Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har ni någon passiv inkomst eller sidoinkomst?

Får väl in några tusenlappar per månad nu när börsen går bra, men det räknas eg. inte då jag inte heller säljer utan ser långtidspotential i företagen med MOASS etc.

Ingen passiv sidoinkomst, bara en aktiv (arbete) som ger ca 75 000 -85 000:- extra per år.

Japp, när jag hamnade i skeeeten, så försökte jag snabbt fixa sidoinkomster. Det har gett bra resultat idag.

Och då var det jävligt fördelaktig att jag jobbar som programmerare samt programmerat och utvecklat alla möjliga saker sedan 2013.

Jag driver en webbsida som är rätt populär som jag vill hålla anonym, denna drar in runt 150-200 kronor per dag via Google Adsense(utbetalas 20:eek:nde varje månad).
Jag har även lyckats referera ca 1000 personer till en sida. Via hemsidan ovan, där jag får 10% av allt de personer jag värvat tjänar på den sidan.

Brukar även där blir runt 10-25 dollar per dag & som jag kan ta ut samma dag!

Det har verkligen räddat mig.

Det sjuka är att jag har flertalet appar som jag lanserat genom åren som har upp mott 100 000 nedladdningar per app, men detta har knappt gett något,
Sedan fick jag ett ryck för några år sedan och skapade sidan ovan, bara för att testa.

Den har levererat så sjukt mycket bättre resultat än alla 10 tals appar.

Sammanlagt med allt jag gjort, så får jag in runt 7000 extra per månad just nu. För 1 år sedan var det kanske 2000.
Jag hoppas det fortsätter på samma bana..

Vad jag tjänar varierar kraftigt och kan nästan vara det dubbla i enstaka fall. Men snittet är nog 7000. Lägre ibland.
Låter som pyramidspel varav jag förstår att du vill hålla sidan anonym, men kan även vara 1000 personer som angett din ”välkomstkod” för andra sidor, en annons på en helt normal populär hemsida, mer troligt. (Ursäkta min skepsis.)
Om den är så framgångsrik som i snitt 7000kr/mån kan du inte göra 2-3 liknande sidor till (för att även boosta din egen konkurrens?) och vipps kan du sluta arbeta?
Hur fungerar skatter och avgifter för att driva sådana sidor?

Appar idag kräver in app köp för att generera pengar vilket kräver en hel del jobb även med ovan nämda hemsideprojekt.
Det här är knappast passiva sidoinkomster för lekmän som oss vanliga dödliga på forumet, men ändå glad för dig och det väcker nyfikenhet vs ”sånt där man ser på nätet som är för bra för att vara sant.”

Låter som pyramidspel varav jag förstår att du vill hålla sidan anonym, men kan även vara 1000 personer som angett din ”välkomstkod” för andra sidor, en annons på en helt normal populär hemsida, mer troligt. (Ursäkta min skepsis.)
Om den är så framgångsrik som i snitt 7000kr/mån kan du inte göra 2-3 liknande sidor till (för att även boosta din egen konkurrens?) och vipps kan du sluta arbeta?
Hur fungerar skatter och avgifter för att driva sådana sidor?

Appar idag kräver in app köp för att generera pengar vilket kräver en hel del jobb även med ovan nämda hemsideprojekt.
Det här är knappast passiva sidoinkomster för lekmän som oss vanliga dödliga på forumet, men ändå glad för dig och det väcker nyfikenhet vs ”sånt där man ser på nätet som är för bra för att vara sant.”

Dom behöver inte ange någon kod, utan klickar på min länk som jag maskerat. Syns inte att det är en värvningslänk.
Tror inte det klassas som ett pyramidspel. Man behöver inte betala något alls.

Dessutom är denna länk endast 1 ut av runt 100 andra olika länkar som finns på sidan som jag också tjänar på.
Är partner eller vad det kallas med dom två större svenska affiliatenätverken. Tror att lånforum använder samma nätverk.

Vid deklaration kommer dessa upp som min arbetsgivare. dvs jag behöver inte deklarera något själv.

Jag köpte faktiskt upp en domän förra månad där jag kopierat i princip allt innehåll och översatt till engelska osv. Den får dock ingen trafik ännu =).
Inga avgifter mer än att förnya domänen 1 gång per år.

Det som är bra med min OG domän är att den placerar sig högt i sökmoterer.
Har kämpat som fan med SEO. Vilket har gett resultat.

Det jobbiga är dock att hålla sidan levande och uppdatera den.

Skulle inte säga att det är för bra för att vara sant, då jag tillsammans med en designer försökt sedan 2014 att lyckas med våra appar. Mycket pengar som gått till marknadsföring under åren utan att ge något tillbaka.
Slitit som ett djur med alla möjliga olika koncept. Det var fan på tiden att jag nu äntligen får in lite extra :D.

Senast ändrad:
Inte för min del idag.

En dröm hade varit att äga en välbesökt parkering/ett parkeringshus med parkeringsavgifter som genererar passiv inkomst.

Japp, när jag hamnade i skeeeten, så försökte jag snabbt fixa sidoinkomster. Det har gett bra resultat idag.

Och då var det jävligt fördelaktig att jag jobbar som programmerare samt programmerat och utvecklat alla möjliga saker sedan 2013.

Jag driver en webbsida som är rätt populär som jag vill hålla anonym, denna drar in runt 150-200 kronor per dag via Google Adsense(utbetalas 20:eek:nde varje månad).
Jag har även lyckats referera ca 1000 personer till en sida. Via hemsidan ovan, där jag får 10% av allt de personer jag värvat tjänar på den sidan.

Brukar även där blir runt 10-25 dollar per dag & som jag kan ta ut samma dag!

Det har verkligen räddat mig.

Det sjuka är att jag har flertalet appar som jag lanserat genom åren som har upp mott 100 000 nedladdningar per app, men detta har knappt gett något,
Sedan fick jag ett ryck för några år sedan och skapade sidan ovan, bara för att testa.

Den har levererat så sjukt mycket bättre resultat än alla 10 tals appar.

Sammanlagt med allt jag gjort, så får jag in runt 7000 extra per månad just nu. För 1 år sedan var det kanske 2000.
Jag hoppas det fortsätter på samma bana..

Vad jag tjänar varierar kraftigt och kan nästan vara det dubbla i enstaka fall. Men snittet är nog 7000. Lägre ibland.
Hur mycket skattar du på det?

Inte för min del idag.

En dröm hade varit att äga en välbesökt parkering/ett parkeringshus med parkeringsavgifter som genererar passiv inkomst.
Parkeringshus är inte särskilt lönsamt att bygga, ännu dyrare blir det med garage under jord.
Är inte många privata aktörer som spiller bra mark för sånt. Det mesta annat man kan bygga är mer lönsamt

Alldeles för mycket eller ingenting alls =)
Tänkte det kan bli en sån där grej som kan bli dyrt när skatteverket av någon anledning upptäcker det.
Har 2 sådan för närvarande där folk blivit upptaxerade och med skattetillägg. Bägge bostäder är på väg att säljas då dom inte har pengarna till de miljonkrav skv kommit med

Arbetar extra sedan över 10år tillbaka.
Varannan söndag några h, samt ibland när det behövs.

Sparar i aktier och fonder, för att få ränta på ränta och kunna få ihop till ett hus längre fram (handpenning)

I perioder säljer jag en del som jag skapar. Är rätt kreativ och har skapat allt möjligt genom tiderna. Sytt en del, fotograferat osv.
Slutar dock lätt när de blir för mycket kunder och press..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp