Vi skulle kunna mejla till varandra privat men vågar man lägga ut mejladressen här....eller hur gör man![]()
Vi skulle kunna mejla till varandra privat men vågar man lägga ut mejladressen här....eller hur gör man![]()
Tack för svar!Det kommer att ramla in påminnelser i posten, ev kan något komma från inkasso. Flera kommer att ringa dig. Jag ville inte ha telefonsamtal så jag bytte nummer. Om några veckor kommer förmodligen det första delgivningskvittot från KF. Utmätning borde dröja minst två månader. I mitt fall tog det 8-9 månader innan utmätningen startade.
Processen enkelt förklarat; påminnelse - inkasso - delgivning från KF - redogörelse för inkomster - utmätning. Gå in på KF:s hemsida, mycket bra info där.
Lycka till!
Tack för svar!
Hur ska man göra för att rädda pengar man får de närmsta månadens? Ska man ta ut allt i kontanter eller?
wow, man kommer verkligen känna sig som en kriminell.Ja Trollet, det är nog så Du får göra & sen gömma det i ”madrassen”
Eo
wow, man kommer verkligen känna sig som en kriminell.
Ja, eftersom jag har så låg lön skadar det inte att försöka, men jag räknar med att det blir avslag.Du får leva efter devisen ”rädda vad som räddas kan”
Tror flertalet här ute har gjort så för att klara sig lite bättre inför löneutmätningen...
Har Du redan skickat in ansökan om skuldsanering?!
Det kommer att ramla in påminnelser i posten, ev kan något komma från inkasso. Flera kommer att ringa dig. Jag ville inte ha telefonsamtal så jag bytte nummer. Om några veckor kommer förmodligen det första delgivningskvittot från KF. Utmätning borde dröja minst två månader. I mitt fall tog det 8-9 månader innan utmätningen startade.
Processen enkelt förklarat; påminnelse - inkasso - delgivning från KF - redogörelse för inkomster - utmätning. Gå in på KF:s hemsida, mycket bra info där.
Lycka till!
Tror du att jag får behålla skatteåterbäringingen som borde utbetalas strax efter påsken i början av April? Jag har inte ännu fått nån påminnelse ”bara” två samtal från bluestep..![]()