Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har du berättat om ditt problem?

Då kan jag glädja dig med att han inte drabbas. Ni måste vara skrivna på samma adress för att han ska ingå i utmätning.

Jag förstår verkligen att du inte vill att han ska bli indragen Det vill inte jag heller att min sambo ska bli och då har hon inte alls såna bekymmer som din sambo har..
All kärlek till dig Trollet ❤️

Så skönt att höra. Vet du vad som kommer hända nu när jag denna månaden inte kommer betala av på någon skuld? Hur länge kommer det dröja innan utmätning? Och hur går processen till?

Mm precis samma här....Mina föräldrar speciellt min far var väldigt ordentlig när det gällde ekonomin ( skötte löner på sitt arbete) så skulle han levt idag o fått veta mina problem med spel o pengar så skulle han verkligen svimmat direkt....min mor spelade mycket bingo på hallarna här i stan o där hängde jag me henne när jag var typ 10 år...men betala räkningar det va nått man ABSOLUT gjorde först...men men enda dottern gjorde precis tvärtom..tyvärr..Idag ringde o messade bluestep igen andra dagen i rad men jag svarade inte...känner mej som en skurk...men jag låter allt gå iväg nu...men Trollet jag hoppas o hoppas det kommer gå bra för dej...på nått vis ska det gå bra bara jag/ du lyckas sluta spela helt...♥️

Ta
Mm precis samma här....Mina föräldrar speciellt min far var väldigt ordentlig när det gällde ekonomin ( skötte löner på sitt arbete) så skulle han levt idag o fått veta mina problem med spel o pengar så skulle han verkligen svimmat direkt....min mor spelade mycket bingo på hallarna här i stan o där hängde jag me henne när jag var typ 10 år...men betala räkningar det va nått man ABSOLUT gjorde först...men men enda dottern gjorde precis tvärtom..tyvärr..Idag ringde o messade bluestep igen andra dagen i rad men jag svarade inte...känner mej som en skurk...men jag låter allt gå iväg nu...men Trollet jag hoppas o hoppas det kommer gå bra för dej...på nått vis ska det gå bra bara jag/ du lyckas sluta spela helt...♥️

Tack Hope777 för dina stöttande ord. Jag är inte orolig för spelandet.Måste bara sluta med mentaliteten att jag kan vinna tillbaka mina pengar och betala av skulder. Jag tror att jag kommer klara av det för jag är så utsliten. Däremot är jag väldigt rädd för vad som kommer ske nu när jag struntat i att betala. Alla de snabblån med skyhöga räntor kommer ackumulera till en summa som jag aldrig i min livstid kan betala av, inte med den låga lärarlön jag har. Jag kommer säker heller inte bli beviljad skuldsanering då många av mina sms-lån är nya och jag är ung. Nu måste jag ljuga i evigheters evighet varför jag inte har råd att göra diverse saker:(

Ja dessa fruktansvärda räntor...det är klart att de tickar iväg det är lika för mej....jag har oxå färska skulder som jag är rädd för....jag är ju 49 år men skuldsanering är det ingen idé för mej att söka ännu....just i mitt fall så lär jag mej just nu att försöka lära känna mig själv utan vare sig spel eller pengar....snart ska jag börja träna igen så jag får utlopp för alla känslor...långa långa promenader är min medecin..Trollet!! Boka tid hos din kommuns skuldrådgivare det har jag gjort o ska dit snart igen..de hjälper till o strukturera upp alla skulder m.m..

Så skönt att höra. Vet du vad som kommer hända nu när jag denna månaden inte kommer betala av på någon skuld? Hur länge kommer det dröja innan utmätning? Och hur går processen till?

Det kommer att ramla in påminnelser i posten, ev kan något komma från inkasso. Flera kommer att ringa dig. Jag ville inte ha telefonsamtal så jag bytte nummer. Om några veckor kommer förmodligen det första delgivningskvittot från KF. Utmätning borde dröja minst två månader. I mitt fall tog det 8-9 månader innan utmätningen startade.
Processen enkelt förklarat; påminnelse - inkasso - delgivning från KF - redogörelse för inkomster - utmätning. Gå in på KF:s hemsida, mycket bra info där.
Lycka till!

Tror du att jag får behålla skatteåterbäringingen som borde utbetalas strax efter påsken i början av April? Jag har inte ännu fått nån påminnelse ”bara” två samtal från bluestep..:(

Jag lider med oss alla sååå innerligt!
Hope777, hur gör Du nu när Du precis släppt dina lån...lägger Du undan pengar nu för att klara Dig ”lite bättre” den dagen löneutmätning börjar?!
Jag Kommer förmodligen själv släppa mitt i sommar & jag undrar om någon vet om min stackars dotter räknas in i hushållet? Kommer hon behöva ”bära” mina kostnader?! Jag vet ju att sambos och gifta räknas in...

Jag har inte hunnit kommit igång me allt ännu...eftersom jag varit o är uttömd på allt så gör jag en sak i taget nu....ser till att komma igång me träning igen...(första passet nu på morgonen) eftersom jag måste ” hålla” för att arbeta o ta hand om mina nära...det jag hoppas nu är att få behålla skatteåterbäringen....Trollet försök att ta en sak o tanke i taget (om du kan) det är inte lätt...Jag har en son kvar hemma som går gymn o han kommer räknas med...dock längst till 21 år o så länge de går på gymn...

Jag har inte hunnit kommit igång me allt ännu...eftersom jag varit o är uttömd på allt så gör jag en sak i taget nu....ser till att komma igång me träning igen...(första passet nu på morgonen) eftersom jag måste ” hålla” för att arbeta o ta hand om mina nära...det jag hoppas nu är att få behålla skatteåterbäringen....Trollet försök att ta en sak o tanke i taget (om du kan) det är inte lätt...Jag har en son kvar hemma som går gymn o han kommer räknas med...dock längst till 21 år o så länge de går på gymn...

Du och jag har såååå mycket gemensamt åldersmässigt, skuldbörda, barn, etc...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp