Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp en trött tjej i kaoset

Har du försökt förlänga återbetalningstiden för de stora lånen? Om du kan välja längsta möjliga återbetalningstid så kommer din månadskostnad att minska?
Får du betalarna månader så lägg hälften av summan på spar och resten i snöbollen på minsta lånet/krediten.
Helt otroligt att du kunnat hålla dig borta fr inkasso o Kf med så mkt lån.
Slutar du låna helt o hållet så kommer du märka skillnad. Sätt upp mål och delmål

Mm jag vet. Jag tänker att jag gör det en termin iaf.
Finns inte risken att du får återkrav från CSN i efterhand då?
Och då kanske du inte får nytt CSN förrän återkraven är betalda?
Jag är inte säker på detta, men kolla upp det, så att du inte står utan CSN sen!

Hej alla!
Jag har försökt och försökt i flera år, men ser ingen skillnad i min ekonomi. Jag vet inte längre om jag orkar kämpa. Vet inte om det ens är värt det. Kan någon snäll människa här hjälpa mig, hur ska jag lösa detta?
Jobbar heltid och pluggar samtidigt till sjuksköterska heltid. Vet dock inte hur länge till jag kommer orka. Läser termin 1 av 6. Tänker att när jag är klar SSK så kan jag åka och jobba i Norge eller liknande för att maximera inkomsten. Är 35 år, inga barn.

Skulder banklån
Företag - Total skuld maj 24 - ränta

Medmera Coop - 250881 kr - 10,3 %
Collector - 466293 kr - 14,55%
Ikano - 158000 kr - 11,39%
Remember - 389978 kr - 14,4%
Nordax - 194948 kr - 21,9%
Totalt: 1460100 kr

Skulder krediter & snabblån

Northmill - 29500kr
Fairlo - 39400 kr
Kontantfinans - 15500 kr
Loanstep - 24450 kr
Ellos - 14800 kr
Boozt - 32600 kr
Qliro - 19000 kr
Brixo - 5000 kr
Saldo - 20000 kr
Klarna - 55500 kr
Totalt: 175232 kr

Inkomst:

30.000 netto
Hyra: 9500 kr
Övriga fasta kostnader: ungefär 2000kr

Info på UC
Skulder:
CSN - 173026 kr
Banklån - 1 467739
Krediter - 130 950
Totalt: 1 771 720 kr

Kreditbetyg: 6,2 %

Förfrågningar: 4 st (samtliga går ut i september/oktober i år).

Hjälp mig :(
Jag hade börjat söka en etta med låg hyra . 9500kr i månaden om du bor självvärde alldeles för mycket.

Det går inte längre, jag får fan inte ihop det :(
Påbörjat ansökan hos KFM, för skuldsanering. Tänker att de 6000kr jag får leva på är mycket mer än det jag har idag och haft på länge. B
Kommer ha praktik i 5 v nu i november, det betyder ingen lön. Det betyder dubbla fakturor i december = går inte.

Jag har ett lån som jag tagit för typ 4 månader sen, ett snabblån för att betala något annat. Om jag betalar av det lånet och inte har med det i skuldsaneringen, kommer den påverka mig på något sätt? Är så orolig att jag ska bli nekad skuldsanering, vad gör jag då lixom? :(

Påbörjat ansökan hos KFM, för skuldsanering. Tänker att de 6000kr jag får leva på är mycket mer än det jag har idag och haft på länge. B
Kommer ha praktik i 5 v nu i november, det betyder ingen lön. Det betyder dubbla fakturor i december = går inte.

Jag har ett lån som jag tagit för typ 4 månader sen, ett snabblån för att betala något annat. Om jag betalar av det lånet och inte har med det i skuldsaneringen, kommer den påverka mig på något sätt? Är så orolig att jag ska bli nekad skuldsanering, vad gör jag då lixom? :(
Om Du har betalat bort skulden innan behandlingen av skuldsanering påbörjas så finns inte den skulden kvar. Så om Du med säkerhet vet att skulden är justerad tills dess finns ingen anledning till att ta med den i ansökan.

Det bästa du kan göra för din ekonomi är att planera skäligheten för skuldsanering. Läs på vad som behövs - och ge inte upp på studier och jobb bara för att pengarna ändå går till fogden.

Om du lägger 100 timmar på att lära dig allt om skusan, samt göra det som krävs för att förbättra din skälighet och därför lyckas skriva av 1,5 milj. i skulder så är det en timlön på 15 000 kr. Inte dåligt

Trist såklart. Men du har försökt vad du kunnat. Så du får försöka ställa in dig på skuldsanering. Det är den absolut snabbaste och billigaste vägen att bli skuldfri i detta läge.

Gällande lånet för 4 månader sen: Släpp alla andra lån utom det lånet samtidigt. Det lånet som
är 4 månader gammalt pratar du inte om - varken vid ev möte med kommunen eller med handläggare på KFM. Det lånet ska inte heller med i ansökan om du kan slutbetala det inom ett halvår. Det kommer påverka dig positivt genom att du får en brytpunkt för nya lån som blir äldre sen senaste lånet när ansökan hanteras.

Så orolig för att dem inte ska godkänna min ansökan. Jag har ju trots allt själv orsakat detta genom att ta dumma beslut.
Ska jag bara sluta betala mina lån nu? Fortsätta betala de mindre lånen för att ha färre aktörer att tänka på?
Om man säger att svarstiden är ungefär 6 månader, ska jag inte alls nämna de mindre lånen (vilket jag då tänker betala av under dessa månader då jag inte betalar nåt på de större)?
Jag har ju levt väldigt snålt under lång tid, och har väl typ allt jag behöver. Det enda jag skulle behöva köpa är en ny dator för studierna. Men annars har jag allt. Att få behålla 6000kr i månaden låter väldigt lyxigt i min värld.

Så orolig för att dem inte ska godkänna min ansökan. Jag har ju trots allt själv orsakat detta genom att ta dumma beslut.
Ska jag bara sluta betala mina lån nu? Fortsätta betala de mindre lånen för att ha färre aktörer att tänka på?
Om man säger att svarstiden är ungefär 6 månader, ska jag inte alls nämna de mindre lånen (vilket jag då tänker betala av under dessa månader då jag inte betalar nåt på de större)?
Jag har ju levt väldigt snålt under lång tid, och har väl typ allt jag behöver. Det enda jag skulle behöva köpa är en ny dator för studierna. Men annars har jag allt. Att få behålla 6000kr i månaden låter väldigt lyxigt i min värld.
Ja - Släpp allt samtidigt. Utom om det är 1-2 av dom senaste smålånen som är sent taget du vill betala av för att köpa dig lite förutsättningar.

Efter du har gjort det och köpt datorn du ska ha så är det bästa att bara börja spara fram till ansökan hanteras. Blir du beviljad så behåller du pengarna du sparat så att du får en bra start.

De flesta som söker skuldsanering har tagit dumma ekonomiska beslut. Tanken med Skuldsanering är att det ska vara en ekonomiskt rehabilitering.

Skulle man mot förmodan inte bli beviljad så får man veta anledningen till avslaget. Då blir man förhoppningsvis beviljad på andra eller tredje ansökan. Kvalificerad insolvent är du nästan garanterat så där uppfyller du första kravet för skuldsanering i varje fall

Livet går vidare ändå.
Tro mig, jag har precis fått min ansökan och överklagan av densamma nekad.
Bara att söka igen och hoppas man uppfyller kraven för skälighet nästa gång.
Även med löneutmätning så är mitt liv enklare, har aldrig känt mig så rik som nu...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp