Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp Ang brixo!!

Får väl anmäla min chef om han pratar runt om mig när löneutmätningen kommer igång !..vet att han inte kan hålla tyst om saker tyvärr :(...
Ja anmäl aset om han inte har vett o hålls tyst! Men vi hoppas att han är förståndig nog att inte prata runt!

Får väl anmäla min chef om han pratar runt om mig när löneutmätningen kommer igång !..vet att han inte kan hålla tyst om saker tyvärr :(...
Lönt att anmäla om du inte har bevis på att han har gjort det och vad tjänar du egentligen på att anmäla händelsen?

Ja på mitt företag är vi 50-60 Pers Lasse man...men sen är vi 2 butiker till som tillhör det lönekontoret...alla på mitt jobb verkar så ordentliga med sin ekonomi.svårt att tro att någon har löneutmätning av mina kollegor. Bara jag som känner mig misslyckad :( :(
festis 69 du ska absolut inte känna dig misslyckad du tog ju ett aktivt beslut när du släppte dina skulder till kfm då det var enda utvägen för dig det ska du ha en eloge för, du visar att du vill ordna upp din ekonomi en gång för alla. Det är inget att skämmas för och jag tror inte att dina arbetskamrater ser dig som misslyckad heller bara för att du har skulder det är över 400.000 som har löneutmätning i Sverige och de som du har också gjort ett aktivt val att ordna upp sin ekonomi. Det är inget att skämmas för att du ha skulder du har bara hamnat i en ohållbara ekonomisk situation som du nu gör allt för att ordna upp.

Lönt att anmäla om du inte har bevis på att han har gjort det och vad tjänar du egentligen på att anmäla händelsen?
Om nu chefen skvallrar om en anställd så ska man anmäla man måste själv få bestämma om man vill berätta för sina arbetskamrater att man har löneutmätning det är inte chefen som ska skvallra om det till ens arbetskamrater om något så privat.

Om nu chefen skvallrar om en anställd så ska man anmäla man måste själv få bestämma om man vill berätta för sina arbetskamrater att man har löneutmätning det är inte chefen som ska skvallra om det till ens arbetskamrater om något så privat.
Håller med!

festis 69 du ska absolut inte känna dig misslyckad du tog ju ett aktivt beslut när du släppte dina skulder till kfm då det var enda utvägen för dig det ska du ha en eloge för, du visar att du vill ordna upp din ekonomi en gång för alla. Det är inget att skämmas för och jag tror inte att dina arbetskamrater ser dig som misslyckad heller bara för att du har skulder det är över 400.000 som har löneutmätning i Sverige och de som du har också gjort ett aktivt val att ordna upp sin ekonomi. Det är inget att skämmas för att du ha skulder du har bara hamnat i en ohållbara ekonomisk situation som du nu gör allt för att ordna upp.
Du ska absolut inte skämmas. Som skrivet så ska du ha en eloge! Det e ju på detta vis du kan komma ut på "andra" sidan. Du har gjort något bra, tagit kontroll över din ekonomi! :)

Ja på mitt företag är vi 50-60 Pers Lasse man...men sen är vi 2 butiker till som tillhör det lönekontoret...alla på mitt jobb verkar så ordentliga med sin ekonomi.svårt att tro att någon har löneutmätning av mina kollegor. Bara jag som känner mig misslyckad :( :(

Med löneutmätning är förstås svårt att säga, mittåt. Men att du har kollegor som har skulder hos kronofogden törs jag snudd på lova. Kollade lite siffror, strax över 4.3% av svenska befolkningen (inräknat alla barn osv, jag hittade ingen siffra snabbt på hur många vuxna det finns i riket). Det innebär alltså att ungefär var 25e person är hos kronofogden, lite mer egentligen pga att barn hos kf inte är så jättevanligt. Säg att du har 250 pers på din faceboovänlista, då har du statistiskt typ 10-12 personer som är hos kronofogden, men det är inget man snackar om, därför är det nog inte så allmänt känt. Så på 50-60, bör nånstans 2-3 (Varav du är 1) vara hos kronofogden.. Men som sagt, det är ju inget man snackar om vid fikabordet, där snackar man kanske lite väder, gnäller på lönen, snack om några lokala händelser, jag har då aldrig hört diskussion vid fikabordet i stil med "Fan Lars, jag fick hem både ett utslag och ett löneutmätningsbeslut från kronis i går.. så jävla trist, att dom inte slutar"

Så släpp nu att du är ensam osv med det där. Det är fler.
Har ni ett lönekontor med någon ekononomimänniska som fixar med lönerna så har ju den personen ingen som helst anledning att ens berätta för chefen att du har löneutmätning..

Rättar lite, det är över 400000 som har skulder för indrivning, alla har inte löneutmätning, hittar ingen siffra på hur många men jag skulle gissa på att ungefär hälften omfattas av löneutmätning :)

https://www.compricer.se/nyheter/artikel/400-000--600-000-svenskar-ar-overskuldsatta--konkreta-tips http://cornucopia.cornubot.se/2015/06/over-en-miljon-svenskar-lider-av.html
som ni kan läsa finns det olika uppfattningar om hur många som är överskuldsatta och exakt siffra om hur många som har löneutmätning eller skuldsanering finns det ingen exakt siffra på som jag kan hitta.
https://www.riksdagen.se/sv/Dokumen...skuldsattning-och-snabblan_H202133/?text=true

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp