Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! ha is i magen och vänta tills förfrågningar försvinner?

Ja dom e inte så snälla! Eller ärliga! De har dålig koll oxå
Det jag alltid stört mig på med Vivus är att samma regler inte gäller för låntagarna vissa kan kämpa ända upp till tingsrätten för att få en avbetalningsplan medan andra kan få det utan att ha förlängt en enda gång.

Ok får se hur de går för mig då. Dom skrev att jag skulle kontakta dom för en avbetalningsplan. Jag har inte förlängt en enda gång..

Ok får se hur de går för mig då. Dom skrev att jag skulle kontakta dom för en avbetalningsplan. Jag har inte förlängt en enda gång..
Det tycker jag är mycket positivt att de ber dig kontakta dem så gjorde de med mig och jag fick en plan, om det går så be att få en ränte och avgiftsfri plan så du bara betalar av kapitalbeloppet Lycka Till.

Jag har försökt med en avbetalningsplan hos Vivus men helt omöjligt.. håller tummarna att det funkar för dig!
Har förlängt en gång och har en skuld dit på 4300 kr.
De skriver att de snart skickar till KFM..

Mig gör det inget längre då jag ändå ska släppa allt tid.

Lycka till!

Vi har nog periodvis sökt många lån, jobbigt när man blir nekad gång på gång. I juni nästa år ska han va nere på ca 15, lång tid tills dess :(

Jag har redan ikväll börjat kolla igenom våra skulder, upptäckte t ex att vi har 3 olika lån hos Forex. Tror ni man kan få baka ihop dom till 1? Och sen måste jag ringa Vivus, mitt lån där har gått till inkasso. Jag tycker det är så jobbigt och ringa och förklara situationen så jag vill helst ta allt på mail, men det går de inte med på. Såg nu att man kan få betalningsfri månad på Cashbuddy och Cash2you så de ska ja fixa tills nästa månad. Vilket jobb man skaffat sig!

De flesta här drar sig nog för att ringa, men man får helt enkelt försöka lära sig skilja på sin person och sin ekonomiska situation, vilket är skitsvårt. Vi är uppfostrade av samhället att man är en "sämre" människa om man inte har ordning på sin ekonomi, men så är det naturligtvis inte. Du har ingenting att förlora på att ringa runt och be om betalningsfria eller amorteringsfria månader. Se till att alternera lite också så att du får ett system där det alltid är något lån som du inte behöver betala på varje månad så blir utgifterna lite lättare att bära. Troligtvis har ni också en hel del ni får tillbaka på skatten varje år? I så fall kan ni jämka och få behålla lite mer lön varje månad i stället.

...och juni kommer snabbt. 15 förfrågningar är betydligt bättre, men försök bara en gång på den nivån (Bank Norwegian brukar inte vara så knussliga med den mängden). Går det inte är det bara att bita ihop igen tills ni är nere på en ännu bättre nivå.

Senast ändrad:
Tack för alla svar :) Jag undrar... är de någon här som testat snöbollsmetoden? Vi har ganska många smålån på 20-30.000, tror ni det är en idé och försöka sig på den metoden?

Tack för alla svar :) Jag undrar... är de någon här som testat snöbollsmetoden? Vi har ganska många smålån på 20-30.000, tror ni det är en idé och försöka sig på den metoden?

Jag planerade för det, om jag inte skulle få mitt samlingslån, men fick det och behövde aldrig sätta igång. Tror mycket på den metoden!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp