- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Jag blir jättearg när jag hör att han klagar inför barnen att du tagit HANS pengar! Jag förstår att du vill undvika konflikt men jag hade verkligen ansökt om underhåll hos FK. Du behöver dessa pengar och barnen behöver dessa pengar. Han vill inte samarbeta och drar in barnen nej usch, jag blir verkligen arg! "Anmälningssabotage"?!!! Förstår att barnen inte vill träffa honom. Det har han förtjänat själv, du har inget med det att göra.Okej detta öppnade upp en helt ny värld.
Tack för att du tar dig tiden att skriva.
Nedan följer de lån som ej rapporterats till uc som jag i så fall skulle släppa
Risicum 2500 per månad
Ferratum 1920 per månad
Brixo 1500 per månad
Gf money 1900 per månad
Loanstep 950 per månad
Saldo 260 per månad
Totalt 9020:- per månad
Fairlo rapporterar till uc så den vågar jag inte släppa, kostnad per månad 300:-
Hur lång tid tar det innan lånen går till inkasso?
Hamnar alla hos samma inkassobolag och blir det då att jag kan ringa och be om en betalningsplan där?
Hur har du gjort med de lånen du släppt?
Är det något man ska se upp för?
Senast jag ansökte om Underhåll fick jag också underhållsstöd via FK, men när barnen var där pratade han illa om mig.
Att jag tog hans pengar så han hade inga pengar för att göra något med barnen.
När dom inte ville åka dit pga hur han var så hotade han med att jag bidrar till umgängessabotage, sen anmälde han mig till socialen (det mötet var inget större problem för jag har rent mjöl i påsen) men stressen och ångesten han orsakar för både mig och barnen kommer jag inte klara av att hantera.
Barnen är idag 8 och 13 år, äldsta har redan påverkats märkbart av det som hände för 5 år sen, hon blir lätt stressad, känslig för snabba förändringar.
Allt som exmannen utsatte oss för under denna tiden ser jag så tydligt som en påverkan på hennes mående idag, det var en fruktansvärd skilsmässa som jag inte önskar någon och jag kan inte gå tillbaka till att hamna i kläm med exmannen för barnen dras med i konflikterna och jag kan inte stå för det.
Vill du berätta mer om hur du gick till väga när du släppte till inkasso?
Tror du jag kan få en hygglig avbetalningsplan?
Om snabblånen är hos inkasso så kommer jag ha en betalningsanmärkning va?
Så jag förstår det hela rätt nu
Du ska självklart göra det som känns bättre för dig. Jag tycker bara det känns surt att han gör så och dessutom säger att det är hans pengar som du tar när han bara vill slippa betala underhållet.