Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har KFM glömt bort mig?

Får han full lön under tiden, vad händer med pengarna i så fall, får han spendera dem?
Precis. Full lön som han gör vad han vill med eftersom inget beslut finns om att dom ska utmätas eller liknande

Hela tiden?Vågar du ta dem och spendera?Konstigt, tycker det är felaktigt för det får en att ansöka om skuldsanering så ofta som möjligt.
Ja har han ingen löneutmätning så behöver han inte lägga undan. Men i o m ansökan om skuldsanering så kan det ju vara bra att om man kan betala undan mindre skulder. Visar på att man gör vad man kan och är positivt.

Befinner mig i en underlig situation och är nyfiken på era synpunkter om detta:

Hade inledande skuldsanering fram till juni då jag fick avslag. Efter det förväntade jag mig att löneutmätning skulle återupptas, men inget besked om detta har kommit varken till mig eller arbetsgivare. Hur ska jag tolka detta?

Att du har giltig tillgångsutredning. Då kan det bli liggande om ingen gjorde som dom skulle när dom får bevakning om avslagen skuldsanering

Har för mig att det tog 3-4 månader innan min utmätning drog igång igen efter att jag fick avslag efter inledande slutet på 2023. Jag betalade dock in ändå på skulder under denna tid.

Har man haft löneutmätning redan en gång som avbrutits så att starta löneutmätning andra gången kan tydligen ta upp till ett år har jag nyligen sett exempel på, verkar som att alla som får löneutmätning första gången är prioriterade. Så det kan bli först till våren/sommarn utmätningen startar igen.

Vet inte hur mycket du har i skulder, men eftersom du redan fått inledande så har du bedömts kvalificerad insolvent. Men jag hade rekommenderat att jobba på en ny ansökan om skuldsanering om möjligt (vet inte varför du fått avslag i efterhand, missade betalningar under inledande eller nya skulder?). Räntorna och dröjsmålsräntorna tickar på varje månad, så det blir svårare och svårare att betala via löneutmätning för varje månad som går.
Stämmer bra, ett år. Hade det själv när jag var i den situationen för 13 år sedan

befinner mig lite i samma situation (avslaget inledande) när betalar kfm in de 100tusentals man betalat under inledandet. Hur lång tid tog det för er efter avslag att dessa pengarna kom in till skulderna?

Om man har löneutmätning och ansöker om skuldsanering, vad händer så under tiden? Samt vad händer vid nej på ansökan?

befinner mig lite i samma situation (avslaget inledande) när betalar kfm in de 100tusentals man betalat under inledandet. Hur lång tid tog det för er efter avslag att dessa pengarna kom in till skulderna?

Har du betalat in flera hundra tusen under inledandet?

Om man har löneutmätning och ansöker om skuldsanering, vad händer så under tiden? Samt vad händer vid nej på ansökan?
Din löneutmätning fortsätter som vanligt. Det är först vid ett inledande som löneutmätning upphör.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp