Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp inför samlingslån, en score på 10-15 söka ändå

Sökte 70000 för var rädd att inte få några erbjudanden om jag sökte för högt och fick massa erbjudande. Tackade ja till marginalen men ångrar att jag inte sökte mer. Är det dumt att göra en till ansökan på 300k direkt? Eller finns det möjlighet att höja mitt lån hos marginalen utan ny uc?
Betyget har hoppat till 1,0 nu. Men har fortfarande inte fast tjänst så är rädd att inte klara eventuella kompletteringar om jag söker större lån. Samtidigt vore det helt otroligt skönt att kunna samla allt jag har istället för att som nu bara röja undan de värsta och de jag ligger efter med.

Pratade med Marginalen och de sa att de kunde dra tillbaka min ansökan och göra en ny på nytt belopp utan UC, dock kunde de inte garantera att det blev godkänt. Osäker på vad jag ska göra här, om jag kan få hela beloppet hos Marginalen (250) skulle det vara fantastiskt, men vore jobbigt om det inte blev godkänt och jag står här med en onödig UC. Någon som har erfarenhet från liknande? Kanske är säkrare för mig att bara acceptera nuvarande lån och söka ett nytt på 200k via advisa?

UC har ju strulat rejält med siffrorna igår och bankerna har nog fått nys om det eller kommer att luska ut det förr eller senare, så om man fått beviljat ett lån på de felaktiga bedömningarna igår skall man nog satsa allt på snabbt avslut och skratta sig lycklig. Redan nu på morgonen så är siffrorna tillbakarullade till Augusti. Antagligen kommer uppdateringen för september imorgon som skulle varit normal uppdateringsdatum enligt historik.

Finns en separat tråd om all problematik4 med UC siffrorna igår.

Okej jag slängde iväg en till ansökan igår på 200k och har fått 4 svar nu:
Brocc: 8,5%
Avida: 11%
Collector: 14,5%
Instabank: 24%

har läst lite på forumet om Avida och de verkar vara rätt smidiga och inte kräva kompletteringar, medan vissa skrivit att Brocc kräver det. Lutar åt att jag väljer Avida trots högre ränta för att det känns som större sannolikhet att allt funkar. Är så jävla glad nu och känns verkligen som att jag fått en andra chans. Väntar in sista förslagen och vet att inget är klart förrän jag fått pengarna men förhoppningsvis kan jag bli kvitt alla skitskulder en gång för alla.
Någon som har några tankar om Brocc/Avida?

Brocc är riktigt bra. Lätta å ha å göra med och allt via autogiro. Skulle välja dem!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp