Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp, kollat på en lägenhet 3mil utanför jobbet.

Tar dem kreditupplysning ? Jag hade skulder när jag fick min hyresrätt men UC såg inte helt fel ut (hade runt 20 kanske) vilket godtogs. Idag är situationen värre tyvärr med utmätning och allt men prio ska ju alltid vara att betala hyran först!

det är lite olika saker du pratar om nu, att dra av resekostnader i samband med deklarationen samt att få behålla pengar för jobbresor i sitt månatliga förbehållsbelopp i samband med utmätning.

Ja du kan få behålla bensinpeng månadsvis. Läs på kfm hemsida. fyll i dina uppgifter på sidan med exempel på uträkning. All info finns, men i panik missar man gärna saker, tänker katastroftankar och så vidare.

Varför skall du flytta när du får långt till jobbet,?

för att min egna är uppsagd, sa upp den för 1,5 månad sen! Som jag skrev fick ett erbjudande här ganska centralt men ville inte inse då allt gått så fort. Ville fortfarande försöka få min pappa att säga att jag kunde bo hos honom men sen förstår jag ju att det går ju inte lösa mina skulder å att jag ska behöva bo hos honom i alla år! Så nu ha jag typ inget val än å ta en lägenhet längre ut därför blir de längre från jobbet! Man gör jävligt dåliga beslut när man mår dåligt

det är lite olika saker du pratar om nu, att dra av resekostnader i samband med deklarationen samt att få behålla pengar för jobbresor i sitt månatliga förbehållsbelopp i samband med utmätning.

Ja du kan få behålla bensinpeng månadsvis. Läs på kfm hemsida. fyll i dina uppgifter på sidan med exempel på uträkning. All info finns, men i panik missar man gärna saker, tänker katastroftankar och så vidare.

det står att man kan få, men inte säkert att man får då ju.

Var i landet bor du? Storstad? Borde dyka upp någon lägenhet närmre stan om du inte bor i typ ”Tjockhult”.

det står att man kan få, men inte säkert att man får då ju.
Du får behålla pengar för att ta dig till jobbet. Är bil enda rimliga alternativet får du behålla 18.50 per mil. Går det rimlig kollektivtrafik får du behålla till det. Jag själv har 7 mil till jobbet. Kan pendla med buss plus tåg plus buss på en och en halv timme. Jag skulle inte få behålla för bilresor, utan bara för pendelkortet. Bil tar en timme. Där går de enligt skatteverkets principer med tidsvinst på 2 timmar per dag.

Du får behålla pengar för att ta dig till jobbet. Är bil enda rimliga alternativet får du behålla 18.50 per mil. Går det rimlig kollektivtrafik får du behålla till det. Jag själv har 7 mil till jobbet. Kan pendla med buss plus tåg plus buss på en och en halv timme. Jag skulle inte få behålla för bilresor, utan bara för pendelkortet. Bil tar en timme. Där går de enligt skatteverkets principer med tidsvinst på 2 timmar per dag.

okej får du då för hela bussresekostnaden? Min skuldrådgivare snackade om att man får 500kr för busskort.

okej får du då för hela bussresekostnaden? Min skuldrådgivare snackade om att man får 500kr för busskort.
Man får ju för det busskortsalternativ man behöver. Mitt kostar 980kr. Har nu inte utmätning utan skuldsanering,

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp