Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp, har för mkt lån

Okej detta öppnade upp en helt ny värld.
Tack för att du tar dig tiden att skriva.
Nedan följer de lån som ej rapporterats till uc som jag i så fall skulle släppa

Risicum 2500 per månad
Ferratum 1920 per månad
Brixo 1500 per månad
Gf money 1900 per månad
Loanstep 950 per månad
Saldo 260 per månad

Totalt 9020:- per månad

Fairlo rapporterar till uc så den vågar jag inte släppa, kostnad per månad 300:-

Hur lång tid tar det innan lånen går till inkasso?
Hamnar alla hos samma inkassobolag och blir det då att jag kan ringa och be om en betalningsplan där?
Hur har du gjort med de lånen du släppt?
Är det något man ska se upp för?

Senast jag ansökte om Underhåll fick jag också underhållsstöd via FK, men när barnen var där pratade han illa om mig.
Att jag tog hans pengar så han hade inga pengar för att göra något med barnen.
När dom inte ville åka dit pga hur han var så hotade han med att jag bidrar till umgängessabotage, sen anmälde han mig till socialen (det mötet var inget större problem för jag har rent mjöl i påsen) men stressen och ångesten han orsakar för både mig och barnen kommer jag inte klara av att hantera.
Barnen är idag 8 och 13 år, äldsta har redan påverkats märkbart av det som hände för 5 år sen, hon blir lätt stressad, känslig för snabba förändringar.
Allt som exmannen utsatte oss för under denna tiden ser jag så tydligt som en påverkan på hennes mående idag, det var en fruktansvärd skilsmässa som jag inte önskar någon och jag kan inte gå tillbaka till att hamna i kläm med exmannen för barnen dras med i konflikterna och jag kan inte stå för det.

Vill du berätta mer om hur du gick till väga när du släppte till inkasso?
Tror du jag kan få en hygglig avbetalningsplan?
Om snabblånen är hos inkasso så kommer jag ha en betalningsanmärkning va?
Så jag förstår det hela rätt nu
Jag blir jättearg när jag hör att han klagar inför barnen att du tagit HANS pengar! Jag förstår att du vill undvika konflikt men jag hade verkligen ansökt om underhåll hos FK. Du behöver dessa pengar och barnen behöver dessa pengar. Han vill inte samarbeta och drar in barnen nej usch, jag blir verkligen arg! "Anmälningssabotage"?!!! Förstår att barnen inte vill träffa honom. Det har han förtjänat själv, du har inget med det att göra.
Du ska självklart göra det som känns bättre för dig. Jag tycker bara det känns surt att han gör så och dessutom säger att det är hans pengar som du tar när han bara vill slippa betala underhållet.

Lånet på 80000 betalar jag 1000kr för varje månad.
Lånet på 140000 800kr per månad (50%)
431000- 5400
398000-5100

Dessa lån totalt 12300:-
Ett nytt lån på 200000:- på 3000 per månad hade fått min ekonomi att bli något helt annat än vad den är nu.
Då hade mina lånekostnader hamnat på 15300:- per månad

Tror du det är möjligt att inkasso går med på en avbetalning på 3000:- per månad för snabblånen?
JAg tror inte att du kommer så lågt ner i månadskostnad som 3000 kr från dagens ca 9000 kr men lyckas du halvera så är det en vinst.

Räknade lite..
Om jag totalt släpper 200000kr till inkasso så skulle delbetalningen behöva ske under 8års tid på ca 2300:- varje månad för att bli avbetald.
Men så funkar de inte va?
Hur "lite" har du varit med om att inkassobolagen gått med på att du betalat?
Är lite tveksam om detta är räddningen för jag har inte pengarna att betala 9000:-, släpper jag det till inkasso så kan jag betala 2000:- men dom kanske inte godkänner det och då drar det vidare till kronofogden.
Där ryker huset och övriga lån också.
För en kronofogden på en del av lånen kostar likamycket som att släppa allt.
Men att släppa allt känns omöjligt.

Hur ska jag göra, missar jag något här?

Förresten så undrar jag om inte Ferratums lån syns på Uc nuförtiden? Tycker ngn skrev ngt om det här.

Inget övervärde på huset?

Jag blir jättearg när jag hör att han klagar inför barnen att du tagit HANS pengar! Jag förstår att du vill undvika konflikt men jag hade verkligen ansökt om underhåll hos FK. Du behöver dessa pengar och barnen behöver dessa pengar. Han vill inte samarbeta och drar in barnen nej usch, jag blir verkligen arg! "Anmälningssabotage"?!!! Förstår att barnen inte vill träffa honom. Det har han förtjänat själv, du har inget med det att göra.
Du ska självklart göra det som känns bättre för dig. Jag tycker bara det känns surt att han gör så och dessutom säger att det är hans pengar som du tar när han bara vill slippa betala underhållet.
Ja jag håller med dig, men ilska är det ingen idé att lägga energi på.
Det gjorde jag under en tid men jag förlorade mer på det än att släppa det och försöka kämpa med mig själv. För barnens skull, dom förtjänar stabilitet och trygghet.
Om den kostar 4000kr per månad så är det så.
Han kommer få vad han förtjänat förr eller senare och detsamma för mig.
Min högsta önskan är att kunna ge barnen en stabil barndom med glädje och lugn och ro.
Det har jag lyckats med men inombords går jag sönder för denna resan har kostat mig hela min ekonomi och jag vill kämpa in i det sista för att klara av det här.
Men just nu känner jag mig intryckt i ett hörn, vet inte riktigt vad jag ska göra och hur..

Förresten så undrar jag om inte Ferratums lån syns på Uc nuförtiden? Tycker ngn skrev ngt om det här.
Inte på min uc än så länge men har också läst att det syns för vissa.
Hos mig syns endast fairlo som en kontokredit.
Tyvärr inget övervärde på huset.
Snarare undervärde efter 2023 års back på huspriserna.
Vi ligger på samma värdering som när det köptes och då är det belönat 85% tyvärr

Räknade lite..
Om jag totalt släpper 200000kr till inkasso så skulle delbetalningen behöva ske under 8års tid på ca 2300:- varje månad för att bli avbetald.
Men så funkar de inte va?
Hur "lite" har du varit med om att inkassobolagen gått med på att du betalat?
Är lite tveksam om detta är räddningen för jag har inte pengarna att betala 9000:-, släpper jag det till inkasso så kan jag betala 2000:- men dom kanske inte godkänner det och då drar det vidare till kronofogden.
Där ryker huset och övriga lån också.
För en kronofogden på en del av lånen kostar likamycket som att släppa allt.
Men att släppa allt känns omöjligt.

Hur ska jag göra, missar jag något här?
Nej du kan inte riktigt räkna så eftersom de kommer till olika inkassobolag och de kommer antagligen att vilja att du betalar lånen på 6 eller 12 månader. Sen är det en förhandlingsfråga! Men du har rätt i att steget mellan inkasso och kf är litet.
Du skulle kunna börja med att bara släppa 2 lån och se vad du får för avbetalningsplan. Sen kan du släppa de andra.
Om du som du själv säger inte har råd att betala 9000 kr för snabblånen så kommer du att halka efter och hamna hos inkasso ändå om du inte lyckas få samlingslån.

Nej du kan inte riktigt räkna så eftersom de kommer till olika inkassobolag och de kommer antagligen att vilja att du betalar lånen på 6 eller 12 månader. Sen är det en förhandlingsfråga! Men du har rätt i att steget mellan inkasso och kf är litet.
Du skulle kunna börja med att bara släppa 2 lån och se vad du får för avbetalningsplan. Sen kan du släppa de andra.
Om du som du själv säger inte har råd att betala 9000 kr för snabblånen så kommer du att halka efter och hamna hos inkasso ändå om du inte lyckas få samlingslån.
Jag förstår, det känns som att mitt enda alternativ just nu är att sluta betala en månad. Ta ikapp det i mars och hoppas på det bästa i april.
Är det riskabelt att inte betala fakturan för februari för något snabblån?
Brixo gick med på en betalningfri månad.
Ska maila övriga också men vad tror du sker ned 1 månads miss med betalning på dessa snabblån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp