Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har släppt allt och nu trillar KFM in

KFM är början skulle jag vilja säga - då upphörde dels mina möjligheter att fortsätta låna låna låna. Nu är jag skuldfri om 1 år!!!
Så skönt och lättnat för dig.
Undrar om hur stora var dina skulder? Vad hade du för boende? Bil?
Är det möjligt utmätning när man äger 50% av en bostadsrätt?

Liten hyresrätt. 560 000 ca kanske mer. Hade noll koll på slutet när skulderna välde in till KFM. Mådde så dåligt. Numera mäter de ut 15 000kr/månad så det går ännu snabbare att bli skuldfri. Ingen bil.

Om någon sökande yrkar på hela egendomens försäljning kan en bostadsrätt utmätas och säljas för en delägares skulder.

Om någon sökande yrkar på hela egendomens försäljning kan en bostadsrätt utmätas och säljas för en delägares skulder.
Det var en av anledningarna till att jag bestämde mig att klara av skulderna på egen hand och att inget skulle släppas till kf.

Det var en av anledningarna till att jag bestämde mig att klara av skulderna på egen hand och att inget skulle släppas till kf.
Inget utrymme att baka in blancolånen i bolånet?

Inget utrymme att baka in blancolånen i bolånet?
Utrymme finns det gott om men 2014 så banken nej till 100 000 kr att baka in i bolånet, då hade vår bankman precis bytt jobb och det var en ny och jag hade ingen stadig inkomst och hade för bara nåt år sedan lånat 600 t för uppstart av företag som jag fick som bolån.
Nu vill jag inte försöka då det snart är dags att se om vi kan hjälpa sista hemmaboende barnet att köpa lägenhet. Och så är min sambo 100% emot att ta fler lån, annars hade det varit den bästa lösningen att låna mer på lägenheten och betala tillbaka alla andra skulder.

Utrymme finns det gott om men 2014 så banken nej till 100 000 kr att baka in i bolånet, då hade vår bankman precis bytt jobb och det var en ny och jag hade ingen stadig inkomst och hade för bara nåt år sedan lånat 600 t för uppstart av företag som jag fick som bolån.
Nu vill jag inte försöka då det snart är dags att se om vi kan hjälpa sista hemmaboende barnet att köpa lägenhet. Och så är min sambo 100% emot att ta fler lån, annars hade det varit den bästa lösningen att låna mer på lägenheten och betala tillbaka alla andra skulder.
Att ha möjligheten att hjälpa barn till bostadsköp är mycket värt.

Ja det går, man får dra in andra halvan för att sälja hela.

Att ha möjligheten att hjälpa barn till bostadsköp är mycket värt.
Verkligen, särskilt när det inte finns hyresrätter för omgående inflyttning utan man måste vänta minst 5-6 år.

Hej Myra

Hur lyckades du utan att hamna på KFM att betala skulderna? Hade du från början stora skulder ?
Jag har aldrig haft med dom att göra, men nu när företaget fick en riktig skatte smäll, verkar vara allt riskabelt. Det är det sista som jag vill hamna hos dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp