Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hej! Inser att jag är påväg mot betalningsanmärkning, 1.2 miljoner i skuld

Jag tror att Lasseman räknade grovt, dvs på hela beloppet 1,2 miljoner eftersom vi inte vet exakt hur dina lån ser ut.
Någon som vet vad snitttäntan oftast är totalt hos de "sämre" långivarna. OPR privatlån verkar ha ursprungsräntan plus 24%. Så räknar jag rätt att en faktura på säg 2000 kronor som inte betalas i tid börjar kosta låt säga 24 + 39 = 63 % på årsbasis dvs ungefär 1200 kronor extra om jag inte betalar just den fakturan under ett helt års tid eller en extra 100-110 kronor varje månad jag inte betalar?

Om nu alla mina skitlån där jag har utgifter på runt 15k i månaden då förfaller en enda månad så blir kostnaden för den månaden i extraränta om dröjsmålräntan är snarlik OPRs eller låt säga 50% en 7500 kronor på ett år eller cirka 640 kronor i månaden?

Det är sällan dröjsmålsränta är över 35%

Det är sällan dröjsmålsränta är över 35%
Läste att det var ursprungsräntan + dröjsmålsräntan. Därför jag adderade, har ingen erfarenhet alls på vilka termer som används. Hos OPR står det ursprungsräntan + 24 procent, vilket i mitt fall innebär ca 63% vilket jag åtminstone tror är på årsbasis. Men vet inte om min uträkning ovan är riktig, ifall den är det så är första månaden inget stort problem men det kommer balla ut rejält om man samlar på sig fler förfallna månader. Fel? Kan dröjsmålskostnanden per månad för ett gäng fakturor från skiträntebolag på totalt 15.000 kronor bli cirkus 600-700 kronor? Tillkommer dessutom påminnelse avgifter men det blir en annan sak.

Dröjsmålsräntekostnaden borde isåfall bli cirka 700 kronor för smslånen + 300 kronor för de andra 10k bättre lånen. Dvs 1000 kronor i månaden + påminnelseavgifter

Lite nyfiken varför detta fokus på exakt vad det kommer kosta dig att dröja med betalningen i 1-2 månader? Det är ju inte så att du har ett val oavsett kostnaden?

Exakt kostnad kan ingen ge dig, det är för lite information för det.

Läste att det var ursprungsräntan + dröjsmålsräntan. Därför jag adderade, har ingen erfarenhet alls på vilka termer som används. Hos OPR står det ursprungsräntan + 24 procent, vilket i mitt fall innebär ca 63% vilket jag åtminstone tror är på årsbasis. Men vet inte om min uträkning ovan är riktig, ifall den är det så är första månaden inget stort problem men det kommer balla ut rejält om man samlar på sig fler förfallna månader. Fel? Kan dröjsmålskostnanden per månad för ett gäng fakturor från skiträntebolag på totalt 15.000 kronor bli cirkus 600-700 kronor? Tillkommer dessutom påminnelse avgifter men det blir en annan sak.

Dröjsmålsräntekostnaden borde isåfall bli cirka 700 kronor för smslånen + 300 kronor för de andra 10k bättre lånen. Dvs 1000 kronor i månaden + påminnelseavgifter
Mitt everydayplus kredit gick till inkasso och detr väl samma ägare ...jag har 24% ränta... 50k är skulden..så runt 1000 kr mån ungefär

Mitt everydayplus kredit gick till inkasso och detr väl samma ägare ...jag har 24% ränta... 50k är skulden..så runt 1000 kr mån ungefär
Hela skulden gick till inkasso eller en enstaka avbetalning? 1000 kronor i ren dröjsmålsränta låter fel på en 50k skuld där en månadskostnad(antar jag) ligger på runt 1000 kronor beroende på amorterings plan. 24% ränta plus 20% ränta är ungefär 44% i dröjsmålsränta på 1000 kronor borde vara runt 440 kronor på ett helt år, eller typ 40 spänn i månaden, sålänge det bara är den fakturan som är förfallen och inga andra.

Hela skulden gick till inkasso eller en enstaka avbetalning? 1000 kronor i ren dröjsmålsränta låter fel på en 50k skuld där en månadskostnad(antar jag) ligger på runt 1000 kronor beroende på amorterings plan. 24% ränta plus 20% ränta är ungefär 44% i dröjsmålsränta på 1000 kronor borde vara runt 440 kronor på ett helt år, eller typ 40 spänn i månaden, sålänge det bara är den fakturan som är förfallen och inga andra.
Hela skulden har gått dit , det blir ca 1000 kr i mån bara att räkna :) 24% är ränta på lånet nu ! Alltså den räntan som var avtalat från början ! Räntan blir 1000 kr i mån om skulden är 50k !

Hela skulden har gått dit , det blir ca 1000 kr i mån bara att räkna :) 24% är ränta på lånet nu ! Alltså den räntan som var avtalat från början ! Räntan blir 1000 kr i mån om skulden är 50k !

Får jag fråga hur lång tid det tog innan den gick till inkasso? Tog inkasso UCff? Kunde du lätt göra upp en plan med inkasso?

Får jag fråga hur lång tid det tog innan den gick till inkasso? Tog inkasso UCff? Kunde du lätt göra upp en plan med inkasso?
Det tog totalt 4 mån sen var den hos inkasso ..dom har inte tagit uc ! Och det var rätt så enkelt , loggade in på deras sida sen får man fylla i hur mycket man kan betala och så får du meddelande om dom acceptera det eller inte ...jag angav först 2500 kr, men det ville dom inte. .dom ville ha 4000 kr så fick ta det :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp