Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp med skuldsanering

Hej. Nej jag har inte tagit några nya lån sen min första ansökan 2018.09. Och skolan har ingen betydelse eftersom det är ett sätt för mig att komma in i samhället. Samt så hade jag inget ”jobb” att gå tillbaka till, så därför har det inget med skolan att göra. Att skulderna är nära i tid ska inte påverka mig, blir så ledsen och irriterad... Fast än min senaste skuld är över 1,5 år gammal.. Första ansökan fick jag en jätte trevlig handläggare, fick börja inleda direkt eftersom hon kolla helheten och förstod min situation. Men handläggaren jag fick på senaste ansökan var sååå otrevlig och visste där redan direkt att de blir avslag. Hon hade inget och gå på förutom ”skulderna är för nära i tiden” det är så sjukt.......

Hej.
Efter ditt förra avslag, har du tagit nya lån.?

Hej. Nej jag har inte tagit några nya lån sen min första ansökan 2018.09. Och skolan har ingen betydelse eftersom det är ett sätt för mig att komma in i samhället. Samt så hade jag inget ”jobb” att gå tillbaka till, så därför har det inget med skolan att göra. Att skulderna är nära i tid ska inte påverka mig, blir så ledsen och irriterad... Fast än min senaste skuld är över 1,5 år gammal.. Första ansökan fick jag en jätte trevlig handläggare, fick börja inleda direkt eftersom hon kolla helheten och förstod min situation. Men handläggaren jag fick på senaste ansökan var sååå otrevlig och visste där redan direkt att de blir avslag. Hon hade inget och gå på förutom ”skulderna är för nära i tiden” det är så sjukt.......

Att du pluggar är nog ingen fördel i din ansökan, dom som du är skyldig skulle inte få en krona under din skuldsanering?

Tror den största delen är att du pluggat och saknar inkomsten

Men det bör stå i dina beslut vad beslutet grundar sig på och vad man kan göra inför nästa ansökan

Men ge inte upp,
Hur länge har du skolan kvar ?

Tycker du uppfyller de kriterier för att bli beviljad sanering.

Anser det dock är fel att bevilja någon skuldsanering som studerar, hade som företag på andra sidan aldrig godtagit det och varenda bolag kommer rimligen motsätta sig det iaf.(Finns ju inget att utmäta när du studerar.)

Förstår ju att du vill få igång det så snart som möjligt och åren redan nu börjar ticka medans du studerar och det inte gör någon skillnad för dig personligen. Går ju inte göra någon uppskattning heller på vad du kommer tjäna i framtiden? Får du jobb eller inte?

Länge kvar att plugga?

Att du pluggar är nog ingen fördel i din ansökan, dom som du är skyldig skulle inte få en krona under din skuldsanering?
Angående plugget så ansåg dem bara att de var positivt, att det är ett sätt för mig att komma in i arbetsmarknaden samt att efter alla år av mitt psykiska mående tagit mig upp och börja plugga. Har haft 3 självmordsförsök och blivit inlag på psyket x antal gånger. Det är nu jag börjar se lite ljus i mitt liv och försöker göra rent efter mig efter allt som varit. Och jag går fortfarande på psyket och träffar min psykolog ständigt. Första gången ja fick inleda så de att detta med plugget enbart var positivt.. Det ända de har skrivit i beslutet är att ”skulderna ligger nära i tid” FAST än de står på kronofogdens hemsida att ”skuldernas uppkomst inte har någon betydelse... Och att även min ”färskaste skuld” är över 1,5 år gammal.. Och jag har inte tagit några nya lån sen min första ansökan... Handläggaren menar att hon vill se en ”brytpunkt” men ja förstår inte när brytpunkten redan finns, då jag inte har skuldsatt mig något sen första ansökan... Har ca 3 år kvar på studierna och jobb kommer det att finnas eftersom jag pluggar till socionom.

Tycker du uppfyller de kriterier för att bli beviljad sanering.

Anser det dock är fel att bevilja någon skuldsanering som studerar, hade som företag på andra sidan aldrig godtagit det och varenda bolag kommer rimligen motsätta sig det iaf.(Finns ju inget att utmäta när du studerar.)

Förstår ju att du vill få igång det så snart som möjligt och åren redan nu börjar ticka medans du studerar och det inte gör någon skillnad för dig personligen. Går ju inte göra någon uppskattning heller på vad du kommer tjäna i framtiden? Får du jobb eller inte?

Länge kvar att plugga?

Men det bör stå i dina beslut vad beslutet grundar sig på och vad man kan göra inför nästa ansökan

Men ge inte upp,

Angående plugget så ansåg dem bara att de var positivt, att det är ett sätt för mig att komma in i arbetsmarknaden samt att efter alla år av mitt psykiska mående tagit mig upp och börja plugga. Har haft 3 självmordsförsök och blivit inlag på psyket x antal gånger. Det är nu jag börjar se lite ljus i mitt liv och försöker göra rent efter mig efter allt som varit. Och jag går fortfarande på psyket och träffar min psykolog ständigt. Första gången ja fick inleda så de att detta med plugget enbart var positivt.. Det ända de har skrivit i beslutet är att ”skulderna ligger nära i tid” FAST än de står på kronofogdens hemsida att ”skuldernas uppkomst inte har någon betydelse... Och att även min”färskaste skuld” är över 1,5 år gammal.. Och jag har inte tagit några nya lån sen min första ansökan... Handläggaren menar att hon vill se en ”brytpunkt” men ja förstår inte när brytpunkten redan finns, då jag inte har skuldsatt mig något sen första ansökan... Har ca 3 år kvar påstudierna och jobb kommer det att finnas eftersom jag pluggar till socionom.

Men ge inte upp,

Men ge inte upp,
Angående plugget så ansåg dem bara att de var positivt, att det är ett sätt för mig att komma in i arbetsmarknaden samt att efter alla år av mitt psykiska mående tagit mig upp och börja plugga. Har haft 3 självmordsförsök och blivit inlag på psyket x antal gånger. Det är nu jag börjar se lite ljus i mitt liv och försöker göra rent efter mig efter allt som varit. Och jag går fortfarande på psyket och träffar min psykolog ständigt. Första gången ja fick inleda så de att detta med plugget enbart var positivt.. Det ända de har skrivit i beslutet är att ”skulderna ligger nära i tid” FAST än de står på kronofogdens hemsida att ”skuldernas uppkomst inte har någon betydelse... Och att även min”färskaste skuld” är över 1,5 år gammal.. Och jag har inte tagit några nya lån sen min första ansökan... Handläggaren menar att hon vill se en ”brytpunkt” men ja förstår inte när brytpunkten redan finns, då jag inte har skuldsatt mig något sen första ansökan... Har ca 3 år kvar påstudierna och jobb kommer det att finnas eftersom jag pluggar till socionom.

...men likväl, så innebär det att om Skusan godkänner en skuldsanering under studietid, så innebär det att Dina borgenärer inte får en endaste krona tillbaks under Din studietid. Man kan heller inte fastslå vad Din lön kommer bli när studierna är avklarade.
Tror nog att Dina borgenärer högljutt skulle klaga över det faktum att Du inte återbetalar något.
I min värld borde inte en skuldsanering ens komma på fråga förrän Du är i tjänst och genererar en inkomst.
Hoppas Du nu inte tar illa upp av vad jag tycker/anser vara rimligt.
Jag tänker mest utifrån ett borgenärs perspektiv :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp