Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

har haft skuldsanering snart 1 år - Fråga vad ni vill veta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Suck, nu ska messersmitarna ordbajsa igen.

Nu förstår mycket väl vad ts menar men ändå väljer ni att svara ordagrant så han får fel svar.

Lasse har redan gjort sig lustig på exakt detta ordet tidigare och det var pinsamt redan då. Att då andra försöker att göra om lustigheten nu är ännu mer pinsamt.

Vi borde ha en 18-års gräns på detta forumet.

Det har jag inte, beslag är nämligen ett tvångsmedel i utredningen av brott eller självständigt förverkande.

Kronofogden kan inte besluta om att ta egendom i beslag.

Kronofogden kan utmäta egendom, belägga egendom med kvarstad eller besluta om att egendom är under provisorisk åtgärd.
Även om de står i mitt beslut att jag kör bil till och från arbetet och får behålla 2200 kr för bensinpengar ?

Även om de står i mitt beslut att jag kör bil till och från arbetet och får behålla 2200 kr för bensinpengar ?
Dem märker skillnad på ord bara (beslag, utmätning) så bry dig inte om det. Du har rätt men någon annan använder ordet beslag istället för utmätning när dem svarade dig. Så då blev det en stor grej trots att alla egentligen vet vad som menades

Måste fan ta mig 99% utav alla tråden förstöras på grund av Jantelagen, paragrafryttare och allmänna arga personer. Det har ju aldrig varit lika illa som det varit senaste 6 månaderna. @Lånforum.se ni måste ju börja ta tag i det.

För att återgå till trådens syfte så har jag frågor som är relaterade till det som du undrar.

1: Hur mycket var din totala skuld på?
2: Hur mycket utmäter dom i månaden?

Ni kan ju öppna nya egna trådar som rör ämnen som behandlar diverse lagstiftning och där ni kan tävla om vem som kan paragrafer bäst.
Helt enig om detta! Hälften av allt blir att det ska gå in och rättas för att fel ord har använts och det spårar ur trots att 99% vet exakt vad som menades från början så sak samma om det inte var det korrekta order som användes. Är det jobbigt för er att det var fel ord så svara inte bara så kan dem som förstår och vill hjälpa på svara istället

Du behöver nog läsa vad han skrev..

Inte lätt det här. Ena gången gnälls det för att man inte svarar på frågan och andra gången för att man svarar på frågan. :d

Jag började att följa tråden igår men har valt att inte svara utan har velat sett utvecklingen.

Kan börja med att säga att, jag förstår att det sticker folk i ögonen att @MRR har det bra trots skuldsanering och har fått behålla sin bostadsrätt. Att han sedan uttrycker sig som han gör, kan förstå att det känns fel för många.

Precis som @MRR så lever jag med skuldsanering och har tretton månader kvar. Min fru och jag har levt väldigt bra under min skuldsanseringsperiod. Min mamma sa det också när vi pratade om det förra helgen och då sa hon "ja, ni har inte levt direkt dåligt under tiden ni haft skuldsanering". Jag kan hålla med, absolut. Vi har inte levt dåligt och vi lever inte dåligt heller. Enda skillnaden som jag sa till min mamma var att "vi kan inte resa som vi en gång gjorde". Det gör mycket också att jag haft mycket tur med spel under min period som jag haft min skuldsanering. Bara under mellandagarna nu så fick jag in nästan en månadslön på Stryktipset. Dessa pengar har vi fortsatt kvar.

Allt är inte guld och gröna skogar hos oss, trots att det kan låta som det ovan. Min fru betalar 6 000 kr i månaden på två skulder som ingår i min betalningsplan plus att jag betalar på dessa genom min sanering. Dessa två skulder ligger på strax över 400 000 kr och kommer att vara kvar nästa år när min sanering är avslutad. Det får mig att ha ont i magen. Planen och tanken är att jag ska kontakta inkasso (som jag skrev i en annan tråd) och erbjuda ackordsuppgörelse för dessa två skulder för dom är nämligen tolv år gamla och i sju år har vi endast betalat ränta på dessa två skulder. Då pratar vi 200 000 - 220 000 i bara ränta.

Jag förstår att många har det jävligt tufft med skuldsanering om man lever ensam och får vända på varje krona. Tror inte heller som någon skrev i denna tråd att det beror på vilken handläggare man får. Det är en konspirationsteori. Handläggarna måste utgå från lagen och kan inte se mellan fingrarna från fall till fall eller favorisera någon.

Senast ändrad:
Jag började att följa tråden igår men har valt att inte svara utan har velat sett utvecklingen.

Kan börja med att säga att, jag förstår att det sticker folk i ögonen att TS att har det bra trots skuldsanering och har fått behålla sin bostadsrätt. Att han sedan uttrycker sig som han gör, kan förstå att det känns fel för många.

Precis som TS så lever jag med skuldsanering och har tretton månader kvar. Min fru och jag har levt väldigt bra under min skuldsanseringsperiod. Min mamma sa det också när vi pratade om det förra helgen och då sa hon "ja, ni har inte levt direkt dåligt under tiden ni haft skuldsanering". Jag kan hålla med, absolut. Vi har inte levt dåligt och vi lever inte dåligt heller. Enda skillnaden som jag sa till min mamma var att "vi kan inte resa som vi en gång gjorde". Det gör mycket också att jag haft mycket tur med spel under min period som jag haft min skuldsanering. Bara under mellandagarna nu så fick jag in nästan en månadslön på Stryktipset. Dessa pengar har vi fortsatt kvar.

Allt är inte guld och gröna skogar hos oss, trots att det kan låta som det ovan. Min fru betalar 6 000 kr i månaden på två skulder som ingår i min betalningsplan plus att jag betalar på dessa genom min sanering. Dessa två skulder ligger på strax över 400 000 kr och kommer att vara kvar nästa år när min sanering är avslutad. Det får mig att ha ont i magen. Planen och tanken är att jag ska kontakta inkasso (som jag skrev i en annan tråd) och erbjuda ackordsuppgörelse för dessa två skulder för dom är nämligen tolv år gamla och i sju år har vi endast betalat ränta på dessa två skulder. Då pratar vi 200 000 - 220 000 i bara ränta.

Jag förstår att många har det jävligt tufft med skuldsanering om man lever ensam och får vända på varje krona. Tror inte heller som någon skrev i denna tråd att det beror på vilken handläggare man får. Det är en konspirationsteori. Handläggarna måste utgå från lagen och kan inte se mellan fingrarna från fall till fall eller favorisera någon.
Har du ansökt om omprövning på pengarna du vann?

Och hamna du i skulder pga av spel ? Om du nu gjorde de , varför fortsätter du spela ?

Har du ansökt om omprövning på pengarna du vann?

Och hamna du i skulder pga av spel ? Om du nu gjorde de , varför fortsätter du spela ?

Jag ansöker inte om omprövning. Då får jag skicka in x antal omprövningar varje månad.

Mina skulder har inte uppstått pga spel. Det är rena blancolån på över miljonen som har gått till konsumtion som resor, nöjen, materiella ting och kläder.

• Gilla
Reaktioner: MRR
Inte lätt det här. Ena gången gnälls det för att man inte svarar på frågan och andra gången för att man svarar på frågan. :d
Otacksamt :facejoy:.
Jag tror det beror mkt på att Du besvarar frågor och funderingar utefter lagar och paragrafer, vilket är helt rätt. Men det är inte alltid det svaret som önskas tydligen…

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp