse för att våra borgenärer vill ha tillbaks sina utlånade pengar enligt de avtal vi faktiskt skrivit under... :(

Jag tror att @Lasseman tycker de e galet kul att skriva kryptiskt, så att våra hjärnor spinner i 190... :cool:
Ja absolut men ibland känns det som vi blir hårdare drabbade än dom som verkligen lurar staten på pengar eftersom som inget görs åt dom.
Folk kommer undan med miljonbelopp men vi jagas med blåslampa

Ok, jag tycker inte det är jätteotydligt.
Om ett antal personer får ärenden tilldelade där man bedömt att det ska avslås, och dom har arbetsuppgiften att se till att skriva det avslaget, och dom då gör precis det, jag tycker det är en jättetydlig gång.
Det är inte bundet till bostadsort heller, jag har skrivit att jag inte vet var teamet som jobbar med avslaget sitter, men om dom tex sitter i kalmar så kommer ju det totalt på kalmars statistik se ut som kalmar är väldigt hårda, men det beror alltså på att handläggare med en viss uppgift tillhör just den orten.
Du kan förvisso tycka annorlunda, att saker är otydliga bara för att alla som söker inte får skuldsanering:). Juridik är så, det är bedömnimgar i varje enskilt fall. Det skulle enligt mig bli konstigare med exakta fasta ramar.
Det skulle ju kunna ge till följd att du absolut inte ska ha skuldsanering medan din kollega som har 500kr mer i skuld får det utan att blinka

Bidragsfuskare kan kfm jaga också, det händer både betalningssäkringar och kvarstäder på egendom, för att den sedan ska kunna säljas och betala tillbaka pengar till fkassan och eller skatteverket.
Brukar inte vara jättepopulärt att komma med ett kvarstadsbeslut, helt oanmäld och utan att dom kanske ens visste att en utredning pågick..
Enligt programmet igår så verkar dom komma undan många år utan att någon kollar upp överhuvudtaget det anser jag är bedrövligt. Så inte går det rätt till direkt

...men man måste nog vara lite självkritisk också och ha förståelse för att våra borgenärer vill ha tillbaks sina utlånade pengar enligt de avtal vi faktiskt skrivit under... :(

Jag tror att @Lasseman tycker de e galet kul att skriva kryptiskt, så att våra hjärnor spinner i 190... :cool:
Möjligt som att man inte har det jobbigt ändå och situationen man är i påverkar hela livssituationen snart är orken slut. Och orkar jag inte arbeta längre utan blir sjukskriven bidrar jag ännu mindre till samhället.

Ja du har kanske djupdykt i organisationen och vet att dom inte är i kalmar.
Själv har jag skrivit flera gånger att jag i n t e v e t var dom sitter, jag tog Kalmar som ett exempel bara för att det är en ort där skuldsanering handläggs. Dom kanske sitter i Åmål eller på månen, jag v e t i n t e.
Jag har förklarat allt det här tidigare, använd sökfunktionen, tack för erbjudandet att förklara igen men jag känner inte att jag orkar med det just nu, kanske nästa gång frågan dyker upp och alla är lika förvånade igen:)

Du har ”förklarat allt tidigare”? Är dina ord lag?

Om en person undrar något i sitt liv, ska den personen då leta igenom detta forum med alla trådar som innehåller ibland 100 sidor? För att hitta ett svar som du har gett? Istället för att ställa frågan på nytt i en ny tråd? Detta är väl ett forum i nutid? Vad säger att du har rätt?
Men du verkar gilla att svara och ”veta” här.

Om en person undrar något i sitt liv, ska den personen då leta igenom detta forum med alla trådar som innehåller ibland 100 sidor? För att hitta ett svar som du har gett? Istället för att ställa frågan på nytt i en ny tråd? Detta är väl ett forum i nutid? Vad säger att du har rätt?

Ok. Jag skojade, finns inga sådana handläggare då.
Problemet löst

Håller med dig! Upplever samma sak inte de minsta ödmjukhet överhuvudtaget men slutat att irritera mig då jag tror mycket annat ligger bakom.

Och du behöver inte ”orka” svara. Det är bara att inte svara alls. Så slipper du svara samma sak till folk som undrar här och inte läst dina svar innan, som du verkar tycka är jobbigt.
Precis bara strunta i att kommentera överhuvudtaget! Så är besväret/ problemet ur världen.

Finns det någon som fått skuldsanering på 3 år? Eller hört talas om någon som fått det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp