Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp med frågor

Är helt lost med fonder men låter som en bra idé. Hur börjar man ?

Har du Nordea så har du ISK och kan köpa fonder där. Satsa på långsiktiga och inga aktier där stor risk finns.
Annars Avanza är riktigt bra.

Men med din ränta på dina lån så "sparar" du mest på att amortera.

När ekonomin är bättre så kan du ha en buffert ca 2000 kr som är lättillgänglig om något händer t.ex mikron går sönder.

Sedan lägg in ca 1000-1500 i månaden på fonder, amortera resten och ha 2500 kr o leva för. Du kan ju t.ex leva snålare ändå ☺

Är helt lost med fonder men låter som en bra idé. Hur börjar man ?

Enklast är att skapa ett konto hos avanza eller nordnet. Lyssna på PrataPengar podden eller Avanzapodden. Där förklarar dom väldigt tydligt hur man kommer igång.

Men finns endel avsnitt så man kan få leta lite.

Har du Nordea så har du ISK och kan köpa fonder där. Satsa på långsiktiga och inga aktier där stor risk finns.
Annars Avanza är riktigt bra.

Men med din ränta på dina lån så "sparar" du mest på att amortera.

När ekonomin är bättre så kan du ha en buffert ca 2000 kr som är lättillgänglig om något händer t.ex mikron går sönder.

Sedan lägg in ca 1000-1500 i månaden på fonder, amortera resten och ha 2500 kr o leva för. Du kan ju t.ex leva snålare ändå ☺

Av någon anledning så syndes inte ditt inlägg när jag svarade. Så inte meningen att upprepa dig :)

Alltså om man är speltorsk (jag är speltorsk) så är det inte så bra som nyspelad att dra igång med fonder och aktier. Det är lätt att man överför sitt spelberoende på det istället. Försök köra en Lendo på alltihopa. Att byta från Vivus till Credway o daypay är spelmässigt som någon som krökar 15% vin som istället börjar dricka 12% vin. Samma sak liksom. Lendo hade jag kört på i dina kläder.

Jag förstår hur du menar men jag vill inte dra på mig mer förfrågningar vilket lendo gör. Det jag strävar efter är att de ska vara nere på noll vid årsskiftet, så jag nån gång kan få ett lån med bättre ränta genom bättre prognos på uc.

Nu får jag iaf 4000 över i mån från att va på +-0 och ha panik bara det kommer pytteliten utgift. Jag har redan betalat av allt på de första 30 precis och det känns bra att få ner kostnaderna fram till dec.

Jag har gett mig fan på att inte spela igen och ordna upp det här. Jag hoppas verkligen jag fixar det denna ggn.

När går dina förfrågningar ut så du har ungefär 5 kvar?

Jag tror du har svårt att få ett bra större lån när du inte har tjänat så mycket under året.
Satsa hellre på ett sanlingskpnnästa år när din nya fina inkomst visas ca 30 000 kr i månaden.

Det är mitt tips

När går dina förfrågningar ut så du har ungefär 5 kvar?

Jag tror du har svårt att få ett bra större lån när du inte har tjänat så mycket under året.
Satsa hellre på ett sanlingskpnnästa år när din nya fina inkomst visas ca 30 000 kr i månaden.

Det är mitt tips
Det är inte förrän i dec det blir så få.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp