Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hantera ångest

Om du ska medicinera mot ångest är Xanor det bästa. Dock väldigt väldigt beroendeframkallande och inget man ska knapra över en längre tid.
Ångesten försvinner totalt ca 20 minuter efter intag.
Obs igen, väldigt beroendeframkallande.
Amen på dom blå mirakelpillrena. dock så ökar toleransen ganska snabbt så man ska bara ta när det är som värst.! Bra tråd förövrigt :)

Vill även tillägga att xanor är bara symptomlindrande. Och inget man botar med!

Senast ändrad:
Har hört att cbd olja ska vara bra mot ångest. Dom är nu lagliga i sverige :). Jag hade tänkt testa faktiskt. För nu är jag less på mina jävla norrlands guld. Har köpt ett gymkort också, men inte gått dit än. Får väl bli ett nyårslöfte. Gymma och sola solarium är som balsam för själen :)

Har hört att cbd olja ska vara bra mot ångest. Dom är nu lagliga i sverige :). Jag hade tänkt testa faktiskt. För nu är jag less på mina jävla norrlands guld. Har köpt ett gymkort också, men inte gått dit än. Får väl bli ett nyårslöfte. Gymma och sola solarium är som balsam för själen :)

Återkom med recension!

Tack alla för tips och pepp! Vilken kraft och värme det finns i detta forum. Ska försöka ta tag i träning och någon avslappning som jag gillar ex bastu. Tyvärr är alkohol så lätt att ta sig till när man inte mår bra men så förödande i längden. Skulle gärna vilja ha en bollplank som inte är professionell utan mer i karaktär som detta forum ex av personer som gått igenom det vi gör men de kanske inte hänger i detta forum längre. Frågor om just hur man hanterar man sin ångest, skam, vardag när det är som värst och mörkast?

Tack alla för tips och pepp! Vilken kraft och värme det finns i detta forum. Ska försöka ta tag i träning och någon avslappning som jag gillar ex bastu. Tyvärr är alkohol så lätt att ta sig till när man inte mår bra men så förödande i längden. Skulle gärna vilja ha en bollplank som inte är professionell utan mer i karaktär som detta forum ex av personer som gått igenom det vi gör men de kanske inte hänger i detta forum längre. Frågor om just hur man hanterar man sin ångest, skam, vardag när det är som värst och mörkast?
Jag tror på att prata och prata, det får aldrig ta slut för ångesten kommer och går. När jag för 14 år sedan förlorade min man i cancer fick jag gå till en massa förståsigpåare och hittade inte rätt i den världen. Har alltid varit motståndare till att lösa det med tabletter så det vägrade jag. Tror det var fem år senare som jag fick kontakt med en diakonissa och det var en fullträff, vet inte om det var för att hon kom in i mitt liv i rätt tid men i alla fall vilken underbar människa. Jag har i hela mitt liv mer eller mindre levt med ångest, kommer och går men jag har lärt mig att hantera det hyfsat. Oroar mig för det som komma skall och målar gärna upp hur det ska bli, sällan det blir så.. Försöker leva efter mottot: ta det när det kommer, inte alltid så lätt. Oroade mig för min son i 20 år och då flydde jag in i spelets värld. Dyrköpt val. Jag är intresserad av psykologi och läser en del om hur vi människor fungerar. Vi har alltid ett val även om vi inte tycker det och vi väljer hela tiden. Vet inte riktigt vad jag ville säga med mitt inlägg...kanske att ångest kanske man får lära sig att leva med men den får inte ta över ens liv. Det är nog bra att låta den komma fram för att stänga inne den gör det bara värre och sedan lägga den åt sidan emellanåt, lätt att säga tro mig jag vet. Så återigen att prata med likasinnade ger så mycket.

Håller med om att kunna prata med andra i samma situation skulle vara så värdefullt. Det ändå ganska ofta man hör så ignoranta och dumma kommentarer om skuldsatta av människor som inte har en aning om hur många som faktiskt har denna typ av utmaningar. Alla fick vi olika utmaningar i livet. För egen del räcker det och blir över men det som inte dödar en härdar en även om man vissa dagar undrar om det verkligen är så.

Det viktiga är att du hittar ett sätt som fungerar för dig. Att sitta i grupp tror jag kan vara bra för en del då det är lättare att bearbeta saker om man kan bubbla av sig med andra med liknande erfarenheter. För egen del har däremot inte gruppträffar eller liknande fungerat, men det har mer med att jag inte riktigt fixar att vara i större grupper pga andra anledningar. Vart i landet bor du förresten? Tänkte om det kanske finns någon form av gruppträffar i närheten? Bara för att man har skulder förtjänar man inte att må skit <3

Dessa samtal kräver dessutom att man gräver i sitt förflutna vilket jag inte vill mer.

Nja, jag förstår att du vid något tillfälle haft ACT som strategi. Den kan du återuppta utan att gå tillbaka i dåtid. Det blir ju mer som en repetition.
Att acceptera sitt mående just i den här situationen eller just idag. Du vet nog vad jag menar..

Tack alla igen! Inser att en del av problemet är jag likställer mig som person med mig som skuldsatt dvs värdelös. Att man faktiskt har bra egenskaper. Och försöker göra bra ifrån sig i livet i övrigt.

Tack alla igen! Inser att en del av problemet är jag likställer mig som person med mig som skuldsatt dvs värdelös. Att man faktiskt har bra egenskaper. Och försöker göra bra ifrån sig i livet i övrigt.
Vi som är skuldsatta är inte värdelösa men vi har tidigare i våra liv fattat dåliga beslut av olika anledningar När vi nu kämpar och vill göra rätt för oss ska vi vara stolta. Vi kan inte göra det ogjort men vi kan göra rätt framåt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp