Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp, kollat på en lägenhet 3mil utanför jobbet.

Precis kollat på en lägenhet 3mil utanför jobbet. Jag får den om jag vill ha den men känns hemskt att behöva ljuga och säga att man ha bra ekonomi och att man jobbar heltid och sen om någon månad eller två är man skuldsatt! Kommer jag bli vräkt då? Såklart kommer jag ju i så fall betala mina fasta utgifter. Jag har annars ingen annan lägenhet att få tag på och måste ha en. Hur gör ni andra som hyr lägenheter?

Du måste se om dig själv!
Du behöver ett boende och speciellt om du kommer bli skuldsatt måste du ta de beslutet nu. Du tänker ju betala hyran i tid så du är ju inte en sämre hyresgäst än någon annan i det avseendet. Du är i första hand skyldig att ta hand om dig själv, ingen annan göra det.

Du ska ju självklart ta lägenheten om du behöver den.

Som vi sagt innan så är det inget din hyresvärd får reda på om du sköter din hyra.
Det är nu eller ev aldrig så tänk på dig själv.

Allt är ju relativt även ens ekonomi. Det är hyresvärden som är skyldig att bedömma din framtida betalningsförmåga, du själv kan aldrig lova nått med 100% säkerhet.

Klart du ska ta lägenheten. Betala hyran i tid. Alltid. Har du väl fått lägenheten, så är ditt besittningsskydd stort, men det är betydligt enklare för oss att få hyresgäster vräkta pga oreglerade hyresfordringar än andra anledningar, såsom t.ex störningar.

Ja jag har ju inte så mycket att välja på, redan förstört så mycket men man märker att man inte tänker helt klart i början innan man inser att det inte går längre! Men tyvärr är de utanför stan och kommer behöva köra 6mil fram å tillbaka till jobb, får man behålla pengar för bensin? Såg bara nån skrev enligt Skatteverket men är de något man få tillbaka varje år på skatten då? Trodde man fick behålla bensin pengar i månaden. Känns så fel å hemskt å träffa hyresvärd å säga att man ha de bra ekonomiskt sen kommer det skita sig! Känns förjävligt!

Ja jag har ju inte så mycket att välja på, redan förstört så mycket men man märker att man inte tänker helt klart i början innan man inser att det inte går längre! Men tyvärr är de utanför stan och kommer behöva köra 6mil fram å tillbaka till jobb, får man behålla pengar för bensin? Såg bara nån skrev enligt Skatteverket men är de något man få tillbaka varje år på skatten då? Trodde man fick behålla bensin pengar i månaden. Känns så fel å hemskt å träffa hyresvärd å säga att man ha de bra ekonomiskt sen kommer det skita sig! Känns förjävligt!

För sista gången...tänk så här: så länge Du betalar Din hyra och inte stör Dina grannar, så uttryckligen ”skiter” fastighetsägarna i Dina övriga skulder... :)

Jag vet... jag har arbetat inom branschen i 20 plus år nu.

För sista gången...tänk så här: så länge Du betalar Din hyra och inte stör Dina grannar, så uttryckligen ”skiter” fastighetsägarna i Dina övriga skulder... :)

Jag vet... jag har arbetat inom branschen i 20 plus år nu.

okej men då kommer ju egentligen ett problem till jag kom på, om man nu bara få behålla sina 5002kr hur fasen ska jag ha råd med bensin till och från jobbet 6mil tur och retur, för som jag förstår de räknar man ut allt inför skatten varje år och då få man ju ändå ligga ute månadsvis med pengar för bensin. Åh kommer ju inte bli många kronor över då..... jag ha förstört allt hade chans att få en lägenhet mer centralt men tackade nej då jag inte riktigt hade insett att jag verkligen behöver släppa på skulderna

Varför skall du flytta när du får långt till jobbet,?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp