Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp! Bör jag släppa allt?

Ja
Jag vet hur det känns,man mår illa hela tiden o blir nästan äcklad över hur man ställt till det för sig själv ekonomiskt under troligtvis lång tid framöver.
Det som är jobbigt i ditt fall dom höga räntorna,om man kan göra något där är nog mycket vunnet ?

Men detta klarar du..
Ja räntorna är ju sjuka bara till bn betalar jag 4k varje månad och allt är ju bara ränta. Jag är så jävlas trött på att hålla på att låna nu och har ingen energi att ta tag i detta mer det är därför jag har börjat fundera på att bara släppa skiten.

Hej! Jag har hamnat i en riktigt ond låne karusell under några års tid som bara blir värre då jag går back varje månad. Funderar på att släppa allting då det inte går längre men jag äger en fastighet och min pappa är med på lånet. Vad händer om jag släpper allt?

mina lån
Bank Norwegian 200k
Collector bank 300k (med medlåntagare)
santander 100k
Northmill 120k
Avida 100k
Fairlo 30k
Extralånet 30k
Klarna 15k
sen har jag bolån på totalt 1,4mil ca 1,1 på min som jag köpte förra året för 1,3 och resterande på min pappas fastighet.

bor ihop med sambo och våran pojk som är 3 hur går det till om jag släpper allt till kronofogden kommer dom utmäta min fastighet och kommer jag ställa till det för min pappa?
Vad är fastigheten värderad till?
Är lånet du tagit av din pappa på något sätt inskrivet i din fastighet?

Vad är fastigheten värderad till?
Är lånet du tagit av din pappa på något sätt inskrivet i din fastighet?
Köpte fastigheten 2021 för 1,3m och har inte värderat den något efter det så vet inte idag vad den skulle gå för. Lånet på min pappas fastighet är endast på hans fastighet så inte något kopplat till min.

Köpte fastigheten 2021 för 1,3m och har inte värderat den något efter det så vet inte idag vad den skulle gå för. Lånet på min pappas fastighet är endast på hans fastighet så inte något kopplat till min.
Och den är belånad till 1.1?
Inte omöjligt att någon sökande yrkar på fastighetens försäljning.

Och vad är ett tillräckligt övervärde ungefär? Är det minsta lilla övervärde i princip eller måste det va en del så att det lönar sig? Finns det någon som sitter hos kronofogden här med villa som har fått behålla den?

Jag tror ett riktvärde efter något rättsfall är 100k

Och den är belånad till 1.1?
Inte omöjligt att någon sökande yrkar på fastighetens försäljning.
Nej det känns inte så osannolikt. Sen om någon kommer på auktionen är en annan fråga.

Som jag skrev tidigare tror jag det är bättre att du värderar om huset och säljer det du

Än att kronofogden ska sälja det, för ev en billigare summa.

Hej! Jag har hamnat i en riktigt ond låne karusell under några års tid som bara blir värre då jag går back varje månad. Funderar på att släppa allting då det inte går längre men jag äger en fastighet och min pappa är med på lånet. Vad händer om jag släpper allt?

mina lån
Bank Norwegian 200k
Collector bank 300k (med medlåntagare)
santander 100k
Northmill 120k
Avida 100k
Fairlo 30k
Extralånet 30k
Klarna 15k
sen har jag bolån på totalt 1,4mil ca 1,1 på min som jag köpte förra året för 1,3 och resterande på min pappas fastighet.

bor ihop med sambo och våran pojk som är 3 hur går det till om jag släpper allt till kronofogden kommer dom utmäta min fastighet och kommer jag ställa till det för min pappa?
Din pappa är tyvärr lika betalningsskyldig som dig om han är borgenär på lånet hos Collector

Okej men finns det någon chans att man får behålla bostaden och klara sig med löneutmätning? Eller är det väldigt vanligt att dom utmäter bostaden? Och isåfall får man behålla pengar för bolånen i utmätning av lön? Och skulle dom utmäta min bostad kan jag då begära att sälja den själv istället?
Att du har barn kan leda till att du får behålla huset, har sett detta ske innan här på forumet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp