Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Hur ska jag göra behöver ett samlingslån

Så här skulle jag göra:

prioritera creway och credigo. Om du löser credway tror jag din uc-score kommer droppa flera % vid nästa uppdaterimg. Tyvärr blir ju detta i april nu. UC gillar inte kreditkort och nyttjade kontokrediter. Lös även credigo så det inte höjer din uc % score när denna registreras. Efter detta i april så kommer du lätt få ett samlingslån på några hundra tusen är min bedömning. Du har en bra inkomst.. långt över dina skulder och helt ok med ff när två försvinner..

Nyckeln som jag der det är att lösa bort credway och credigo och sedan i mitten på april när uppdateringen kommer och du får en uc-risk på 7-8% söka det stora samlingslånet.. dra inte på dig någon onödig förfrågan innan dess. Då tror jag det blir svårt!

Betalat av credigo nu genom betalkoll..nästa steg är credway men väntar väl till efter helgen så jag vet exakta beloppet

Ska man avsluta krediterna eller ha de kvar outnyttjade? Hört olika om detta. Har även en kredit på 1000kr på resurs bank som är outnyttjad ska jag avsluta den med?

Avsluta dom.. så att de stängs på UC.. men de bästa av allt du kommer inte kunna nyttja dom.. Annas är det lätt att man gör uttag efter minsta lilla motgång..

Inte alls säkert att det är bäst att avsluta dem. Kan ta flera månader för UC att stabiliseras efter det då man direkt minskar sitt betalningsutrymme. Snarare positivt att ha en eller två lågt eller helt outnyttjade krediter på uc. Kan räcka att betala ned credway till hälften för att betyget ska dyka under 10% ihop med typ max 5ff. Uc är som sagt väldigt känsligt för krediter och ff. Så betala av det du kan och invänta sedan det nya betyget. Om du hamnar på mindre än 8% så kör på 350k hos Lendo eller advisa. Du får erbjudande på hela summan eller lägre om det går. Ta sedan aldrig ett snabblån igen i ditt liv. Tro mig...

Inte alls säkert att det är bäst att avsluta dem. Kan ta flera månader för UC att stabiliseras efter det då man direkt minskar sitt betalningsutrymme. Snarare positivt att ha en eller två lågt eller helt outnyttjade krediter på uc. Kan räcka att betala ned credway till hälften för att betyget ska dyka under 10% ihop med typ max 5ff. Uc är som sagt väldigt känsligt för krediter och ff. Så betala av det du kan och invänta sedan det nya betyget. Om du hamnar på mindre än 8% så kör på 350k hos Lendo eller advisa. Du får erbjudande på hela summan eller lägre om det går. Ta sedan aldrig ett snabblån igen i ditt liv. Tro mig...

Tror du man får erbjudande på 350k om man har under 8 % kreditbetyg?
Låter väldigt bra och ger mig hopp! Jag har 9,65 just nu.

Fick 50.

underskottet lär ju dock vara skit denna deklaration? Eftersom det är förra och detta året allt spårade ur med massa lån
Fick du 50 med 13,9 % på Uc?! Det var någon förut i en annan tråd som skrev att man skulle ha under 8 för att ansöka om högre... Då ska jag oxå testa att höja. har 9,1

Fick du 50 med 13,9 % på Uc?! Det var någon förut i en annan tråd som skrev att man skulle ha under 8 för att ansöka om högre... Då ska jag oxå testa att höja. har 9,1

Den microuc som de tog hade jag typ 1,7% i risk men när jag kollar minuc är den på 13,9

Jag har 11,4% på minuc.se och Kreddy men på senaste kreditupplysningen hade jag bara 6,4%. Fattar inte varför det är skillnad, måste va något fel när det visar olika.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp