Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! ha is i magen och vänta tills förfrågningar försvinner?

Hej! Har vatt här inne och läst en tid. Jag och min man sitter i skiten pga jag vatt spelberoende :( Nu har vi dock så mycket skitlån och ingen verkar villig till att hjälpa oss. Jag mailade marginalen bank igår om de trodde det fanns någon som helst möjlighet att dom kan hjälpa oss. Vi har inte mycket utrymme att låna till på huset och vi har en jäkla massa förfrågningar. Jag mår så dåligt varje dag, sitter och läser om/hur vi kan försöka få ordning på ekonomin. Detta tär på en så fruktansvärt. Va tror ni, ska vi ha is i magen och vänta nån månad tills några förfrågningar försvinner? Eller ska ja skicka in en ansökan om omstartslånet hos marginalen nu? Jag har betalningsanmärkningar men inte min man. Alla är betalda och ca 2 år gamla. Jag är rädd att jag ska få nya om vi väntar, panik!

Hur många förfrågningar har du/ni och hur många kommer att försvinna i år? Hur stort lån behöver ni?

Min man har 65 tror ja :( Och mina vet jag faktiskt inte. Tror min man blir av med runt 15-20 fram till årets slut. Ärligt vet jag inte exakt hur stort lån men tippar på 500.000, galet jag vet! Men jag tror att om vi bara skulle få ca 300.000 i lån skulle de hjälpa oss otroligt mycket att kunna betala av smålån snabbare.

Nog rätt kört med så många förfrågningar tyvärr. Tips är och skaffa mitt kreditbetyg på min UC så får ni bättre uppfattning om det är någon ide att söka.

Med vänlig hälsning/ Nisse

Har ni någon säkerhet att lämna i form av bostadsrätt eller fastighet? Har ni Min Uc så ni ser era kreditbetyg?

Ok, ja jag har läst att man kan skaffa något sånt för å ha bättre koll. Vad kostar de? Senaste pappret min man fick från UC står de riskprognos 5,5%, vad är de?

Vi har en fastighet men där finns inte mycket utrymme att låna till på den, kanske 100.000. Och borgensman är omöjligt för oss.

Om jag ska vara ärlig tror jag det kan vara svårt med så många förfrågningar och så lite säkerhet ni kan också kontakta Svea Skuldfinasiering för att höra om det är någon idé att söka hos dem: Här kan du läsa om Min UC https://www.minuc.se/minUC/bli-kund.html

Svea kunde bara hjälpa oss om vi hade en borgensman. Ska genast läsa på om min UC :) Tack snälla ni för att ni tar er tid och svarar. Känns "skönt" att de finns fler som vet vad man pratar om :)

Som det ser ut för er nu är första steget att få ner antalet förfrågningar och inte få fler anmärkningar för din del håll koll på era kreditbetyg och antal förfrågningar via Min UC tills allt är på en bättre nivå. Lycka Till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp