Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har släppt allt och nu trillar KFM in

Ta ditt liv pga 600 000-är du inte mer värd????Prata med hen och lova att du slutar och att du kommer att KÄMPA och fixa det, om hen älskar dig blir hen kvar tillsammans med dig. KÄMPA!
Inte sjävla summan som är mitt problem, det är mitt beroende jag har lovat att sluta med om och om.. Så det handlar inte om att hon ska vara kvar, utan att jag inte vill att hennes liv ska påverkas.

Har börjat skriva på några stycken som dykt upp (6) är det bara att invänta "svar/beslut" eller hur fungerar det?
Mitt företag har börjat satsa på mig och erbjudit utbildningar, antar ju att de får reda på att jag har KF skulder...
Efter man skickat in, per post eller digitalt, så kommer ett "Utslag". Efter det så kommer "Skuld att betala".
När jag var i svängen så var det per post, nu tror jag att det kommer via Kivra motsvarande.

Har börjat skriva på några stycken som dykt upp (6) är det bara att invänta "svar/beslut" eller hur fungerar det?
Mitt företag har börjat satsa på mig och erbjudit utbildningar, antar ju att de får reda på att jag har KF skulder...
Är det något säkerhetsklassat arbete som gör att du ”inte får ha” utmätning?

Det samma till dig, vill heller inte att arbetsgivaren får reda på det nu..
I en annan tråd förs samma diskussion om arbetsgivare etc och på större företag/organisationer så är det oftast bara löneavdelningen som har info om utmätning.
På mitt arbete i en större organisation hade min chef inte en susning om min utmätning.

Det finns ett antal på varje arbetsplats i samma situation det är vanligare än man tror. Livet är så mycket mer värt än dina skulder. Jag har det mycket mycket bättre nu än innan jag släppte mina skulder och jag är övertygad om att du också kommer att få det när det mest akuta har lagt sig.
Att lämna din kärlek då du anser att hen får det bättre låter galet tycker du inte att din partner kan få göra det valet själv ?

Hej,

Har haft ett grovt spelberoende och tagit flera lån för att spela samt betala av mina räkningar i snart 2 år men totalt 6 år av spelande. Jag vaknade upp för tre månader sedan och orkade inte längre... Jag har sambo som jag kommer att göra slut med efter 7 år då jag inte tänker låta hen vara i ett förhållande där varken barn eller köp av bostad i framtiden existerar, tänker heller inte be hen involvera sig i ämnet och ekonomi då jag bryr mig om hen alldeles för mycket. Har någon erfarenhet av detta? berättade ni anledning eller bara avslutade för "hens eget bästa"?

KFM har börjar trilla in nu och jag vet ärlig talat inte om jag ska låta det ske eller ta mitt liv... Jag har frågor men vet inte vart jag kan vända mig och vara anonym utan att ha en rejäl skam.

Hade uppskattat all form av råd då jag inte är påläst inom KFM och vad som händer.

Mina lån sträcker sig runt 600,000kr vilket många kanske inte anser vara omöjligt, men efter allt mitt kämpande och försök om att förbättra mig så har jag bara gett upp.

Får ut ca 22,000kr varje månad

Jag har inget av värde i min lägenhet, kan inte ta hjälp av någon i mitt liv.

hjälp

Mvh

Hej,

Förstår din skam och att du verkligen inte vill påverka din sambos framtid. MEN, gör inget förhastat. Lägg alla korten på bordet inför din sambo och låt henne ta beslutet. Det viktigaste för din del är att få professionell hjälp med ditt beroende. Kontakta din kommun om ditt spelberoende så kommer du erbjudas KBT-behandling.

Jag har varit i din sits. Fått tre återfall under de tre åren vi varit tillsammans, och jag sitter i dagsläget med en skuld på 1,2 miljoner. Jag har precis som dig, lovat vid varje återfall att det är sista gången, och det har jag alltid menat.. Men spelberoende är en sjukdom.

Jag och min sambo är överens om att vi ska fixa det, och jag tar all hjälp jag kan få med missbruket, samt att min sambo har min bankdosa samt bankID. Detta är en enorm trygghet för mig för att inte falla tillbaka men framförallt för min sambo som nu vet att jag inte har någon möjlighet att sabba det mer eftersom hon kontrollerar min ekonomi.

Kämpa på, det kan bara bli bättre!

I en annan tråd förs samma diskussion om arbetsgivare etc och på större företag/organisationer så är det oftast bara löneavdelningen som har info om utmätning.
På mitt arbete i en större organisation hade min chef inte en susning om min utmätning.
Samma här. Alla fr chefer ner till golvet - vem vet vem som har utmätning. Inte så ovanligt ändå.

Sen kan man få utmätning av massor av anledningar. Min mor hade det under en period för längesedan för att hon var ensamförsörjare med tre barn och en bebis till "karl"

Många hamnar i de för de varit godtrogna och lurade av nära och kära.

Så som nån sa det är vanligare än man tror och även om din arbetsgivare får enda på att du har utmätning vet de inte orsaken. Så antigen sköter de det snyggt och håller käften som de skal eller så frågar de och då gör de fel (om det inte har betydelse för din tjänst) och då är väl en liten lögn om orsak inte hela världen.

Sen kan man få utmätning av massor av anledningar. Min mor hade det under en period för längesedan för att hon var ensamförsörjare med tre barn och en bebis till "karl"

Många hamnar i de för de varit godtrogna och lurade av nära och kära.

Så som nån sa det är vanligare än man tror och även om din arbetsgivare får enda på att du har utmätning vet de inte orsaken. Så antigen sköter de det snyggt och håller käften som de skal eller så frågar de och då gör de fel (om det inte har betydelse för din tjänst) och då är väl en liten lögn om orsak inte hela världen.
Precis vem som helst kan hamna där!
Jag har i jobbet kört många som hamnat snett (är ambulanssjuköterska) från alla samhällsskikt och de flesta har haft ett vanligt liv tills något oväntat hänt som vänder upp och ner på tillvaron.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp