Nej, hon har bara blockerat mig överallt och svarar inte ens på brev.TS, har hon någonsin förklarat sin anledning till varför hon väljer att inte betala?
Kanske har du rätt. Kanske tror hon att hon ska kunna betala innan ev rättegång.Kan säkert vara så, men då får förhoppningsvis TS sina pengar innan rättegången?
Hon har inte så mycket i skulder nu så hon beviljas sanering tror jag.Vips så söker hon skuldsanering och du får en liten del betalt och resten är bara att glömma.
Söks det nu ska du anmäla din tvistiga fordran så bör vännen få avslag på skuldsaneringen
Ja och jag har gett henne chansen att bara säga som det är och slippa betala ett tag OM hon hör av sig. Men icke.Jag skulle utan tvekan gå till domstol. Han/hon är absolut ingen vän! Alla hamnar ju i svår situation och då ska man iallafall försöka prata och förklara att man har gjort fel. Man kanske inte kan betala skulden nu men nån gång i framtiden.
Jag själv har lånat från en vän och garanterat att jag skulle betala tillbaka nästa månad. Sen svek jag honom och kunde inte göra det (spelberoende). Men jag gömde mig inte utan pratade med vänen, han var arg men till slut löste vi det och jag betalade tillbaka pengarna.
Hon behöver inte uppge varför hon bestrider kravet.Fråga till @Lasseman
Kan man bestrida utan att ange anledning?
Jag fick en utskrift med brevet där det bara står att hon bestrider kravet. Man behöver inte uppge en anledning?