Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp med skuldsanering

Har en fundering. Är det någon som vet någon sida/någon man kan kontakta för att få reda på SAMTLIGA skulder, de på kf kan man se på deras sida. Men tänker såna som inte kommit dit än. Vill vara säker på att ja har ALLT.
Har nämligen fått ett lån, så på tisdag ska jag och banken sätta oss och betala ALLT. vill inte missa något så om någon vet en sida man kan titta på??

Finns inga centrala register på alla lån tyvärr.

Japp! Var i kontakt med dem för några veckor sedan ang deras hyrespolicy. Fick till svar att de kan acceptera om saneringen pågått ett år och max 2 betalningsanmärkningar under senaste året från det man söker och inga nya skulder.

Hoppas det var 2 frågor, en om skuldsanering och en om betalningsanmärkningar i allmänhet.
Accepterar man skuldsanering och att personen trots skuldsaneringen fortsätter dra på sig nya prickar för obetalda saker så är kraven otroligt låga..

Bifogar här artikeln som sedan lades till grund för den stora rädslan att hamna hos Kalmar kontoret. Vänligen notera att artikeln är från just 2015, men den har uppenbarligen satt sina djupa spår och har fortsatt leva kvar...
Jag vet, som sagt, MÅNGA som har fått igenom sina ansökningar hos Kalmar kontoret utan några större konstigheter (både här & på Fattiga Riddare).

Jag vet även folk som inte har fått igenom sina ansäkningar hos just Malmö kontoret, men där vi som står utanför och inte ser helheten har ställt oss frågandes till VARFÖR blev det ett negativt svar...

Jag tror att man måste se lite nyanserat på detta... Vi vet inte helheten av en enskild persons ansökan...vi får "bara" veta det hen själv väljer att berätta... :)

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=6160444
Håller såklart med dig och att det inte är vilken stad man hamnar i som är avgörande om man får skusan beviljad eller ej.

Hoppas det var 2 frågor, en om skuldsanering och en om betalningsanmärkningar i allmänhet.
Accepterar man skuldsanering och att personen trots skuldsaneringen fortsätter dra på sig nya prickar för obetalda saker så är kraven otroligt låga..

Kanske var jag som var otydlig, men som jag skrev så är även kravet att det ej finns nya skulder om man har pågående skuldsanering och saneringen ska ha pågått ett år innan man kan söka lägenhet hos dem.

Jag hade Kalmar 2017.
Fungerade väldigt bra, trevligt bemött och inga konstigheter alls.

Det är lätt att skrämma upp varann här, men ha is i magen. Jag tror inte någon ort kan i det långa loppet ha fler avslag än samtliga andra.

Jag hade Kalmar 2017.
Fungerade väldigt bra, trevligt bemött och inga konstigheter alls.

Det är lätt att skrämma upp varann här, men ha is i magen. Jag tror inte någon ort kan i det långa loppet ha fler avslag än samtliga andra.

Har försökt säga det ett par ggr. Hoppas Din egen erfarenhet av just Kalmar kontoret kan få folk att ”chilla litta”... ❤️

Nja, något kontor står nog med en större andel avslag, vart nu dom sitter som inte gör annat än avslagsbeslut..

Nja, något kontor står nog med en större andel avslag, vart nu dom sitter som inte gör annat än avslagsbeslut..

Svårt att förstå vad Du menar... men kanske Du antydde "teamet av inhyrda jurister"... eller? :D

Svårt att förstå vad Du menar... men kanske Du antydde "teamet av inhyrda jurister"... eller? :D

Nej det behöver inte vara jurister som avslår. Jag menade det jag nämnt en gång tidigare, att en del handläggare bara gör avslag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp