- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Jag skulle inte lösa lånen som har under 10 % i ränta. Det är att förstöra pengar. Lös de andra lånenen och välg endast 85.000 från BN. Hör istället om du kan öka återbetalningstiden på de lån med bra ränta.Egentligen är inte mina nuvarande räntor på lånen så stora att det svider, det är mer att dem har eskalerat och blivit fler vilket har lett till en oönskad månadskostnad och många förfrågningar.
Jag vet med mig att det kanske är onödigt att lägga ihop dem till ett stort lån till denna räntan. Det är väl kanske att skjuta fram problemen. Men då får jag förhoppningsvis en längre tid att fundera över mina misstag och lära mig av tiden. Samt att det ger mig lite att leva på så man kan stänga ute sina skuldkänslor för ett tag.
Mina nuvarande skulder är 30.000:- kredit 33% ränta.
Stort banklån 100.000:- 8% ränta.
Banklån 2: 50.000 3% ränta.
3: 20.000:- 25% ränta.
4: 10.000:- 25% ränta.
4: 25.000:- 30% ränta.
Alla lån är tagna på relativt kort tid. Mellan 2-4års betalningstid, vilket gör att månadskostnaden blir runt 9,000kr.
Istället för 4700kr vid det nya lånet.
Dock så amorterar jag ju nästan inget för det nya lånet sett över ett år vilket är tråkigt. Känns kanske dumt att göra sig av med dem stora lånen med bra ränta, men dem kostar mig tillsammans runt 5300kr i månaden.
Tacksam för alla svar och synpunkter i gruppen.
Det värmer!