Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har du berättat om ditt problem?

Hur såg din lånsituation ut när du släppte allt? Hur mycket betalar du av varje månad? Ser du någon positiv utveckling på din skuldbörda?

Hade skulder på ca 750000. Nu har jag skuldsanering sedan april i fjol. Kommer att betala sista gången i april 2022 så ja, jag ser en positiv utveckling.

Hade skulder på ca 750000. Nu har jag skuldsanering sedan april i fjol. Kommer att betala sista gången i april 2022 så ja, jag ser en positiv utveckling.

Du ger mig hopp! Jag har nämligen skulder över 1 miljon nu och tänkte släppa allt och söka skuldsanering. Hur stor årsinkomst har du? Hur mycket har du över att leva för under en månad?

Du ger mig hopp! Jag har nämligen skulder över 1 miljon nu och tänkte släppa allt och söka skuldsanering. Hur stor årsinkomst har du? Hur mycket har du över att leva för under en månad?

Jag har ca 3-5000 kvar/månad efter att räkningar är betalda beroende på hur mina räkningar ser ut just den månaden. Juni och december får man behålla hela lönen så det underlättar så klart. Tufft men det går bra. Jag kan t o m köpa en pizza då och då :).
Jag har gjort stora förändringar i mitt vardagliv med storhandling varje månad, laga mat hemma, inte använda bil etc etc men det funkar.

Släpptallt,
Jag har i slutet av januari släppt allt. Förra veckan kom det första delgivningskvittot på en amortering på 1100 kr som förfallde islutet på januari. Har ca 700 K i blanco och 200 K på snabblån :( När du släppte allt hur lång tid tog det innan de började göra löneutmätning? Och när efter du släppte allt fick du positivt besked på din skuldsaneringsansökan? Jag får tillbaka väldigt bra på skatten pga av fjolårets alla utgiftsräntor men räknar med att KF kommer att ta hinna ta den :(

Släpptallt,
Jag har i slutet av januari släppt allt. Förra veckan kom det första delgivningskvittot på en amortering på 1100 kr som förfallde islutet på januari. Har ca 700 K i blanco och 200 K på snabblån :( När du släppte allt hur lång tid tog det innan de började göra löneutmätning? Och när efter du släppte allt fick du positivt besked på din skuldsaneringsansökan? Jag får tillbaka väldigt bra på skatten pga av fjolårets alla utgiftsräntor men räknar med att KF kommer att ta hinna ta den :(

Min utmätning startade i november 2016 efter att jag slutat betala i månadsskiftet februari-mars samma år.
Min utmätning hade redan börjat när jag ansökte om skuldsanering villket jag gjorde i december-16 och fick positivt besked i mars-17 med start på saneringen maj-17.
Det är väl på gränsen att KF kommer att hinna ta din skatteåterbäring om du får tillbaka redan i april.

En annan sak jag gjorde var att spärra mig på alla låneinstitut jag kom på. I ansökan om skuldsanering så tittar dom på vad man gjort för att förändra sin situation och detta var en sak dom tog upp i sitt beslut som en positiv sak för mig.

Senast ändrad:
Helmer!! Du släppte allt i slutet av Januari 2018 o första delgivnings kvittot har redan kommit...när första kommer o man skriver under det börjar alltså löneutmätningen direkt då? Hur blir det då när alla andra lånegivare/inkassobolag skickar in sina? Fortsätter löneutmätningen bara som vanligt eller omprövas den för varje skuld som kommer in? Jag känner mej så omedvetande om alla procedurer :(!

Helmer!! Du släppte allt i slutet av Januari 2018 o första delgivnings kvittot har redan kommit...när första kommer o man skriver under det börjar alltså löneutmätningen direkt då? Hur blir det då när alla andra lånegivare/inkassobolag skickar in sina? Fortsätter löneutmätningen bara som vanligt eller omprövas den för varje skuld som kommer in? Jag känner mej så omedvetande om alla procedurer :(!

Jag är inte Helmer men utmätningen startar inte när man skickar in delgivningskvittot. Det är bara ett kvitto på att man tagit emot brevet. Därefter kommer brevet "Skuld att betala" som innebär att den man är skyldig pengar begärt att KF skall ta in skulden. Efter det kommer ett brev där man skall redogöra för sina inkomster och utgifter. Först efter att man gjort detta kommer beslut om utmätning av lön t ex. Hela processen med alla brev kan ta flera månader.

För mig fortsatte utmätningen som "vanligt" efterhand som skulderna hos KF växte. Jag fick ett nytt brev om beslut bara där skulder hade tillkommit.

Det verkar som att det tar sin tid iaf. Då bör man kunna samla på sig en del pengar innan utmätningen börjar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp