Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp! Bör jag släppa allt?

Att du har barn kan leda till att du får behålla huset, har sett detta ske innan här på forumet
I rättsfallet du hänvisar till löstes hela skulden med löneutmätning på två år, så verkar inte vara fallet här.

Tack till er för alla svar jag antar väll att huset kan vara kört med då vid eventuellt släpp till kronofogde. Får helt enkelt se hur jag ska klara mig igenom detta mår skit och har gått in i väggen med utmattning så är sjukskriven just nu så orken finns knappt till att göra något annat en att släppa allt bara….

Min sambo har tröttnat på detta också så vet inte om hon kommer orka med mig mera. Förstår inte hur jag har kunnat belåna mig så mycket med dessa skit lån.. skäms så mycket över vad jag har förstört för min son och sambo jag är 25 år och hon 21 och känns som hela livet är förstört.

Min sambo har tröttnat på detta också så vet inte om hon kommer orka med mig mera. Förstår inte hur jag har kunnat belåna mig så mycket med dessa skit lån.. skäms så mycket över vad jag har förstört för min son och sambo jag är 25 år och hon 21 och känns som hela livet är förstört.
Ja, förstår att det känns nattsvart just nu. Men du har en enorm fördel, du är ung. Läget kommer att bli bättre men chansen finns att det blir sämre först. Långsiktigt kommer du att lösa det. Håll ut!

Köpte du huset 2021 så har säkerligen värdet gått ner sedan dess, det kan ge dig en chans att få behålla det om du släpper till kfm.
Ta ut en mäklare för värdering är mitt tips.

Gått rätt fort fram om man står på lån för två fastigheter vid 25 års ålder, med ytterligare krediter.
Svårt se det finns något större övervärde då marknaden är ner generellt kring 7% och vi har ytterligare 10% kvar möjligen.

Svårt se försäljningen av hus skulle ge något till andra fordringsägare nämnvärt.

Men de på KF är inte duktiga på ekonomi direkt så år min syn på det bara.

Gått rätt fort fram om man står på lån för två fastigheter vid 25 års ålder, med ytterligare krediter.
Svårt se det finns något större övervärde då marknaden är ner generellt kring 7% och vi har ytterligare 10% kvar möjligen.

Svårt se försäljningen av hus skulle ge något till andra fordringsägare nämnvärt.

2 fastigheter? Det har hen väl aldrig skrivit?

TS skrev ju att pappan tog ett lån på sitt hus för att låna ut till TS kontantinsats för sitt hus, och att pappan var borgenär för TS bolån. Så TS står ju bara för lånet på sin egen fastighet fast med pappan som borgenär, och har lånat pengar av sin pappa som pappan själv belånade sin bostad för.

KFM driver in 10 miljarder per år med ett anslag om 2.4 miljarder. Det skulle jag kalla bäst i Sverige på ekonomi...

Om det får dig att må bättre så är jag i samma sits men är 32 år.

Det blir några hundår för dig nu ja, men du är klar när min inleddes. Inte lätt att hitta partner under brinnande skuldsanering för min del.

Men man får satsa på dig själv, hälsan kan vara bra att hålla igång. Blir till slut det sista man har

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp